Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bed Cabanon Neptune  (gelezen 8594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

  • Gast
Bed Cabanon Neptune
« Gepost op: april 26, 2013, 10:07:11 am »

Hallo allemaal,

Afgelopen najaar hebben we een Cabanon Neptune gekocht. Hiervoor hadden we een Jamet Arizona. We vonden dit echt te veel werk om op te zetten! Een ramp met twee kleine kinderen als je net 700 km hebt gereden haha. Wel een fijne vouwwage als deze stond maar we willen ook wat vaker weg dan 1 keer per jaar.
Na veel zoekwerk hebben we een Cabanon Neptune gekocht. We zitten met smart te wachten tot het beter weer gaat worden. Want we hebben nog geen nacht in onze Cabanon geslapen.
Ik heb even op het bed gelegen en het ligt niet erg comfortabel. Nu heb ik begrepen dat ik lattenbodems kan kopen ipv de "plank" die er nu ligt. Maar het matras is ook erg dun. Nu dacht ik aan een opdekmatras maar past dit ook als je de wagen weer dichtklapt?
Kunnen de lattenbodems ook blijven liggen als je deze dichtklapt?
Wat is de beste en meest comfortabele oplossing??
Of is het beter om een heel nieuw en dikker/comfortabeler matras te laten maken?
We willen in ieder geval een oplossing voor aan de kant van mij en manlief. Mijn dochter van drie slaapt aan de andere kant boven, die is nog niet zo zwaar :)
Willen jullie met mij meedenken? Ik hoor het graag.

Groetjes Annika
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2013, 10:12:29 am »

Meestal kan de opdekmatras er niet op blijven liggen. Je kunt deze wel op de wagen, onder het zeil, leggen. Als het goed is heb je nu geen ruimte tussen de matrassen en beddenplanken als hij dicht is. Met een opdekmatras komen de bedden niet ver genoeg naar beneden bij het dichtklappen. Succes
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2013, 10:37:14 am »

Wij hebben er een opdekmatras tussen gelegd en dit blijft liggen als we de wagen inklappen. Maar voor een lange vakantie gaan wij toch kiezen voor een luchtbed er onder. Dat laten we ook liggen met inklappen (leeg). Voor een paar dagen kan het ook zo wel.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2013, 10:44:10 am »

Als je het bed wilt verbeteren, en de minste moeite wilt hebben bij opzetten is een matras van ander materiaal wellicht een goed idee.

Nu is dat van dat lichte schuim spul. Hoeveel beter het ligt weet ik niet. Als de matrassenvakman nog steeds dit forum sponsort dan krijg je daar korting. (Toevoeging: je moet dan betalend lid zijn)
« Laatst bewerkt op: april 26, 2013, 10:50:23 am door Qwaqa »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2013, 10:46:36 am »

Als de matrassenvakman nog steeds dit forum sponsort dan krijg je daar korting.
ja, met de clubpas krijg je 10% korting op alle aankopen :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2013, 11:08:20 am »

Wij hebben de oprolbare lattenbodems maar deze kunnen niet onder het matras blijven liggen met opklappen. We leggen ze in de bankjes. Ook hebben wij een (ikea) opdekmatras en dat is echt super. Nu ligt ie tussen de bankjes maar meestal leggen we hem boven op de wagenonder het dekzeil.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2013, 11:14:30 am »

Lattenbodem op een plank zou ik niet doen.
Bij onze Mercury kon een opdekmatras blijven liggen aan 1 zijde. Dit is het bed die onderop ligt, dus op de bankjes. Het dunne standaardmatras met een 7 cm opdek traagschuimmatras van ikea (tafjord) lag heerlijk. Wij konden zo'n 14 cm kwijt. Dit ligt beter dan het geheel vervangen door een vrij hard koudschuimmatras. We hebben echt van alles geprobeerd. Onze conclusie bij het liggen op een plank: meer cm is beter!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2013, 11:16:45 am »

Lattenbodem op een plank zou ik niet doen.

Waarom niet? Het scheelt echt hoor! :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Annika

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2013, 11:25:35 am »

Wow wat een hoop reacties in een korte tijd, actief forum! Helemaal leuk!
Ik dacht dat de lattenbodems wel konden blijven zitten, dat was bij de Jamet ook het geval. Hmmm lastig hoor!
Het lijkt mij dat je last krijgt van vocht als je de "plank" laat zitten.
Dat luchtbed is misschien ook een goed idee, ik moet de maat van het bed nog even opmeten. Dit is 165 x 200 toch?
Dus bij het aanmeten van een eventueel matras mag deze niet te dik zijn. Maar hoe dik dan wel ongeveer? Hoe kan ik dit te weten komen?
Ik wil wel graag lekker kunnen slapen in de vakantie  :J
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik ga ff verder snuffelen op het forum, helemaal leuk!

Groetjes Annika
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.383
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2013, 11:29:20 am »

We hebben een matrassen speciallist in onze sponsorenlijst staan.


http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=5830.0

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2013, 11:41:07 am »

Wij hebben een Columbia uit 2011 pas vanaf 2012 worden ze met standaard lattenbodem ipv plank geleverd. Vandaar dat wij de oprolbare lattebodems op de plank leggen. Hierdoor is er wel altijd een soort ventilate onder het matras, we hebben dan ook nog nooit last gehad van vocht onder het matras.

Ik weet niet of het achteraf nog mogelijk is om de planken te vervangen door lattenbodems, dat zou jeff bij bvde Wit na kunnen vragen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2013, 11:45:41 am »

Wij hebben nog een opdekmatras van Ikea te koop. Slechts 2 weken gebruikt (enkele jaren geleden). Gebruikt in onze Alpenkreuzer, maar al vrij snel daarna hadden we deze vw verkocht. Als iemand interesse heeft, stuur maar een PB.

Daar konden we hem trouwens wel mee inklappen, dat ging nét. Daar hadden we ook aan beide kanten nog een akwamat onder het matras liggen. Dat scheelt zeker voor het vocht (ventilatie) en maakt het matras voor je gevoel iets 'dikker'.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2013, 11:54:15 am »

Waarom niet? Het scheelt echt hoor! :J
Vanwege de transportomvang. Zonde om hiermee je banken te vullen terwijl een opdekmatras kan blijven liggen (mijn mening..) Bovendien is de standaard matras van de Mercury destijds (2009), maar een cm of 5 a 6 dik en snoei hard. Vanaf 2010 of 11 is er een dikker matras in gekomen. Op het oude standaardmatras was sowiezo niet te liggen. We hebben hier ook dingen onder gelegd om dit te proberen. Een latenbodem zou bij dit matras weinig toevoegen. Wellicht bij de latere matrassen wel.

Wij hebben geprobeerd:
-luchtbed er op.. blijft onhandig met regelmatig bijpompen en temp. verschillen. Het draaien van je partner blijft ook irritant. Hiervoor hadden we geen vw gekocht??!!  :)
- luchtbed er onder. Standaardmatras bleef hard.
- noppenschuim er op. Troep dit spul, biedt veel te weinig steun.
- noppenschuim er onder. Standaardmatras bleef te hard..
- self inflatables zijn overwogen maar omdat de ruimte er toch was voor de volgende optie gekozen:
De combinatie van het harde matras (steun) en het Tafjord traagschuimmatras (gewichtsverdeling) deed het gewoon prima. Eenmalig investeren en daarna heerlijk slapen!


Het lijkt mij dat je last krijgt van vocht als je de "plank" laat zitten.


Het originele matras heeft een erg open structuur en ventileerd daarmee prima! We hadden de plank echt zelden vochtig. Alleen met erg warm en zweterig weer... In dat geval smorgens even iets tussen plank en matras leggen en het vocht kan weg.

Bij de Mercury lag het matras overigens deels op de bankjes. Dit hadden we opgelost door het schuim ter grootte van het bankje los te snijden en voor klappen uit de tijk te halen. Kun je er dan zo weer in ritsen.. Deze strook werkt dan net als de overige bankjes.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #13 Gepost op: april 28, 2013, 10:05:22 am »

Wij gebruiken allebei de standaard matrassen boven op elkaar. Dit slaapt prima.
De kids slapen aan de andere kant op hun luchtbed in een slaapzak.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

NormanDriel

  • Gast
Re: Bed Cabanon Neptune
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2013, 09:56:12 pm »

Dit deden wij tot nu toe ook, de 2 standaard matrassen op elkaar en mijn dochter op een luchtbed.
Wij slapen dan wel alleen op de matrassen en gebruiken de bankkussens helemaal niet. ( bij de Neptune is dat dan nog 1.40 meter )
En ik moet zeggen dat slaapt prima.

Nu wil mijn dochter echter ook op een matras dus gaan we opzoek naar een matras van 1.40 bij 2.00 of 2.10

Ik denk ook dat hij wel tot 14 cm dik kan zijn, dan kan hij gewoon blijven liggen met het klappen

Ik hou jullie op de hoogte als ik iets gevonden heb,

gr Norman

P.s. Net terug van 10 heerlijke dagen op Camping de Waay in Doornenburg.
Echt een super vakantie gehad, leuke camping, mooi weer en weer genoten van de Neptune. ( en natuurlijk veel bekijks )
 
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal