Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dingen ophangen in boogtent/voortent  (gelezen 1533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femke22

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Dingen ophangen in boogtent/voortent
« Gepost op: februari 07, 2022, 02:38:36 pm »

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het ophangen van jassen in de voortent van onze cabanon mercury (deze is besteld maar gaan we pas tegen de zomer ophalen, ik kan dus niet zelf experimenteren).

Een kastje met aan de zijkant wat haken is niet genoeg, we zijn met zijn 5-en en in NL hebben we toch gauw een regenjas + vest/jack per persoon op te hangen.
Een los kledingrek of wasrek kan altijd, maar wil ik liever niet. In de wagentent zit een horizontale buis, maar daar wil ik graag een tentschort hangen.
Kortom: ideeën genoeg, maar nog niet helemaal naar mijn zin...

Idee dat ik nu heb is een buis tussen de 2 bogen, zoals een verandastang of falco kapstok (https://www.baxrecreatieshop.nl/baco-falco-kapstok-2017.html).
Alleen weet ik niet of deze bevestigd kan worden en of dat dus kan over de buizen die ingeritst zitten, zonder schade toe te brengen aan het doek, rits oid.
En of dat dan een beetje belastbaar is.

Iemand ervaringen, ideeën, tips?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Dingen ophangen in boogtent/voortent
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2022, 07:46:19 pm »

Bij onze mercury waren die buizen volledig opgesloten in tunnels met een rits. Je zou daar (met enige bescherming tussen de klem en het doek) wel iets omheen kunnen klemmen als die klemmen dan niet in het doek van het dak drukken. Hangt dus een beetje er van af hoe deze uitgevoerd zijn. Wij hadden de kapstok aan de wagentent bevestigd. Ook kun je ze in de wagen (tussen de bedden) aan de dissel-kant hangen aan de stok daar. Daar is vrij makkelijk een reguliere camping kapstok aan te hangen.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Dingen ophangen in boogtent/voortent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2023, 03:11:10 pm »

Wij hebben eindelijk de ideale kapstok te pakken: door de oogjes van het luikje bij de bedden middels de pees: zie onderstaande foto
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Dingen ophangen in boogtent/voortent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2023, 08:53:14 am »

Niet te zware jassen aan hangen bij hoge temperaturen! Dan vervormen de haakjes nl. ;-)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Dingen ophangen in boogtent/voortent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2023, 10:44:59 am »

Idd.. haakjes vervangen door ijzeren (s haak) en je kan hem ook in de warmte gebruiken
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal