Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagenverzekeringen  (gelezen 4376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Levensgenieter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Vouwwagenverzekeringen
« Gepost op: mei 05, 2022, 09:23:26 am »

Bij het afsluiten van een verzekering voor onze vouwwagen kwam ik erachter dat sommige verzekeraars toch wel wat vreemde voorwaarden hanteren. Bij Univé ben je bijvoorbeeld wel in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland volledig verzekerd, maar alle andere landen van de groene kaart (bijv. Frankrijk en Italië), ben je alleen verzekerd als je op een ACSI of ANWB camping staat en ben je daar maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd. Dat betekent dat als je in september schade hebt en in mei daarop wordt hij gestolen, dan ben je niet verzekerd voor het tweede incident. Wel iets om rekening mee te houden. Daarnaast ben je dan ook niet verzekerd als je vouwwagen bij de benzinepomp langs de snelweg wordt gejat.

Ook goed is om te weten, bij de ene maatschappij ben je standaard verzekerd voor nieuwwaarde tot bijvoorbeeld 3 of 5 jaar, terwijl de andere maatschappij alleen de dagwaarde uitkeert. Dat kan een behoorlijk verschil maken als er iets gebeurt. Ook is in lang niet alle gevallen hagel of stormschade gedekt. Ik zag ook een verzekering die niet uitkeert bij overstromingen (goed om te weten als je bijv. langs de Ardèche gaat kamperen).

Ik vroeg me af of jullie ook dingen opvielen bij het doornemen van de verzekeringsvoorwaarden, toen jullie een verzekering gingen afsluiten? Verder zag ik echt enorm veel prijsverschillen, variërend van 96 euro tot maar liefst 450 euro per jaar.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2022, 11:29:01 am »

Citaat
maar alle andere landen van de groene kaart (bijv. Frankrijk en Italië), ben je alleen verzekerd als je op een ACSI of ANWB camping staat en ben je daar maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd


Dit is niet correct. Zie onderstaande voorwaarden
Daarnaast moet de vouwwagen / caravan zijn voorzien van een diefstal beperkend middel als hij onbewaakt waar dan ook wordt achtergelaten.
Dus stop je bij een restaurant, disselslot erop.


3.1 In Nederland, België, Luxemburg en Duitsland In deze landen is uw toercaravan, vouwwagen of stacaravan het hele jaar verzekerd. 3.2 In alle andere landen die op de groene kaart staan Uw toercaravan of vouwwagen is daarnaast voor maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd in alle andere landen die op de groene kaart staan. U bent in deze landen het hele jaar verzekerd als uw toercaravan of vouwwagen: • op een ACSI- of ANWB-erkende camping staat, of • in een bewaakte caravanstalling staat. Schade door hagel of sneeuw, die ontstaat op een moment dat u niet met de caravan op vakantie bent, is niet verzekerd.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2022, 12:52:17 pm »

De prijsverschillen zijn inderdaad enorm! Ik heb net even twee verzekeringen vergeleken. ANWB ruim 200 euro als je ook stormschade wilt meeverzekeren. Centraal beheer kost inclusief verzekering tegen stormschade bijna 500 euro per jaar. Maar ja, met een nieuwe vouwwagen vind ik het wel een goed idee. In ieder geval de eerste jaren.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

familiespaans

  • Gast
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2022, 01:28:19 pm »

Ik heb me er ook net in verdiept.

Bij een nieuwe vouwwagen lijkt als je ANWB lid bent, deze verzekering het meest gunstig. Idd wel even goed kijken of je hagel en storm meeverzekert. Via de Europa pechhulp van de ANWB kun je je aanhanger - in dit geval je vouwwagen - voor iets van 15 euro per jaar meeverzekeren, voor repatriering.
Bij een vouwwagen die 3/4/5 jaar of ouder is, keren de meeste verzekeraars dagwaarde uit. Dan lijkt bijv. ASR - ook met het hagel en stormschade - gunstig te zijn. Die dekken ook repatriering van je vouwwagen. Die moet je alleen via een tussenpersoon afsluiten. Ze stellen wel als eis dat je de vouwwagen tijdens de winterstalling en op parkeerplaatsen van een disselslot voorziet.

Wij hebben een keer met onze vouwwagen middenin Duitsland dikke autopech gehad. Zowel de auto als de vouwwagen moesten daarna op transport naar NL. Toen hadden we nog een lease-auto en was alles gedekt. Het is de reden dat dit 1 van de dingen is, die voor mij belangrijk zijn bij de verzekering. Je moet er niet aan denken dat je het transport zelf moet regelen en betalen.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2022, 02:18:09 pm »

Bij het afsluiten van een verzekering voor onze vouwwagen kwam ik erachter dat sommige verzekeraars toch wel wat vreemde voorwaarden hanteren. Bij Univé ben je bijvoorbeeld wel in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland volledig verzekerd, maar alle andere landen van de groene kaart (bijv. Frankrijk en Italië), ben je alleen verzekerd als je op een ACSI of ANWB camping staat en ben je daar maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd. Dat betekent dat als je in september schade hebt en in mei daarop wordt hij gestolen, dan ben je niet verzekerd voor het tweede incident. Wel iets om rekening mee te houden. Daarnaast ben je dan ook niet verzekerd als je vouwwagen bij de benzinepomp langs de snelweg wordt gejat.

Dit staat in de voorwaarden:

3.1 InNederland,België,LuxemburgenDuitsland
In deze landen is uw toercaravan, vouwwagen of stacaravan het hele jaar verzekerd.
3.2 In alle andere landen die op de groene kaart staan
Uw toercaravan of vouwwagen is daarnaast voor maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd in alle andere landen die op de groene kaart staan. U bent in deze landen het hele jaar verzekerd als uw toercaravan of vouwwagen:
• op een ACSI- of ANWB-erkende camping staat, of
• in een bewaakte caravanstalling staat.
Schade door hagel of sneeuw, die ontstaat op een moment dat u niet met de caravan op vakantie bent, is niet verzekerd.


Het gaat om de aaneengesloten periode dat je de vouwwagen gebruikt. Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die 6 maanden achter elkaar buiten Nederland zijn met de vouwwagen.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Levensgenieter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2022, 05:28:28 pm »


Het gaat om de aaneengesloten periode dat je de vouwwagen gebruikt. Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die 6 maanden achter elkaar buiten Nederland zijn met de vouwwagen.

Ah, misschien heb ik dat verkeerd gelezen, ben ook geen jurist. Dank voor je uitleg.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2022, 10:25:42 am »

Ik heb het net ook uitgezocht en de verschillen zijn enorm. Niet alleen in voorwaarden, maar ook in prijs bij (ongeveer) dezelfde voorwaarden.

In het kort kwam ik voor onze 10 jaar oude (tweedehands) vouwwagen uit op (bij ongeveer dezelfde voorwaarden en dekking aangevinkt):
Bedragen per maand:
Ohra: €33
Interpolis: €15,33
ANWB €23,33
Unive €22,45

Nadat ik alles heb doorgenomen, uiteindelijk de Unive genomen omdat ik daar al meer verzekeringen heb. Met pakketkorting (N aantal verzekeringen = N % korting op ALLE verzekeringen) en de COOP* korting (7%) kwam ik uit dat ons maandbedrag slechts €15 hoger werd.



*Tip voor veel verzekeringen. Heb je supermarkt COOP in je buurt zitten (of niet in de buurt, maar je weet er wel een), bestel dan een COOP klantenkaart (gratis) en meld deze aan met adres. Vervolgens krijg je bij Unive standaard korting als je dan COOP invult als collectief voordeel.   https://www.unive.nl/collectiefvoordeel/coop


Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2022, 10:46:43 am »

Wij hebben Interpolis volledig casco voor destijds een nieuwe Camplet twv ca 9.000.
Betalen 13,34 euro inclusief pakketkorting.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2022, 10:48:15 am door Camplet-WTB »
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2022, 11:18:36 am »

Let bij de verzekering er ook even op dat de vouwwagen, bij eventuele schade op de weg, kosteloos terug wordt gebracht naar huis. Dit is bij sommige verzekeringen ook niet gedekt, of alleen in combinatie met een autoverzekering bij dezelfde verzekeraar.

Lekker, alleen de schade verzekerd, vervolgens kost het je nog wel even een vermogen om de vouwwagen weer thuis te krijgen....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2022, 12:03:26 pm »

Dit staat in de voorwaarden:

3.1 InNederland,België,LuxemburgenDuitsland
In deze landen is uw toercaravan, vouwwagen of stacaravan het hele jaar verzekerd.
3.2 In alle andere landen die op de groene kaart staan
Uw toercaravan of vouwwagen is daarnaast voor maximaal 6 maanden achter elkaar verzekerd in alle andere landen die op de groene kaart staan. U bent in deze landen het hele jaar verzekerd als uw toercaravan of vouwwagen:
• op een ACSI- of ANWB-erkende camping staat, of
• in een bewaakte caravanstalling staat.
Schade door hagel of sneeuw, die ontstaat op een moment dat u niet met de caravan op vakantie bent, is niet verzekerd.


Het gaat om de aaneengesloten periode dat je de vouwwagen gebruikt. Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die 6 maanden achter elkaar buiten Nederland zijn met de vouwwagen.
Ik zie hier ook niets geks in. Overal verzekerd. En inderdaad, wie gaat zo lang op vakantie achter elkaar? Mocht het wel zo zijn, dan is het risico ook erg groot en is een uitgebreidere verzekering logisch.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2022, 11:52:15 am »

Wij hebben de vouwwagen verzekering van ASR tot een bepaalde vervangingswaarde (nieuwwaarde) incl accessoires, bergingservice en noodhulp.

De eerste dag van de vakantie (3 weken zomervakantie in Zeeland) een aanrijding gehad, iemand met volle vaart in de Cabanon gereden. Keuken met verlichtingsunit in de kreukels, bodemplaat kapot, rechtkastenblok kapot, disselbak niet te openen en stalen chassis verbogen.

Telefonisch contact met de ASR en noodhulp nr verliep behulpzaam en geruststellend.
Afspraak gemaakt mbt berging (einde van de vakantie. Cabanon is nog goed op te zetten).

Verloop van de schade afwikkeling volgt, na onze vakantie.



Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Gelogd
---------------

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2022, 12:22:38 pm »

Bij de autoverzekering van het werk is dat bij ons mee opgenomen. En erg goed ook. Ik heb ondertussen ook vernomen dat dit eveneens kan bij Ethias als uitbreiding op je autoverzekering. Dit voor de Belgen hier dan.
Thuis gestald, zit dat normaal hier in België ook mee in je brandverzekering, althans bij ons.
Indien in een stalling, wat in België minder voor komt, moet de eigenaar van de stalling altijd het materiaal terug kunnen leveren in dezelfde staat en moet hij dus verzekerd zijn voor schade aan de goederen die hij bewaart. Wat daar gebeurd valt altijd onder zijn verantwoordelijkheid.

Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2022, 12:20:06 pm »

Onze vakantie zit er morgen op. De voortent is afgebroken.
Morgen moeten wij de mobiliteit service contacten en staat het bergingsbedrijf klaar om de Cabanon te transporteren naar huis.
Thuis halen wij de spullen er uit en dan kunnen wij komende woensdag de VW wegbrengen naar een schade expert in onze stad.
Met losse auto terug naar huis dus. Vreemde gewaarwording waarschijnlijk.

De auto kan woensdag ook voor een taxatie naar de schadeherstel. Alles online en telefonisch geregeld.


Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Gelogd
---------------

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2022, 12:25:33 pm »

Goed dat het goed, snel en correct wordt afgehandeld zodat je toch nog iets hebt aan de vakantie.
Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Vouwwagenverzekeringen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2022, 07:38:12 pm »

Dáág Cabanon! Tot woensdag, thuis..


Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Gelogd
---------------
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal