Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4  (gelezen 12863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #15 Gepost op: juni 20, 2011, 09:36:11 pm »

Idd. Ij de cocoon werkt het prima. Twee keer nat in moeten klapen, maar kuipzeil was goed schoon te maken bij het inklappen. Zelfs met de XL waar bij de kuip toch aanzienlijk groter is. Gewoon een kwestie van slim opvouwen en de kuip raakt de tent niet.

Was altijd als de dood voor nat inklappen, maar sinds de cocoon draai ik mijn hand er niet meer voor om. Echt super
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #16 Gepost op: juli 17, 2011, 08:27:04 pm »

Mooi verhaal en fijn dat alles goed is gegaan. Als het met dit weer lukt, lukt het in Frankrijk ook.   Ik meen in de folder gezien te hebben dat de bedmatrassen van de Jamet op de bankjes ligt (of liggen), waardoor het me moeilijk lijkt om regelmatig iets uit het bankje te halen.  Wij laten de kussens van onze zitbanken thuis, het bed ligt niet op de banken.  Hebben jullie dit ook als lastig ervaren, behalve dan natuurlijk dat het wel een lekker groot bed is?
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #17 Gepost op: juli 17, 2011, 09:07:02 pm »

Hallo Toon,

Het bed in de bak is een extra optie die wij niet er bij hebben genomen.
In de bak zetten wij de campingbedje van de jongste in.
Je kan in de bak tussen de banken een bed maken, dit wordt opgevuld met een kleiner matras in 2 delen en je slaapt ook gedeeltelijk op de kussens.
Je kan kiezen voor een 2e latenbodem ?619 ( excl. montage) :N of tafelbed combinatie ?438 ;(.
Ik kies voor de optie ( als het campingbeddje niet meer nodig is) om er een plaat MDF tussen te maken met een matras er op. ;)
Is een stukje goekoper.
O ja het klapbed slaapt overheerlijk ;) :*
Gr Peter
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2011, 12:15:16 am »

wij hebben 2 bedden gedaan en dara geen spijt van. VW gata alleen naar Italie toe dus eten en wonen (bijan) nooit in de tent. En dan wint het gevoel wel dat ik een eigen breed bed heb, die ik niet hoef te delen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #19 Gepost op: februari 23, 2012, 12:29:04 pm »

Peter,

Wat voor bandenspanning gebruik jij voor je 4X4? Binnekort moet ie net als die van jou weer uit de stalling gehaald worden ivm de terugroepactie. Vorig jaar einde van het seizoen gekocht en de bandjes nog wel een keer opgepomp voordat ie naar de stalling ging, maar ik heb echt geen idee meer hoe hard ze opgepompt moeten worden?
Gelogd

screech

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #20 Gepost op: februari 23, 2012, 02:03:35 pm »

Volgens de technische gegevens op http://www.jamet.nl/technische-info/ moet het 2,5 atmosfeer zijn.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #21 Gepost op: februari 23, 2012, 02:21:07 pm »

2,5 atmosfeer dat is dan dus 2,5 bar neem ik aan. Mij hing allemaal iets bij van 3,0 bar of zoiets, maar dat zal dan wel niet. Ik vind 2,5 een beetje aan de lage kant naar mijn idee. Of zou 2,5 bar minimaal zijn wat er in moet en zou bij een volle bepakking het misschien beter is om er meer in te doen bijvoorbeeld 2,8 bar ofiets?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #22 Gepost op: februari 23, 2012, 08:16:42 pm »

Bij onze Jametic is de druk ook ca. 2,5 Bar. Staat in het boekje, zal dan wel goed zijn. Overigens is dat boekje een standaard boekje voor alle modellen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #23 Gepost op: maart 05, 2012, 09:36:55 pm »

Onze ervaringen met de 4x4 begonnen beduidend minder positief.
Juni vorig jaar werd door Vervat onze 4x4 afgeleverd.
Onze eerste kampeerweekeind dat regenachtig begon en daags daarna werden wij door de zon "weg gebrand" eindigde in een gescheurde naad linker bovenhoek tent.
De kar naar Vervat gebracht en een week later konden wij hem weer ophalen.
Op de terugweg van een geweldige vakantie in de Spaanse Pyreneeën brak een schokdemper op de westelijke ring om Antwerpen.
Bij het uitpakken en schoonmaken bemerkten wij dat de behuizing van de markeer lichten voorkant bak waren afgebroken.
Kortom veel meer problemen dan wij ooit met onze Jamet Arizona model 2003 gehad hebben.
Wij hebben daarom ook deze 4x4 model 2010, ja ja niet model 2011 zoals op de Vervat aankoop factuur staat, eind vorig jaar ingeruild voor de 4x4 model 2012 met doorloop keuken.
Dat ontdekte de dealer doordat het dekzeil niet waterdicht, het grote probleem van de 4x4 model 2010, is.
Dit is te herkennen aan de afwezigheid van de kunststof waterkering over de ritssluiting.

Wij hopen dat met onze nieuwe 4x4 model 2012 komende vakantie geen problemen zullen optreden.

Voor wat de bandenspanning betreft de Jamet Arizona model 2003 is 3,5 bar en voor de Jamet 4x4 is dat 2,5 bar.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #24 Gepost op: maart 23, 2012, 10:00:29 pm »

Bandenspanning van de 4x4 is inderdaad 2,5 bar maar kan volgens de verkoper bij Campo zonder problemen naar 3 bar.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #25 Gepost op: maart 24, 2012, 08:06:36 am »

Bandenspanning van de 4x4 is inderdaad 2,5 bar maar kan volgens de verkoper bij Campo zonder problemen naar 3 bar.
Iemand hier ervaring mee? Gaat de vw  niet meer stuiteren bij hardere banden? Aan de andere kant heb ik meegemaakt dat onze Jametic wat begon te schommelen op de snelweg bij meer dan 100 km. Terwijl de bandendruk 2,6 bar was. Dat zou er op kunnen wijzen dat de banden nog iets harder kunnen. Jamet geeft niet voor niets 2,5 bar op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Boes

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #26 Gepost op: maart 24, 2012, 08:16:36 am »

lijkt mij dan meer een belading/kogeldruk probleem.
ik heb m'n banden van de focus op 2,9bar staan en de vw ook.
naar mijn mening rijd en stuurd een combi dan net wat strakker.
alleen spoorvorming voel je wat meer 'trekken'.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #27 Gepost op: maart 25, 2012, 06:43:39 am »

lijkt mij dan meer een belading/kogeldruk probleem.
ik heb m'n banden van de focus op 2,9bar staan en de vw ook.
naar mijn mening rijd en stuurd een combi dan net wat strakker.
alleen spoorvorming voel je wat meer 'trekken'.
Kogeldruk was goed, ca. 45 kg. Toen nog geen disselbak, dus alle gewicht in de wagen. Volgens mij lag het aan de snelweg in Slowakije. In NL/Duitsland met 130 km gereden en geen centje pijn.  De bandenspanning van de Roomster staat op ca. 2,3 Bar. Dat geeft Skoda ook aan bij belading. Ik zal toch eens kijken wat de max. druk is voor deze banden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #28 Gepost op: maart 25, 2012, 06:59:05 am »

Net even op de Champiro banden van de Jametic gekeken. Max. 355 kg bij 240 Kpa (35 Psi). Dit is 2,4 Bar. Nu weet ik nog niet of dit de max. druk is. Geeft alleen weer welk gewicht er max. per band mag bij deze druk. Lijkt me ook niet verstandig om de druk te verhogen naar 2,9 Bar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Boes

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #29 Gepost op: maart 25, 2012, 03:47:47 pm »

Volgens mij is dat de minimum of aanbevolen druk maar dat is meer als Informatie.
ik zet mijn banden altijd op een hogeredruk omdat ik dat lekkerder vind rijden en de slijtage minder is.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal