Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.  (gelezen 16498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #15 Gepost op: februari 14, 2016, 07:58:40 am »

Super handige tips. Van de week een cabanon mercury aangeschaft wordt in juni geleverd.
Die musketon haken hoeveel heb je daarvan nodig? En wat is de lengte van de Sjes die geleverd worden bij de slaapcabine?


Heb het nagevraagd bij van der silk caravan centrum Zoetermeer.
De S haakjes zijn 3 cm lang en per slaapcabine zijn er 12 benodigd.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2016, 12:53:55 pm door Yona »
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

xandra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos '08
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2016, 08:08:25 pm »

Goede tips! Ook voor onze Stratos te gebruiken. Dank jullie wel!

MarcelA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: 2015 Cabanon Chamonix, 2021 CampooZ Lazy Jack
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2016, 10:24:24 pm »

goede tips. ook bruikbaar voor onze chamonix.
ook wij willen een extra plank in onze deluxe keuken.
een plank over het middendeel van de wagen voor meer slaapruimte is een goed idee. zoiets hadden we ook toen ik vroeger met mijn ouders ging kamperen in een alpen kreuzer allure. daar was de tafel de plank.
wij hebben nu een campingbedje in het middenstuk van de bak staan voor de jongste, maar zo'n plank over het middendeel met de breedte van een matrasje (met soort zijwandjes) zorgt voor meer loop ruimte als de jongste daardoor in de breedte in het middenstuk kan slapen. iemand die zoiets heeft bedacht? als ik met pinksteren de vouwwagen uit de stalling haal zal ik eens kijken of dit een haalbaar idee is.

Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2016, 11:23:29 am »

Marcel, er is qua breedte wel een verschil tussen de Mercury en de Chamonix.
Ik dacht dat de Mercury ongeveer 50 cm had, terwijl bij de Chamonix 90 cm overbrugd moet worden. Qua doorzakken en stevigheid moet daar wel rekening mee gehouden worden.
Gelogd

MarcelA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: 2015 Cabanon Chamonix, 2021 CampooZ Lazy Jack
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2016, 10:51:04 pm »

Michield dat is wel een goed punt. De chamonix is inderdaad breder dus plank moet sterker worden om doorzakken te voorkomen. Toch moet zoiets ook bij de chamonix kunnen.
Gelogd

h.hasenack

  • Gast
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2017, 03:53:16 pm »

Hoi 't is al een oude thread, maar ik wil toch even dankjewel zeggen voor de tip.
Ik heb de plank nagemaakt voor mijn mercury, echter in 2 delen. Dan kunnen we ze onder de vouwwagen links en rechts leggen om spullen op te zetten (wij hebben geen ondertent nodig)
Als iemand bouwplan wil, gewoon even zeggen.
De haakjes ga ik ook vervangen, ik heb bij lightinthebox 25 alu karabijnhaakjes voor 8 euro kunnen bestellen.
De achterlichten doe ik geen kooi over, maar ik ga wel de lampjes door leds vervangen (ook besteld bij lightinthebox) zodat ze wat meer licht geven (bij matig contact in de stekkers knippert de achtervelichting wat mee met de richtingaanwijzer)
De keuken hebben wij opgelost met kleine zwekwieltjes van de gamma, en daar omgekeerd de kortste virkante tafelpootjes op geschroeft. Deze passen als een bus om de pootjes van de keuken. We laten de pootjes van de keuken dus in de omgekeerde tafelpootjes zakken.

Als er reacties komen zal ik er fotos van maken om dit te verhelderen. - weet je wat! ik maak gewoon een heel nieuw topic aan!
Gelogd

njcjans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2015
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #21 Gepost op: juni 03, 2017, 10:07:13 am »

Goeie tips! Weet iemand zo de buisdiameter voor dat plastic klemmetje te kopen?
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #22 Gepost op: september 09, 2017, 11:49:51 am »

Leuk dat de ideeën overgenomen worden, de plastic buisklemmetjes kun je bij iedere kampeerwinkel kopen.
Succes met het knutselen :-)
Gelogd

Montana81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #23 Gepost op: oktober 24, 2017, 09:46:25 pm »

Hoi 't is al een oude thread, maar ik wil toch even dankjewel zeggen voor de tip.
Ik heb de plank nagemaakt voor mijn mercury, echter in 2 delen. Dan kunnen we ze onder de vouwwagen links en rechts leggen om spullen op te zetten (wij hebben geen ondertent nodig)
Als iemand bouwplan wil, gewoon even zeggen.
De haakjes ga ik ook vervangen, ik heb bij lightinthebox 25 alu karabijnhaakjes voor 8 euro kunnen bestellen.
De achterlichten doe ik geen kooi over, maar ik ga wel de lampjes door leds vervangen (ook besteld bij lightinthebox) zodat ze wat meer licht geven (bij matig contact in de stekkers knippert de achtervelichting wat mee met de richtingaanwijzer)
De keuken hebben wij opgelost met kleine zwekwieltjes van de gamma, en daar omgekeerd de kortste virkante tafelpootjes op geschroeft. Deze passen als een bus om de pootjes van de keuken. We laten de pootjes van de keuken dus in de omgekeerde tafelpootjes zakken.

Als er reacties komen zal ik er fotos van maken om dit te verhelderen. - weet je wat! ik maak gewoon een heel nieuw topic aan!

Wij hebben een Neptune en ben ook van plan om er een midden plank in te maken. Ik wil de plank in 2 delen maken zodat deze op de camping onder de ondertentjes kan liggen. Zodat bij regen de kinderen lekker hoog boven de grond liggen.

Kun je mij het bouwplan geven zodat ik wat inspiratie op kan doen.

Groet Tony
Gelogd

Montana81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #24 Gepost op: april 15, 2018, 07:59:55 pm »

Wij hebben een Neptune en ben ook van plan om er een midden plank in te maken. Ik wil de plank in 2 delen maken zodat deze op de camping onder de ondertentjes kan liggen. Zodat bij regen de kinderen lekker hoog boven de grond liggen.

Kun je mij het bouwplan geven zodat ik wat inspiratie op kan doen.

Groet Tony

Up......
Gelogd

h.hasenack

  • Gast
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #25 Gepost op: april 15, 2018, 09:36:02 pm »

Hallo Allemaal

Het is wel wat laat, maar ik heb een grove schets van mijn plank-oplossing  aan dit bericht gehangen (SVG) naar aanleiding van een PB. Ik heb de vouwwagen weer in de stalling dus ik heb de precieze maten niet bij de hand. Toch denk ik dat de tekening je aardig op weg helpt.

Puntjes van aandacht:
zorg voor net afgewerkte randen en (ronde) hoeken zodat je tentdoek er niet achter blijft haken.
de draagbalkjes zo maken dat de plank gewisseld kan worden voor/achter. Dat is makkelijker bij inpakken omdat je er niet meer aan hoeft te denken. Door het lijmen en schriven is de constructie stif en sterk genoeg.
Eventueel kun je de plank ook wat smaller maken (ca 5 cm overlap over de kastjes) voor minder gewicht in je kar, en makkelijker opvouwen.

Een ander idee is om aan de onderkant een paar koffersluitingen te maken en uitklapbare pootjes. Dan heb je meteen een hele  campingtafel voor als wij met zijn allen komen BBQ-en  :P


Heel veel camping plezier. Als ik traag reageer op t forum, stuur dan een PB, die komt in mijn email.  :**

Groet

Hans
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #26 Gepost op: april 16, 2018, 12:51:38 am »

Dit nav het volgende topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20183.msg269293#msg269293

Bij mij schuiven alle letters van 1 tekening in elkaar, de tekst is hier: T. DE BALKJES ZIJN CA 2X3CM DIK. DIT IS STERK GENOEG OM OVER TE LOPEN OF OP TE SLAPEN. BREEDTE = GANGBREEDTE -5MM GELIJMD EN GESCHROEFD MET V
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #27 Gepost op: mei 04, 2018, 02:07:04 pm »

Het pdf gaat idd niet zo goed, wellicht een foto van de tekening?

Wat betreft het doorzakken;
Bij mij is de bedplank in het midden niet verstevigd.
De kratjes zijn pricies hoog genoeg en dragen dus de bedplank.
de bed plank ook maar 6mm dik met in de lengterichting twee latten.


Succes met knutselen :-)
Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2018, 02:39:52 pm »

We zijn nog opzoek naar kastruimte voor in het tentgedeelte van onze Cabanon Mercury DeLuxe. We hebben iets gezien met een gebogen achterzijde, waardoor de kast meeloopt met het doek.
Wellicht hebben jullie een te delen ervaring of goede tips voor kasten?


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
---------------

Fam Knijff

  • Gast
Re: Tips en tricks voor de Cabanon Mercury.
« Reactie #29 Gepost op: mei 10, 2018, 02:47:42 pm »

We zijn nog opzoek naar kastruimte voor in het tentgedeelte van onze Cabanon Mercury DeLuxe. We hebben iets gezien met een gebogen achterzijde, waardoor de kast meeloopt met het doek.
Wellicht hebben jullie een te delen ervaring of goede tips voor kasten?


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Wij hebben deze in de mercury.. zeer makkelijk op te zetten en loopt mooi mee met de schuine kant.

https://www.outdoorxl.nl/defa-opbergkast-schuin-4-planks-57x62x140-1.html?kw=&gclid=EAIaIQobChMI37u6x5b72gIVRflRCh3sggvYEAQYAyABEgKNc_D_BwE
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal