Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Malawi 2.0 aanschaffen  (gelezen 4925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #15 Gepost op: december 09, 2019, 05:02:46 pm »

Idd geeft extra zooi. Vooral als je op zand oid staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gelogd

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #16 Gepost op: december 09, 2019, 06:27:51 pm »

Wij hebben ook een voortent model. Ik denk dat we de voorwand er nog helemaal uitritsbaar in laten maken. Dat kunnen ze bij de wit. Dan heb je het beste van 2 werelden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ook een goeie!
Het gaat ons met name om het vaste kuipzeil. Mooie oplossing!
Weet je wat zoiets kost bij de wit?
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #17 Gepost op: december 09, 2019, 06:48:06 pm »

Ook een goeie!
Het gaat ons met name om het vaste kuipzeil. Mooie oplossing!
Weet je wat zoiets kost bij de wit?

Wij hebben dit ook laten doen, ideaal. Het kost ongeveer 250 euro om de rits volledig door te laten lopen.
Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #18 Gepost op: december 10, 2019, 07:18:47 am »

Uit een fb post:

De voortent van onze Malawai 2.0 ligt nu bij de Wit om deze aanpassing te laten maken. Kosten bedragen 32,50 per m1 rits. We hebben in de showroom gemeten en het is in totaal  ca  6,5 m1.

Wij hebben de voorwand 3 weken lang niet dicht gehad. Deze heeft voornamelijk opgerold in de weg gehangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #19 Gepost op: december 11, 2019, 07:34:48 am »

Uit een fb post:

De voortent van onze Malawai 2.0 ligt nu bij de Wit om deze aanpassing te laten maken. Kosten bedragen 32,50 per m1 rits. We hebben in de showroom gemeten en het is in totaal  ca  6,5 m1.

Wij hebben de voorwand 3 weken lang niet dicht gehad. Deze heeft voornamelijk opgerold in de weg gehangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gaan we eens even naar kijken. Misschien iets om in de onderhandelingen mee te nemen 😁
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #20 Gepost op: december 11, 2019, 08:02:35 am »


Wij hebben de voorwand 3 weken lang niet dicht gehad. Deze heeft voornamelijk opgerold in de weg gehangen.


Dat is precies de reden dat wij een luifel hebben. Wij hebben voor de compleetheid ook de inritsbare voorwand gekocht. Nog nooit gebruikt.
Dat is precies waarom ik eerder betoogde dat de malawi in de basiskar voldoende ruimte heeft voor minder weer. Meestal zoek je het mooie weer op. Ik zie in frankrijk regelmatig mensen met enorme uitbouwen aan de wagen om er vervolgens de hele vakantie voor en naast te gaan zitten.
Als je regelmatig in noord europa (en ook in het voor- en naseizoen) blijft kan ik me iets voorstellen bij die uitbreiding, maar anders?
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #21 Gepost op: december 11, 2019, 08:33:27 am »

Zijn de afmetingen ook verschillend tussen de voortent en luifel met inritser? Is mij op dat diagram niet echt duidelijk.
Vraag twee, de voortent kan je ook gewoon zonder grondkuip opzetten? Of is er dan nog steeds veel verschil?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.398
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #22 Gepost op: december 11, 2019, 09:40:53 am »


Als je vaak in de bergen zit, kan wat extra binnenruimte ook nuttig zijn. Moet je ook altijd rekening mee houden dat het een paar dagen slechter kan zijn of overdag goed en 's avonds als je terug op de camping bent een stuk slechter.

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Mercury 2011
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #23 Gepost op: december 11, 2019, 11:23:10 am »

Ik moet zeggen dat wij ook altijd een inritsbaar zeil wilden maar nu we een keertje 3 weken met alleen de luifel hebben gestaan vind ik dat geen punt meer. We hebben een goed grondzeil wat we op de slikranden leggen. Ook bij vreselijke hoosbuien dat het doek helemaal indeukte door de slagregens en er rivieren over de camping liepen hielden we het droog. Wel minder relaxed hoor, ik ging regelmatig even checken of de elektra nog droog stond, maar het is me erg meegevallen.

Als je de voortent ook op kunt zetten zonder grondzeil, en je de voorwand uitritsbaar kunt maken dan zou ik zelf voor die optie gaan. Inderdaad het beste uit 2 werelden!
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #24 Gepost op: december 11, 2019, 07:02:04 pm »

Zijn de afmetingen ook verschillend tussen de voortent en luifel met inritser? Is mij op dat diagram niet echt duidelijk.
Vraag twee, de voortent kan je ook gewoon zonder grondkuip opzetten? Of is er dan nog steeds veel verschil?


Vraag 1 kan ik beantwoorden. De luifel is 2.40 diep. De voortent 2.70 met nog een luifeltje erbij. De luifel heeft 2 boogstokken en de voortent 3.
Wij hebben de luifel en die heeft geen vast grondzeil. Ik zie geen reden waarom je de voortent niet zonder grondzeil kan opzetten. Maar iemand die de voortent heeft kan hier vast zekerheid over geven.
Gelogd

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #25 Gepost op: december 13, 2019, 08:07:06 pm »

Maar waarom zou je het grondzeil er niet inritsen?
Of is dat heel vervelend werk ofzo?
Lijkt mij gewoon prettig dat je gegarandeerd droge voeten hebben en ongedierte buiten houdt.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #26 Gepost op: december 13, 2019, 08:15:21 pm »

Maar waarom zou je het grondzeil er niet inritsen?
Of is dat heel vervelend werk ofzo?
Lijkt mij gewoon prettig dat je gegarandeerd droge voeten hebben en ongedierte buiten houdt.
Voetjes in het gras. Heerlijk. Kinderen die omstebeurt drinken om laten vallen. Troep op zeil. Etc.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #27 Gepost op: december 14, 2019, 08:15:46 am »

Maar waarom zou je het grondzeil er niet inritsen?
Of is dat heel vervelend werk ofzo?
Lijkt mij gewoon prettig dat je gegarandeerd droge voeten hebben en ongedierte buiten houdt.

Schoonmaakwerk vreselijk en idd het wordt best smerig met kindjes. Of met natte voeten naar binnen lopen.

Ik vraag me echter wel af als je de voortent op zou zetten zo der grondzeil of het dan niet gruwelijk onderdoor trekt. Want die heeft natuurlijk geen slikranden.. Vond ik afgelopen zomer in Oostenrijk toch wel erg fijn. En met de voorwand erin echt geen kou gehad en overdag de hor voor de wespen
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #28 Gepost op: december 14, 2019, 02:08:38 pm »

Wij hadden een Mercury, die constructie zal niet veel afwijken van de voortent van de Malawi. Het ingeritste grondzeil houdt de stokken op zijn plek. Of opzetten zonder zeil zou kunnen weet ik niet zeker maar ik denk dat het geen goed idee is.
Schoonmaken van het zeil is inderdaad een flinke klus.

Sinds deze zomer zijn we overgestapt op een Campooz Lazy Jack met trekking luifel. We zijn mooi weer kampeerders dus vertoeven het meeste onder de luifel met tent tapijt. En met die keer slecht weer is de vaste binnenruimte groot genoeg, deze is denk ik vergelijkbaar met de Malawi.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #29 Gepost op: december 14, 2019, 02:33:01 pm »

Wij gebruiken de voortent (malawi 2.0) zonder geonszeil als het mooi weer is. Dit kan prima, scheelt een hoop schoonmaken.  In het voorjaar in Nederland is het fijn dat we het wel kunnen gebruiken. Een nadeel van de voortent als luifel vind ik dat je de zijkanten niet omhoog kan halen voor extra koeling tijdens warme dagen. Met deze optie zou de wagen bijna perfect zijn :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal