Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam  (gelezen 2743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenVT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 De Luxe (2023)
Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Gepost op: juni 06, 2023, 12:18:32 am »

Sinds ongeveer half mei zijn we trotse bezitters van een nieuwe Cabanon Malawi 2.0 Deluxe. Met keuken dus :)

Vorige week voor het eerst mee op pad geweest, goed bevallen op een paar kleinigheden na.

Een van de kleinigheden is dat de gasbranders niet goed branden, de gasvlam heeft een gele top. Vooral als de pit wat lager staat. Het gevolg is roet op de onderkant van de pan. Vervelend dus.


Vandaag even terug geweest bij de Wit in Schijndel, het is tenslotte nieuw aangekocht voor een flink bedrag, maar daar werd ik niet helemaal naar tevredenheid geholpen. Het antwoord was namelijk: "ja, dit zien we bij bijna alle keukens. Kunnen we niet oplossen". Ik vind dat een raar verhaal.

Daarom ben ik op zoek naar andere Cabanon (met keuken)-bezitters die dit probleem herkennen met een nieuwe keuken. Of juist niet. Of zelfs een oplossing weten.

We gebruiken de Campingaz 907 met een 29mbar reduceerventiel.

Ik had ook een gaatje in de meegeleverde "achtertent", die wordt netjes vervangen. Maar ik had ook een lekkende afvoer, dat mag ik zelf gaan oplossen (vonden ze) en de vochtvlekken in de lade onder de afvoer... daar werd niets mee gedaan. Tot en met de aankoop was de ervaring helemaal top, maar nu voelt het toch ineens wat stug en minder klantgericht. Voelt toch wat gek als je net een flink bedrag hebt neergelegd en de vouwwagen gewoon niet netjes wordt afgeleverd. Daarom hoor ik ook graag jullie ervaringen met de Wit, vooral als het niet helemaal zo soepel loopt als het hoort.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2023, 12:22:04 am door ArjenVT »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2023, 06:45:25 am »

De problemen met de gele vlam hebben/hadden wij ook. (Nieuwe Combicamp met Dometic kookplaat) De dealer in Boxtel heeft er van alles aan gedaan maar niets hielp. Uiteindelijk de Campingaz fles er uit en een EasyBlue er in waarmee het probleem grotendeels is opgelost. Ofwel van butaangas naar propaangas.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2023, 08:10:33 am »

Het lijkt mij dat je mag verwachten dat een nieuw geleverde wagen een niet-lekkende afvoer heeft.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om je recht te halen, maar mijns inziens heb je recht op reparatie, danwel vergoeding.

Ik zou nogmaals bij de wit aankloppen, en aangeven dat dit onder garantie moet vallen.
Mochten ze dan nog steeds niet willen helpen, dan zou ik een aangetekende brief sturen, en ze in gebreke stellen. Eventueel eerst overleggen met je rechtsbijstandverzekering..
Volgens mij moet ja dan in die brief aangeven dat je verwacht dat dat euvel binnen 14 dagen (of 4 weken, wat jij redelijk vindt) opgelost dient te worden. Zo niet, dan graag 1000 euro terug (ofzo.)

Het is echt ruk dat je dit moet doen. Het gebeurt helaas heel vaak dat de aftersales/support veel slechter is dan je verwacht
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2023, 10:06:40 am »

De gaspitten van Dometic hebben soms ook roetvorming onder de pannen. In onze huidige valt het mee maar de vorige had het meer. We hebben ook de juiste drukregelaar maar ik denk dat het met name aan het Campinggaz ligt. Deze pitten branden mooier op propaan volgens mij.

Verder: het gaatje moet uiteraard hersteld maar een afvoer moet ook dicht zijn. Indien het heel eenvoudig is op te lossen (afvoer putje zit iets los of slangenklem om slang afvoer) dan was ik er zelf niet voor terug gereden. Indien er echt schade is aan je keuken door het water dan had ik dat wel hersteld willen hebben. De schade is immers afkomstig van een niet deugdelijke montage bij aflevering.

Overigens was het bij onze Cabanon Mercury uit 2009 destijds ook wel een dingetje; die keuken. Heb de halve afwerking opnieuw kunnen doen. Vlijmscherpe randen, scheve laden, etc etc. Franse slag helaas. De tent was wel perfect!
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2023, 10:08:13 am door GJT »
Gelogd

ArjenVT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 De Luxe (2023)
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2023, 04:33:30 pm »

De problemen met de gele vlam hebben/hadden wij ook. (Nieuwe Combicamp met Dometic kookplaat) De dealer in Boxtel heeft er van alles aan gedaan maar niets hielp. Uiteindelijk de Campingaz fles er uit en een EasyBlue er in waarmee het probleem grotendeels is opgelost. Ofwel van butaangas naar propaangas.

Dank voor je reactie. Ik zat ook al te denken om eens een propaanfles aan te sluiten. Moet alleen even kijken of ik de juiste drukregelaar met DIN-koppeling heb liggen. Toch maar even proberen. (Volgens de Wit was het geen oplossing).

Franse slag helaas.

Onze ervaring is ook wat "gemixt" wat de keuken betreft. De twee lades hebben geen "stopper", dat wil zeggen, als je niet oplet sta je zomaar met een lade in je hand. Je trekt hem met veel gemak zo uit de rails. Verder zit rechts, onderin een soort metalen plaat en ook een soort bandje gemonteerd, ik denk voor een jerrycan (voor het kraantje dat niet in de keuken zit  :+)
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2023, 04:55:07 pm door ArjenVT »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2023, 06:43:49 pm »

De plaat met met het bandje is voor een gasfles. Tenminste, dat was toen zo..
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2023, 10:12:58 pm »

Die gele vlam herken ik. Vooral op de laagste stand icm Campingaz. Als ik de gaspit wat hoger zet is het probleem opgelost. Voor mij is het acceptabel.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2023, 10:00:31 am »

Wat staat er op het typeplaatje van de gaspit? Is dat alleen 29 mbar of mag deze ook op 50 mbar? Ik heb onze Camplet ooit omgezet van 28 mbar Campingaz naar 50 mbar propaan met dubbel-membraam regelaar. Die pitten branden niet alleen veel mooier, maar het vermogen van de pitten is ook flink toegenomen. Sindsdien kunnen ze redelijk concurreren met de benzinebranders (wat best lekker is met een groot gezin  :O )
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2023, 02:11:17 pm »

Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2023, 02:55:27 pm »

Quote:
Maar ik had ook een lekkende afvoer, dat mag ik zelf gaan oplossen (vonden ze) en de vochtvlekken in de lade onder de afvoer... daar werd niets mee gedaan.

Bij een nieuwe kar een lekkende afvoer? Met vochtplekken als gevolg. Mooi k zou ik zeggen.
Als de radiatorbslang van je nieuwe auto lekt, met schade als gevolg, ga je toch ook dat niet zelf oplossen.

Je kan van een nieuwe kar toch wel verwachten dat alles minstens 1 seizoen goed blijft werken.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2023, 04:01:39 pm »

Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?

Geen gebrek, wel slechte aflevering.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 931
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2023, 05:11:13 pm »

Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?
Op basis van de weigering om een product te herstellen zodat die werkt zoals redelijkerwijs verwacht mag worden (gaspitten en afvoer), en op basis van het weigeren van het herstellen van de gevolgschade (afvoer).
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2023, 06:37:53 pm »

Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?

Nou, een gele vlam is toch niet bepaald spijkers op laag water. Als de pannen staan de roeten, produceren ze mogelijk ook koolmonoxide. Gas hoort gewoon schoon en blauw te branden.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2023, 07:17:27 am »

Maar de vraag is natuurlijk of dat door de VW veroorzaakt wordt . . . .
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2023, 09:28:58 am »

Ik gok dat de keuken van de Malawi niet veel anders is dan die van de Odyssee of andere soortgelijke wagens. Vlam moet goed branden je kan kijken of het bij alle 3 (?) de pitten zo is want 1 kan vuil/verstopt zitten, maar dat lijkt me sterk bij een nieuwe wagen. Wij hebben ook campinggaz met 29Mbar regelaar en meestal is de pit wel blauw. Zag afgelopen week dat 1 een beetje roet gaf dus die los gedraaid en schoon gemaakt. Leek opgelost maar dat zie ik over een week of 6 wel op de vakantie.
Die afvoer kan idd lekken of bij de afvoer zelf maar dat is een kwestie van losdraaien en het plastic afdekding goed leggen of vervangen. De slang aan de afvoer zelf is een uitdaging de slang moet je ver genoeg over de afvoertuit doen en dan de klem goed vastzetten. Had ik snel gezien toen ik thuis het water ging uitproberen, drupte idd wat water in het laatje....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal