Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf  (gelezen 1328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Gepost op: juni 06, 2023, 01:13:17 pm »

Ik heb een gekke vraag maar afgelopen week viel er een balk onder de keuken uit van onze Odyssee GL 2017. Herkent iemand deze balk en waar die voor dient? Lijkt op punten gelast en nergens geschroefd, ook sluit het verder niks af.
Nu lijkt het erop dat ik er al 1 eerder ben verloren gok op de (snel)weg naar een camping ooit. Nooit gemerkt want wie kijkt er nu zo ver onder de keuken?
Zal ik het zo laten of er terug op laten lassen of eventueel kitten? Kans bestaat dat het er weer afvalt en eventueel schade aan achterliggers kan veroorzaken wat ik liever vermijd......






Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: juni 06, 2023, 01:41:50 pm door xray »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2023, 01:38:11 pm »

Deze kokers zouden wat stevigheid (stijfheid zo je wilt) aan de keukenbodem moeten verlenen. Ik denk dat ze noodzakelijk zijn, wellicht is de tweede eraf gevallen, omdat er erg veel krachten opkwamen na het vertrek van de eerste?
Afhankelijk van de leeftijd van de wagen ook iets om wellicht aan de dealer te vermelden?
Kitten zal weinig helpen, puntlassen of boutje-moertje zal uitkomst bieden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2023, 01:43:53 pm »

Is de keuken zwaar beladen?
Maar net wat Ceo zegt het zal er niet voor niks zitten ben ik bang.
Weet niet of je hem nieuwe gekocht hebt bij de dealer maar die zou ik zeker een mailtje doen.
Al zeggen die 9 van de 10 keer nee hoor u bent de eerste waarbij dit gebeurt. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2023, 02:26:00 pm »

Ik heb recentelijk iets vergelijkbaars gemonteerd onder een hangende kast in de woonkamer. :#

Deze strips zijn er om doorhangen van het midden van de keuken te voorkomen. Zwaar beladen, of zelfs onder eigen gewicht, kan de bodem doorzakken en zichtbaar krom worden. Afhankelijk van het gekozen materiaal is dit een groter of kleiner probleem. Maar aangezien de fabrikant al heeft besloten dat deze verstijvers nodig zijn zou ik ze zsm vervangen.

Inderdaad aannemelijk dat ze niet geweldig gelast zijn en dat de tweede is gefaald nadat hij ook de krachten van de eerste moest opvangen.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2023, 03:44:39 pm »

Dank voor de snelle antwoorden en dacht dat het waarschijnlijk voor stijfheid en/of tegen doorzakken zou zijn. Echt zwaar beladen we de keuken niet 'gewoon' voor een familie camping bestek en borden en wat campingpannen.
Wagen is in 2017 nieuw gekocht in Boxtel dus zal die eens een mailthe sturen en kijken wat ze ervan zeggen. Kan een maatje wel eens vragen of hij dit kan lassen hij is lasser maar weet niet of hij de materialen hiervoor heeft.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2023, 09:14:44 pm »

Lekker ding om te verliezen op een snelweg! Je zult zo'n opspringend profiel recht door de voorruit krijgen. Blijft toch een nadeel van al die units die op en aan vouwwagens gehangen worden.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2023, 01:34:55 pm »

@sanderv idd apart dat dit niet met een moer/popnagel extra vastgezet wordt lijkt me toch wat veiliger voor de mede weggebruikers.....
Ik heb wel netjes contact gehad met de dealer en die hebben het wel vaker gezien en kan weinig kwaad. Is om meer stijfheid en steun te geven aan de bodem. En is niet iets wat direct de bruikbaarheid beïnvloedt. Heb maar niet gevraagd waarom het er dan opzit  :#

Een nieuwe andere balk hebben ze niet omdat dit geen los onderdeel is bij Trigano maar bij de keuken hoort..... Maat van me heeft misschien nog een balk in deze maat dus denk dat ik het met hem maar vastzet. wagen is 6 jaar oud dus vragen ze wel uurtarief voor dit klusje wat ik zou kunnen combineren bij de servicebeurt maar dan nog is het duurder dan zelf doen, en ook de servicebeurt kan goedkoper dan bij de dealer  :)
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2023, 06:02:31 pm »

Bij onze 2021 Odyssee zit daar met een lullig klemmetje de electra kabel op vast
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2023, 08:38:30 pm »

Het lijkt erop dat dit profiel gepuntlast is. Maar duidelijk niet goed gedaan. Dit profiel mag er niet "zomaar" onderuit vallen. Dan kun je het beter met popnagels vast zetten . Goed puntlassen is wel een kunst om het goed te doen!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2023, 10:41:51 am »

Bij onze 2021 Odyssee zit daar met een lullig klemmetje de electra kabel op vast
ook gelast of met een popnagel/moer vastgezet? Want nu heb ik er geen last van gehad (ik hoop anderen ook niet) maar dan zou ik goed in de gaten houden of die blijft zitten anders heb je meer schade met de electra eraan vast.....

Het lijkt erop dat dit profiel gepuntlast is. Maar duidelijk niet goed gedaan. Dit profiel mag er niet "zomaar" onderuit vallen. Dan kun je het beter met popnagels vast zetten . Goed puntlassen is wel een kunst om het goed te doen!
ja maat van me kan lassen en heft nog een ectra profiel zodat ik er weer 2 balkjes onder heb voor de stevigheid. Gaan we wel met popnagel of moet vastzetten  :#
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2023, 10:56:25 am »

Zit bij ons ook gelijmd of gelast

https://imgur.com/a/k7mqL7c

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderkant/balk keuken Odyssee eraf
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2023, 07:07:02 pm »

Gewoon simpel met popnagels vastzetten. dan zit het prima. Ongetwijfeld beter dan nu. Als je een kleedje of anti slipmat in de keuken legt zie je niets meer van de popnagels. Klein klusje wat eenvouig zelf is te doen als je het materiaal hebt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal