Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?  (gelezen 10695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2013, 09:24:51 pm »

Dat klopt, maar als je het toch niet onder je bed vandaan haalt, kan je het net zo goed thuis laten  ::)

 :#  Of je ruimt het na gebruik daar weer op zodat het om en in je wagen niet één grote T-bende wordt..  :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2013, 09:52:49 pm »

Dat klopt, maar als je het toch niet onder je bed vandaan haalt, kan je het net zo goed thuis laten  ::)

Die is iets te kort door de bocht... Bij ons liggen onder andere kachel, zijwanden en voorwand van de voortent onder het bed als ook de extra varioluifel. Afhankelijk van het weer en hoe lang we van plan zijn te blijven staan halen we deze spullen wel of niet onder het bed vandaan. En gelukkig kan ik ze daar dus laten liggen op het moment dat ik ze niet nodig heb, als ik ze wel nodig heb liggen ze gelukkig niet thuis  :J
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: februari 09, 2014, 07:41:20 am »

Al een keuze kunnen maken?
Wij twijfelen ook nog steeds tussen de Cabanon Chamonix en de Trigano Olympe...........Wij hebben 3 kleine kids (6, 4 en 2) en ik wil dat ze allemaal een eigen cabine(tje) kunnen krijgen als ze dat zouden willen. En het feit dat ze nog jaaaaaaren met ons meegaan heeft ons doen besluiten om in iedergeval voor een 8 persoons vouwwagen te gaan. De Trigano lijkt me handig omdat daar ook een gastencabine aangezet kan worden, lijkt me vooral handig voor het plaatsen van een chemisch toiletje oid (beetje privacy  :P).

Maar goed, we weten het dus nog steeds niet.......
Ik ga 8 maart de vouwwagendemonstratie bijwonen bij Ridderbeks in Echt.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: februari 09, 2014, 10:06:35 am »

Wij hebben 3 kleine kids (6, 4 en 2) en ik wil dat ze allemaal een eigen cabine(tje) kunnen krijgen als ze dat zouden willen.

Zo zijn wij ook begonnen met een grooooooote tent. Maar de jeugd slaapt tegenwoordig deels in een eigen tentje. En dat was al vanaf 7 jaar! Dus toen we naar een klapper zijn gaan kijken hadden we liever een wat kleinere vouwwagen die naar behoefte uit te breiden is. En in de basis groot genoeg voor 1 nachtje met ons vijven.
Maar het is ook erg afhankelijk hoe en waar je vakantie viert. Blijf je op 1 plek of trek je rond (snelle klapper of niet). Ga je naar de zon of naar een plek met wat minder bestendig weer (veel leefruimte binnen of wat minder). Etc.
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: februari 09, 2014, 12:40:59 pm »

de jeugd slaapt tegenwoordig deels in een eigen tentje. En dat was al vanaf 7 jaar! Dus toen we naar een klapper zijn gaan kijken hadden we liever een wat kleinere vouwwagen die naar behoefte uit te breiden is. En in de basis groot genoeg voor 1 nachtje met ons vijven.

Onze kinderen (14, 13 en 11 jaar) talen nog steeds niet naar een eigen tentje, ze hebben in onze Trigano Odysee een eigen plekje: de oudste in het ondertentje, de middelste in de gastencabine en de jongste in het bed boven het ondertentje. En onderweg slaapt er een in de voortent, dan doen we geen gastencabine  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2014, 04:53:56 pm »

Nu die van mij  een van 12, en twee van 9 moeten er nog niet aan denken om niet bij papa in  tent/vw te slapen. E.ea. Komt misschien ook wel voort uit het feit dat ze vorigjaar voor het eerst hebben gekampeerd. Ik denk dat de kleine man wel sneller een eigen tent wil. Dat meidengedoe van zijn twee zussen komt hem nu al regelmatig de keel uit  :#  maar een eigen ondertent vindt meneer ook prachtig.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: februari 09, 2014, 08:30:45 pm »

Onze zoon van 11 sliep met 9 jaar voor het eerst in een eigen tentje, mijn jongste is deze zomer 9 maar die zie ik dat nog niet doen. We hebben dus nog wel een achtertentje bij de Malawi gekocht, zodat hij dicht bij ons slaapt. De oudste kan in de wagentent slapen bij een enkele overnachting of we splitsen voor een nachtje: een kind bij een ouder op het grote bed, andere kind bij de andere ouder in het achtertentje. Dat is te klein voor de twee kids samen, omdat de oudste zo beweeglijk is dat de jongste dan bont en blauw wakker wordt s ochtends. Hij is een beetje druk, zeg maar ::)
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: februari 09, 2014, 10:17:54 pm »

Toen wij onze Lepelaar kochten wilden de jongens ook een eigen tent.
Zij waren toen 3 en 4 jaar oud en hebben daarna altijd een eigen tent gehad.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: februari 09, 2014, 11:03:49 pm »

Oudste van 15 slaapt al sinds zijn 7e in zijn eigen tent. Eerst in zijn tentje naast onze tent en na aanschaf van onze eerste klapper in het onder tentje. Maar sinds 4 jaar altijd in zijn eigen tentje.
Jongste van 10 wil wel, maar heeft sinds de scheiding last van verlatingsangst. De grote klapper is een kleinere geworden en slaapt ze gezellig naast me. Daar kan nog wel een onder tentje opgehangen worden, dus dat wordt de volgende stap.

Het ene kind is al vroeg toe aan een eigen tent en de andere niet. Ik heb dus een paar jaar en grote vouwwagen gehad, daar konden twee onder tentjes onder. En nu we met ons drietjes zijn en de oudste niet meer bij mij in de klapper slaapt heb ik voor een kleinere gekozen. Wel dus met de optie dat hij e.v.t. onder de klapper kan slapen.

Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2014, 11:10:00 pm »

Ik vind het fijn dat we met de Kavango alle kanten op kunnen. Hij is groot genoeg om alle drie onze zonen te herbergen maar klein genoeg om ooit met zijn tweeen in te slapen als ze alle drie hun eigen tent hebben.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: februari 12, 2014, 08:52:59 pm »

Al een keuze kunnen maken?
Wij twijfelen ook nog steeds tussen de Cabanon Chamonix en de Trigano Olympe...........Wij hebben 3 kleine kids (6, 4 en 2) en ik wil dat ze allemaal een eigen cabine(tje) kunnen krijgen als ze dat zouden willen. En het feit dat ze nog jaaaaaaren met ons meegaan heeft ons doen besluiten om in iedergeval voor een 8 persoons vouwwagen te gaan.

Maar goed, we weten het dus nog steeds niet.....
Moet heel erlijk zeggen dat wij 2 basis ondertentjeshebben gekocht zodat onze meiden ipv een eigen tent ernaast allebei een eigen ondertentje kunnen krijgen. Kwa ruimte in zo'n tentje moet ik er niet aan denken dat je daar 2 kinderen in moet legen. Dat is mijn inziens wel erg krap..... misschien dat er meerde formaten ondertenten zijn maar dat weet ik niet
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: maart 09, 2014, 09:43:58 am »

De ondertentjes van cabanon (en vast ook van Trigano) hebben 1 formaat. Volgens de brochure is het een 2 persoons ondertent, maar ik zou er ook echt niet met 2 in willen liggen hoor!

Maar goed, ik ben gisteren naar de vouwwagen workshop in Echt (Ridderbeks) geweest. Daar heb ik de Mercury opgezet (Chamonix zat helaas niet in het programma, maar principe is hetzelfde) en de Olympe (Trigano). Ik moet zeggen dat die Olympe een hele fijne klapper is (heel gemakkelijk op te zetten), qua opzetten zou die mijn voorkeur hebben. Maar nadeel vind ik wel echt dat je via de voorkant je bed moet inkruipen en dat dit echt hoog is (vind ik voor de kids niet handig als ze moeten plassen oid).

De Chamonix blijft mijn voorkeur houden, helemaal met de optie van het vliegengaas (ik haaaaaat muggen).

O ja, nog een nadeel van de Olympe vind ik dat íe alleen in z'n geheel op te zetten is (gemak is ook een nadeel), dus je kunt niet alleen de slaaptent opzetten voor bijvoorbeeld een overnachting tijdens een tussenstop. Dit kan bij de Chamonix weer wel.

Dus we zijn er nog altijd niet uit........

Nu nog de ANWB kampeerbeurs bezoeken......(niet dat we daardoor bij een beslissing komen hoor). Maar we hebben nog even, aanschaf staat pas op de planning over een jaar (we hadden voor dit jaar al een huisje geboekt in de zomer.....). Maar ik ben blij dat we nu al aan het orienteren zijn, want anders had ik vast bij mijn eertse bezoek aan de Pauw getekend voor de Chamonix (was liefde op het eerste gezicht). Nu ik ook klapgemak heb ervaren gaan we toch ook andere opties open houden...........
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2014, 04:09:19 pm »

De Chamonix is af van nr.1. Voorlopig is deze verslagen door de combi camp country! Die staat nu op nr. 1 op de wensenlijst  :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: juni 11, 2014, 04:27:02 pm »

Ik begrijp het helemaal ..........  :J
Gelogd

oost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: aart kok kavango
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: juni 16, 2014, 11:50:42 pm »

Ik vind het fijn dat we met de Kavango alle kanten op kunnen. Hij is groot genoeg om alle drie onze zonen te herbergen maar klein genoeg om ooit met zijn tweeen in te slapen als ze alle drie hun eigen tent hebben.

Hier sluit ik me bij aan
Wij passen prima in de Kavango met z'n 6en (6-12jr)
De kinderen hebben voorlopig nog geen behoefte aan eigen tentjes, maar dat is dus ook helemaal niet nodig
Ik vind het super handig dat de tassen met kleding onder het bed kunnen blijven staat
Doordat de kavango niet super groot is blijft er om de tent ook nog lekker wat ruimte over en hij staat vrij snel, ook fijn
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal