Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?  (gelezen 6803 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j_chevalier

  • Gast
wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Gepost op: april 06, 2014, 02:54:45 pm »

Dag Allen,

Wij, een gezin met jonge kinders (3-5-7 jaar, allen meiden) zijn op zoek naar een vouwwagen. We willen graag:

- zo compact mogelijk
- zo snel mogelijk opzetten en afbreken
- mogelijkheid om met z'n allen in de vouwwagen te slapen
- lang bed, ik ben 190 meter dus heb minimaal 200cm nodig
- mogelijkheid om later juist met z'n 2-en te slapen en de kindertjes in eigen tentjes

We zijn gisteren bij Erica in Zeist geweest, waar we in eerste instantie naar Trigano gingen kijken, maar die viel snel af omdat de verkoper zei dat je 'daar wel even mee bezig bent om op te zetten'. Daarna viel ons oog op Combi-Camp, want Camp-Let leek geen lang bed te hebben.

Wellicht dat er iemand is die bovenstaand herkenbaar vindt en ons tips kan geven? Zijn er mensen die 2e hands hebben gekocht? Waar moet je dan op letten? Elke hulp/tip wordt hogelijk gewaardeerd, hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

Jeroen
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2014, 03:18:42 pm »

De markiesklappers van bv combi camp en aart kok zijn opties. 1 keer naar links klappen en de gehele tent incl voortent naar voren trekken. En je hebt 4 slaapplaatsen op lattenbodems en 1/2 slaapplaatsen in de bagagebuidel/ondertentje. Snelle klappers en toch ruimte. Bedden zijn 2 m lang. Ik ben zelf 1,87 en qua lengte gaat dat best goed.

Suc6
Gelogd

villeke

  • Gast
wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2014, 03:23:32 pm »

Types die ik bedoel zijn de aart kok kavango, de kariba en de combi camp flexi.

Bij Erica staat trouwens de flexi dus wellicht hebben jullie die al bekeken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2014, 03:41:25 pm »

Daarna viel ons oog op Combi-Camp, want Camp-Let leek geen lang bed te hebben.
Ik neem aan dat je dan niet de Valley en de Country bedoelt. De wagentent daarvan kun je met 1m90 niet betreden zonder een flinke buiging te maken en als je dan binnen staat, zit je toch ook nog regelmatig met je hoofd tegen het tentdoek. Onder de voortent/luifel is dat overigens niet het geval.
De Flexi heeft dat nadeel niet.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2014, 07:45:01 pm door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2014, 03:56:09 pm »

Snel ook trigano odyssee of kijk bij Holtkamper.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CenC

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2014, 04:36:33 pm »

Kijk naar vouwwagens met een langslaper, daar heb je vaak in bed de meeste ruimte in de lengte.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2014, 04:56:34 pm »

Mmm.. da's wel een beetje raar advies. Ik weet niet naar welke trigano je keek maar de odyssee is eenzelfde type klapper als de markiezen die Villeke bedoelt en klapt net zo snel of zo langzaam.  Ik ben zelf ook 187 en heb om die reden geen camplet genomen, die is te laag. De stahoogte en bedlengte (210) van de Odyssee zijn zeker toereikend. Dat geldt overigens ook voor de Jametic, die dezelfde maatvoering heeft.

En verder heb je snelheid van opzetten voor een groot deel ook zelf in de hand. In de meeste vouwwagens kun je ontiegelijk veel zooi meenemen en als je daar ook gebruik van maakt kun je toch aardig druk zijn met al je spulletjes. Wat vooral heel fijn is met kleine kinderen is dat je niet te lang samen aan die wagen hoeft te bouwen.


Gelogd

CenC

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2014, 06:01:57 pm »

Ik bedoelde lengteslaper, dus niet in de breedte waar je over elkaar heen moet klauteren (soms leuk, maar niet iedere nacht... :P )
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2014, 07:35:12 pm »

Wij hebben een Jamet rondo XL en dat vind ik zelf een fijne wagen. De bedden zijn ruim genoeg voor jullie en er is ook nog genoeg leefruimte voor jullie gezin op een regenachtige dag. Het is een snelle opzetter en heeft veel bagageruimte.
Enne 190 vinden wij niet lang, dus moet het voor jullie zeker passen.
Veel succes met jullie zoek tocht.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2014, 09:04:52 pm »

Wij hebben een Jamet rondo XL en dat vind ik zelf een fijne wagen. De bedden zijn ruim genoeg voor jullie en er is ook nog genoeg leefruimte voor jullie gezin op een regenachtige dag. Het is een snelle opzetter en heeft veel bagageruimte.
Enne 190 vinden wij niet lang, dus moet het voor jullie zeker passen.
Veel succes met jullie zoek tocht.

inderdaad, de jamets (rondo en jametic) klappen volgens hetzelfde principe, evenals de trigano odyssee.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2014, 11:36:50 pm »

Hoi, 190 valt best mee met mijn 2 meter  :# . Bij de combicamp Flexi is een bedverlenging te krijgen als optie tot 2.30. Hebben wij overigens niet gedaan. De stahoogte in de tent lijkt me voor iemand van 1.90 vrijwel overal voldoende. Ik moet vooral een beetje bukken bij in en uit de tent stappen.

Wat mij wel opviel met mijn lengte is de nuttige stahoogte in een tent, met name voortenten. De wagens met een boogtent vielen af omdat ik eigenlijk alleen rond het midden van de tent plus/min een meter recht kon staan, verder uit het midden kwam ik het tentdoek al tegen. Een keukenblok aan de zijkant van de tent was voor mij rechtop niet te bereiken (aart kok tundra). Jamet arizona, toch een grote tent had voor de keukenuitbouw hetzelfde euvel. Maar die wil je toch niet.

Tip: ga ook eens op een bed liggen en voel eens achter het tentdoek. Ik kwam bij de raclet safari op hoofdhoogte in bed een tentpaal achter het binnendoek tegen  :I, niet zo handig als je eens beweegt en het past allemaal net.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2014, 11:53:22 pm »

Jamet Panorama is voor een ukkie van 1,90  :J een prima oplossing. Matras van 210x150 en een matras van 150x200 een ondertent en een zijuitbouw. En een stahoogte van 245 cm. Bij Aart Kok hebben ze mooie oplossingen voor het bed, maar zijn vergeten dat je ook moet kunnen staan. Maar met 190 is eigenlijk elke klapper goed te doen want echt lang is dat tegenwoordig niet meer (als je 212 bent is 190 al snel klein, sorry).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2014, 04:25:48 pm »

Is iets als de raclet Panama of cabanon Malawi niet iets? Vooral de eerste kun je meerdere cabines aan vastkoppelen.
Overigens hebben wij de Trigano Odyssee gehad. Geen probleem voor mijn 1.92, maar je komt met je voeten wel tegen het doek van de binnentent, maar die is lekker flexibel :-)

Sent from my 7 Trophy T8686 using Tapatalk
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2014, 07:34:57 pm »

Ook hier met mijn net geen twee meter meer dan tevreden over de Jamet rondo xl. Ruim/lang bed (hoeft niet over elkaar heen te kruipen) en veel stahoogte ook aan de kanten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wie heeft er tips voor jong gezin met 'lange' papa?
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2014, 10:11:50 am »

Mmm.. da's wel een beetje raar advies. Ik weet niet naar welke trigano je keek maar de odyssee is eenzelfde type klapper als de markiezen die Villeke bedoelt en klapt net zo snel of zo langzaam.  Ik ben zelf ook 187 en heb om die reden geen camplet genomen, die is te laag. De stahoogte en bedlengte (210) van de Odyssee zijn zeker toereikend. Dat geldt overigens ook voor de Jametic, die dezelfde maatvoering heeft.
De Jametic heeft alleen als klein nadeel de ingang. Daar moest ik met 190 cm net een klein beetje bukken. Maar een probleem was dat nooit. Lekker lang bed van 210 cm en 150 breed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal