Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Oriëntatie vouwwagen  (gelezen 1580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vikbol

  • Gast
Oriëntatie vouwwagen
« Gepost op: augustus 20, 2014, 08:06:29 pm »

Na eerste oriëntatie via dit forum en websites van de merken, deze week een aantal showrooms af geweest.

De wensen die wij hebben:
- snel tot redelijk snel op te zetten;
- 4 slaapplaatsen;
- bagage onder bed;

1e richting:
Aart Kok - Kavango / CC flexi (qua afmetingen etc redelijk gelijk)
Wat mij hier tegen viel is de hoogte van de luifel en de ingang. Wij zijn beiden 1,90 en ik liep met m'n hoofd onder tegen luifel en licht bukken voor ingang was noodzakelijk. Mogelijk is dit nog iets hoger op te zetten, maar met een vaste kuip zit hier toch een grens aan lijkt mij.

Daarnaast stond dus ook de CC country. Prachtige wagen, maar....
Standaard 2 slaapplaatsen, dus uitbouw nodig om extra slaapplaatsen te creëren.
En €€€€€€€ prijzig. Op Marktplaats vliegen ze als warme broodjes weg, dus lastig om 2e hands aan te komen, maar in toekomst mogelijk weer positief bij ect verkoop
Voordeel: staat snel en mooi hoog

Alternatief voor CC country, zou kunnen zijn Trigano Alpha en voor de kavango / flexi de Trigano odyssee
(Nadeel van Odyssee is dan weer dat geen laden / lossen mogelijk is)

Misschien hebben we wel teveel eisen / wensen.

Heeft iemand misschien andere ervaringen / tips ten aanzien van modellen die bij onze wensen in de buurt komen?


Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Oriëntatie vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2014, 08:14:18 pm »

Als eerste welkom op ons mooie forum.

Verkoop via marktplaats heeft soms geduld nodig wat velen van ons al wel ervaren hebben.

Suc6 met jullie zoektocht.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Oriëntatie vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2014, 08:25:55 pm »

Odyssee kan je laden en lossen als je de keuken eraf haalt.
Je schuift alles er zo in.
Regelmatig gedaan op die manier.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

villeke

  • Gast
Re: Oriëntatie vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2014, 10:35:59 pm »

De luifel van de flexi (en kavango) kan wel hoger bij middelste stok, maar inderdaad de ingang van de voortent heeft zijn beperking qua hoogte. Een licht hoofdknikje is dan noodzakelijk.

Voor ik het vergeet: welkom op dit forum, de plaats voor oriëntatie op VW gebied
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Oriëntatie vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2014, 11:38:49 am »

Hallo en welkom!

Villeke heeft helemaal gelijk met het "lichte hoofdknikje". Ik knik iets meer dan dat  :#. Bij de Flexi: je kunt iets smokkelen met het kuipzeil, dat betekent dat je de stokken bij de voorwand iets hoger zet. Nadeel daarvan is het "drempeltje" in het kuipzeil wat dan mogelijk ontstaat, daar kan je dan weer over struikelen.  De Varioluifel is zo in te stellen dat je ook aan de zijkanten makkelijk(er) toegang hebt, je dient dan alleen de windhoeken en de luifel niet aan elkaar vast te ritsen.

Voor langere mensen zoals ik met 2.00 meter zijn er niet zo veel vouwwagens waarbij je niet hoeft te bukken voor de ingang. Hier een criterium van maken voor de keuze was dan ook niet zo zinvol. Voor mij was belangrijker dat ik lekker kan liggen, en dat binnen voldoende stahoogte is. Met de Flexi is dat beide geen probleem. Maar bijvoorbeeld de CC Country heeft vanwege de vaste bodem zo weinig stahoogte over dat ik daarin niet rechtop kan staan zonder met mijn hoofd tegen het tentdoek te komen  :(!

Bij de Cabanon vouwwagens kan je prima in- en uitlopen zonder je hoofd te "stoten" aan het tentdoek vanwege de boog in het voorpaneel, maar een groot nadeel van boogtenten is weer dat je vanwege je lengte binnen minder oppervlakte overhoudt waar je rechtop kunt staan. Zo kan ik nergens rechtop bij de keuken staan als deze tegen de zijwand staat (Mercury uitgezonderd). Ook de Aart Kok Tundra heeft dit euvel. Voor mij is rechtop kunnen staan en gaan in de wagen een must. En dat is in de Flexi helemaal geen probleem.   

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal