Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw merk - Easy Caravanning  (gelezen 9736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #45 Gepost op: oktober 11, 2019, 02:41:47 pm »

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #46 Gepost op: oktober 11, 2019, 08:40:28 pm »

Als ontwerper had ik er denk ik toch voor gekozen om ook in de breedte te kunnen uitschuiven zoals je op de kermis ziet, om zo binnen meer ruimte te creëren , vind het er erg krap uitzien...

Het staat wel lekker supersnel

Ben benieuwd hoe de wagen er over 3-5 jaar uitziet wanneer ze de gebruikers wensen en opmerkingen verwerkt hebben
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #47 Gepost op: oktober 12, 2019, 11:21:22 pm »

Wij hebben vandaag even in deze wagen gezeten. Wat mij opviel was dat er amper ventilatie mogelijk is. Verder erg krapjes. Het is eigenlijk gewoon een soort hefdak caravan/ paradiso achtige. Heeft naam mijn bescheiden mening weinig met een vouwwagen te maken.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #48 Gepost op: oktober 15, 2019, 07:32:45 pm »

Deze had ik graag gezien. Dat was waarschijnlijk een ander prijskaartje geweest:

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #49 Gepost op: oktober 16, 2019, 09:10:16 am »

Hoe meer ik er van zie, hoe meer ik weet dat het niks voor mij is.
Ik zou voor dat geld niet mijn bank willen ombouwen tot bed. Dat is echt niet comfortabel, gaat ten koste van de matraskwaliteit, en waar laat je steeds je kussens en beddengoed in zo'n kleine ruimte? Dat wordt een zooitje.
Ik vind de tekening hierboven er veel beter en logischer uitzien!
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #50 Gepost op: oktober 16, 2019, 09:10:32 am »

Klopt, die Briota was een aanzienlijk aantrekkelijker ontwerp.

Ik had de foto's op de beurs gemaakt en direct ter plaatse op het forum gezet zonder veel tekst.
Mijn indruk:
- best degelijk allemaal al voor een prototype; geen heel vreemde dingen gevonden in de afwerking
- ruimte is absoluut zeer klein, maar door het ontwerp voelt het net beklemmend aan binnen
- ik zou hem persoonlijk breder hebben gemaakt. Dan waren 2 enkele bedden mogelijk geweest
- toilet.... tja.... een porta potti direct naast de keuken. Zie me daar nog niet zitten zeg maar.
- opzetten is zeer licht (zelf geprobeerd) en zeer snel en kan op elke ondergrond.
- luifel heeft meer ruimte dan je zou denken, maar toch zou ik een luifel aan de voorkant willen hebben eigenlijk.
- om inkijk te voorkomen komen er gordijnen en je kan kiezen voor minder ramen in het doek. Minder inkijk, maar ook meer opgesloten denk ik

Het idee is leuk en goed en we zullen ergens deze kant op moeten, gezien steeds meer mensen met kleine, licht gemotoriseerde auto's rondrijden en een full size caravan dan wel een dingetje is. Leuk dat een Nederlandse fabrikant instapt en ik denk dat zoiets uiteindelijk wel potentie heeft, maar het huidige ontwerp kent me te veel nadelen wat betreft ruimte, indeling, luifel enzovoorts om deze aan te kopen.
Voor met kinderen zou ik dit niet zien zitten, dus ik zou een 2de ontwerp willen zien dat echt op 2 personen is gericht en wat groter dan de huidige. Dat je dan boven de 750kg uit komt is niet zo'n probleem. Een MTM van laten we zeggen 900kg mag nog steeds met de meeste auto's.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #51 Gepost op: oktober 16, 2019, 09:12:35 am »

@Urgje: in dit geval met je eens, maar ga als je eens op een beurs bent eens in een Sprite caravan liggen. Je zal je verbazen hoe lekker dat ligt, terwijl het toch de kussens zijn. Met daaronder een lattenbodem (was niet zo bij Easy Caravanning) en erop een Duvalay matrasje. Lag beter dan het matras in onze Kyte! Dus het kan wel, maar niet op de manier die EC heeft gekozen. En dat ombouwen is minder dan 2 minuten werk in het geval van een Sprite. Enkele bedden naar een bank is zo gebeurd.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2019, 09:35:58 am door RDDR »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #52 Gepost op: oktober 16, 2019, 09:30:16 am »

Ik vind het een goed concept.
Bed ombouwen is een dingetje maar dat hebben zeer veel caravans.
Maar als het mooi weer is laat je het bed gewoon liggen en zit je buiten.
Met de kyte heb ik misschien 1 of 2x binnen gezeten vanwege kou en slecht weer over 7 jaar vakanties.
Dus ach dat valt dus best mee dat ombouwen.

Ruimte ben ik wel benieuwd naar en vooral ook lengte van het bed dat is voor mij altijd wel een dingetje
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #53 Gepost op: oktober 16, 2019, 10:39:48 am »

En dat ombouwen is minder dan 2 minuten werk in het geval van een Sprite. Enkele bedden naar een bank is zo gebeurd.

En dan je molton eromheen, en je overtrek.... Blegh dat lijkt op werken.... ;-)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #54 Gepost op: oktober 16, 2019, 10:56:49 am »

De verkoopster vertelde dat je het achterste gedeelte van het bed kan laten liggen zodat je vooraan nog kunt zitten. onder de banken zitten opbergruimtes voor beddengoed
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #55 Gepost op: oktober 16, 2019, 11:01:01 am »

En dan je molton eromheen, en je overtrek.... Blegh dat lijkt op werken.... ;-)
Nee hoor, laat je erom heen zitten. Google maar op duvalay. Topdekmatras en slaapzak ineen en neemt opgerold niet veel plaats in. Voorwaarde is 2 enkele bedden, anders wordt het meer werk.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2019, 04:56:33 pm door RDDR »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #56 Gepost op: oktober 16, 2019, 12:15:49 pm »

Ze hadden er verstandig aan gedaan om de wagenbak 230 of 250 mm breed te maken zoals bij de nieuwere caravans. Dan had je een zee aan ruimte gehad.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #57 Gepost op: oktober 16, 2019, 04:22:33 pm »

Denk dat dit"ding" voor een andere doelgroep gemaakt is dan "wij". Hier zie je veel gezinnen die vooral veel ruimte, slaaplaatsen, luifel e.d. willen.
Deze Easy is bedoeld voor een yup achtig publiek, die ook willen kamperen omdat iedereen dat doet en daarbij willen opvallen met iets bijzonders en waarbij geld niet zoveel uitmaakt.

Deze Easy is vooral een ife style ding dat niet zo bar veel gebruikt zal worden. Als je na maanden buffelen met z'n tweeën dan eindelijk op vakantie gaat dat dan wordt de easy aan de Tesla of Mini gekoppeld en linea recta naar een 5 plus sterrencamping geblazen alwaar eerst de internetverbinding wordt getest en daarna dit ding wordt uitgeschoven. Oeps heb je een gasfles nodig... ach ja maakt niet uit naast water wordt er niets gekookt, eten doen we iedere avond in een restaurant. Paar centimeter breder, smaller andere luifel, aantal ramen, het maakt allemaal niet uit, wel de kleur... laat daar nu de keuze reuze zijn....

Allemaal overdreven natuurlijk, maar wel de denkrichting van de doelgroep. 
Ondertussen gaan wij met achterbank vol kinderen, kofferbak vol aardappelen met de bungalow tent op wielen richting camping Le Soleil...….
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2019, 04:24:16 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #58 Gepost op: oktober 16, 2019, 04:59:37 pm »

Ik voel me enigszins aangesproken  :) Maar ga er vanuit dat het vriendelijk bedoeld is.  :J

Wij zijn van die yuppen die dit ding serieus hebben overwogen. Geen kinderen en de prijs van dit ding kom ik wel overheen. En inderdaad eten we op vakantie vaak buiten de deur en staan we graag op luxere, liefst niet extreem grote campings.  Echter: een te klein bed, je niet kunnen bewegen, weinig ventilatie, te kleine luifel etc. zijn toch dingen die niet gaan werken.
Ik vraag me af of er een doelgroep is die voldoende groot is om de EC aan te verkopen.

EC had breder moeten zijn, waardoor je een betere indeling kan maken. Dit is te krap. En dan zijn er ook opties als een Eriba Touring bijvoorbeeld, die uitstekend passen bij 2 personen met voldoende budget.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2019, 05:16:16 pm door RDDR »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuw merk - Easy Caravanning
« Reactie #59 Gepost op: oktober 16, 2019, 05:21:19 pm »

Ook wij horen tot de groep, heet niet voor niets Spiegelbeeld :)

Onze Cocoon is helemaal prima voor onze wensen en die mag nog jaaaaren mee.
Ik denk dat de potentiele kopers op deze leuke site niet tot weinig vertegenwoordigd zijn, wie weet melden ze zich ook en zien we ooit en Easy straatje op klapweekend?

Of dit een succes wordt? Wie het weet mag het zeggen, over 5 jaar weten we meer! 
Mijn inschatting is dat er echt wel een markt voor bestaat, zeker met slimme marketing erbij.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal