Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer klappen!  (gelezen 4547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #30 Gepost op: juni 24, 2020, 01:08:06 pm »

Wij gaan altijd naar het zuiden en als het 37 graden in de tent is dan werkt de absorptie niet best meer, wij hebben sinds 2 jaar een compressor koelbox en die houdt alles prima koel. Absorptie gaat vaak tot 25 a 30 graden onder de omgevingstemperatuur.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #31 Gepost op: juni 24, 2020, 04:39:46 pm »




  • Uitklappen op een scheve ondergrond, ik lees op de site van de CC club daar echt wel wat problemen mee
  • Kleur doek (wordt sowieso katoen)
  • Ik wil wat meer duidelijkheid over waar ik de stoelen etc leg
  • Wat is nu het maximale laadgewicht nadat de voortent, boogluifel, gastencabine en het grondzeil in de bak ligt? Want 270 kg is er maar over...en er is wel 1700 liter bagageruimte
  • Ik heb twijfels over de absorbtiekoelkast, maar dat komt omdat ik er geen ervaring mee heb.



Wij hebben een CCC. Puntsgewijs onze bevindingen:

Klappen op scheve gronden is inderdaad een dingetje. Maar ook iets waar je steeds handiger in wordt. De ondergrond lezen is belangrijk. Wij kampeerden met 5 tot vorige jaar, dus handjes genoeg om de kar op een wig te rijden. Wat we wel gaan doen (misschien bedingen bij aankoop) als we aan nieuwe banden toe zijn, iets hogere eronder zetten. Wordt het nog een stukje gemakkelijker.

Kleur: dat moet je denk ik echt zelf uitzoeken...  :O

Qua gewichtsverdeling: Wij leggen de luchtige zaken voorin. De wagen is wat koplastig van zichzelf. Dus voorin de stoelen (5 stuks, dit jaar 4) tapijt, 2e dekbeddeel etc. Vlak voor de wielkasten, ertussen en erachter de zwaardere spullen. Tentdoek, haringen, stroomdraad etc. Kleding (het enige wat we moeten pakken als we vertrekken) doen we in de auto.

Qua laadgewicht: geen idee. Wat we wel hebben gedaan is de vakantieklare wagen wegen. Wij hebben geen boogluifel maar een tarp met 4 lange telescooppoten (is toch wat lichter). Maar de wagen weegt net aan 700 KG. En dan zit alles erin... ook de tentjes van de kids, jeu-de-boules set, best veel servies en bestek en best wat keuken-gear (sorry, mijn vakantie wordt leuker met lekker eten en drinken).

Wij gebruiken de standaard-koelkast. Daar past voor 5 personen alles in (voor 2 dagen) en hij koelt tot nu toe prima. Maar in het kader van lekker eten, huren we de laatste 2 jaar altijd een koelkastje erbij op de camping. Vinden we gewoon gemakkelijker.

Succes met je keuze!

Oh ja, wij hebben ergens anders aangeschaft. Daar werd niet moeilijk gedaan over zaken die we hebben aangepast of hebben laten doen in combinatie met de garantie. Maar ook dat is een keuze.  :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #32 Gepost op: juni 24, 2020, 10:09:56 pm »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb vandaag een hele lijst gemaakt met vragen, we gaan het zien morgen.

En de conculega van AK, is voor ons nog verder rijden. Zeker met garantiegevallen etc heb ik daar weinig trek in eigenlijk.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #33 Gepost op: juni 25, 2020, 10:59:02 am »

Tja, dat is, zoals geschreven een keuze. Wij hebben nu twee nieuwe wagen aldaar gekocht en er wordt nooit moeilijk gedaan over garantie. Dat hoor je bij sommige dealers wel anders.

Veel plezier met kijken, voelen en misschien kopen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal