Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom Holtkamper?  (gelezen 11222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 05, 2019, 03:28:18 pm »

Voor de flyer vind ik de keuken niet de handigste om van de dissel af te halen, de ene keer gaat het beter dan de andere x

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 05, 2019, 03:36:22 pm »

Keuken eraf halen op een Flyer is soms wat tricky, zeker als de koelbox goed vol zit. Dat is een nadeel. Fietsen op de klep, ook niet altijd handig, maar ja, je bent nog jong, fysiek nog in een zeer goede conditie, dus dat sjouwen zie je niet erg als nadeel. 16 jaar later, kinderen de deur uit, in de flyer toch wel groot, fysiek wat tegenspartelende onderdelen, wordt het allemaal wat zwaarder. Het klappen daar en tegen was altijd heel licht, was de flyer in eerste instantie voor gekocht, mijn vrouw moest het alleen kunnen, en dat kan ook. Dus dan maar de luiste vorm van klappen in de vorm van lucht blazen. Heerlijk. De Cocoon Aero is wat betreft een uitkomst. Nadeel is wel, gewicht van de wagen, 450 kg leeg, effe het garage pad opduwen en de garage in krijgen is het meest fysieke stukje wat de wagen vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 05, 2019, 03:57:36 pm »

Ik heb een cabanon, maar zie de voordelen van naar een Holtkamper gaan zeker;

- sneller opgezet
- in je eentje op te zetten
- geen geleur met de keuken
-bagage makkelijker bereikbaar
- het uiterlijk.
- toch ook wel een beetje de service en feit dat t n nederlands product is

Wat houdt me dan voorlopig nog tegen? Vooral de prijs en het feit dat ik het wel handig vindt dat mn jonge kinderen naast me op het andere bed kunnen slapen. Maar zodra ze in tentjes liggen en ik het geld wellicht beschikbaar heb ;-), overweeg ik zeker een Holtkamper. Prachtig ding.
De klassieke Cocoon is er in XL uitvoering. In die aanbouw kunnen prima 2 kleine kinderen slapen. er zijn speciale binnententen voor. Wij deden het overigens eenvoudig met een zelfgemaakte stang en een groot kleed er over. Heb de meiden niet horen klagen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Biegel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon modulair
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:03:31 pm »

Waterzakje, moeilijk uit te leggen, heeft te maken met wanneer staat de hk helemaal goed en op spanning bij niet geheel vlak terrein. Er zit voor de gebruiker een leercurve in zodat hij al doende leert op welk moment hij een extra lijntje moet spannen. Bij flyer voornamelijk aan de voorkant.vandaar de extra centrale lijn die je op foto's vaak gespand ziet. Bij de cocoonlinks en rechts van de voortent zijn aandachtspunten. Bij natter worden van de tent heeft de rits die daar loopt een andere krimpwaarde dan het doek waardoor er een soort opstaand randje ontstaat.
Goed de tent op spannen en een lijntje aan de daar bevestigde lusjes trekt het randje weer naar beneden. Vaak is het gewicht van de lijn al voldoende.
En midden achter op het meest vlakke deel vanwege het opstaande 'randje' dat aan de achterkant kan ontstaan. Ook daar zitten trouwens lusjes. Met de nieuwe buizenconstructie van de nieuwe cocoon van dit jaar zal het probleempje aan de achterkant wel verdwenen zijn.
En na de eerste regenbui zie je meteen wat je verkeerd deed met spannen en hoogte van de stokken en kun je een en ander herstellen. Zo staat mijn cocoon nu als een zonnetje en heb ik nergens meer problemen.




Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:16:28 pm »

Zoals je aangeeft, afdoende leert men. Ik ken ze ja, en alles wat je noemt aan oplossingen gebruikte wij ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:20:45 pm »

@Biegel: met het huidige Kyte frame (en de Cocoon Aero gebruikt dat nu ook) is dit in ieder geval niet meer zo. Zelfs zonder haringen blijft er nergens water staan.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:36:19 pm »

Kijk maar eens goed bij de de hoeken waar de luifeltjes over gaan naar tentdoek, op de hoek van het frame. Kleine kuiltjes, zijn vaak vuil, bij droog doek kan je ze leegborstelen. Zeker het hoekje bij de voortent aan achterzijde (als je kijkt naar de ingang, links)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:45:01 pm »

Kijk maar eens goed bij de de hoeken waar de luifeltjes over gaan naar tentdoek, op de hoek van het frame. Kleine kuiltjes, zijn vaak vuil, bij droog doek kan je ze leegborstelen. Zeker het hoekje bij de voortent aan achterzijde (als je kijkt naar de ingang, links)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
klopt klein nadeeltje  :#
ik borstel ze altijd schoon ook
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 05, 2019, 05:40:38 pm »

Nadeel is wel, gewicht van de wagen, 450 kg leeg, effe het garage pad opduwen en de garage in krijgen is het meest fysieke stukje wat de wagen vraagt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Met respect, maar lukt dat dan niet “gewoon” met de auto.
Toen wij de garagebox nog hadden zette ik de vw namelijk regelmatig met b.h.v de auto binnen. Trekhaak en achteruitversnelling zitten er niet voor niets op in mijn beleving.



Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 05, 2019, 05:53:55 pm »

Met respect, maar lukt dat dan niet “gewoon” met de auto.
Toen wij de garagebox nog hadden zette ik de vw namelijk regelmatig met b.h.v de auto binnen. Trekhaak en achteruitversnelling zitten er niet voor niets op in mijn beleving.



Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

De trekhaak komt niet bij de deur kant, anders kan er helemaal niets meer in, en ik kan niet door de garage heen rijden. Dus dan moet je het met de hand duwen ::). Komt ook bij dat achteruit rijden met een aanhanger is niet mijn sterkste kant. Verder is er niet veel speling met alle stelling kasten die tegen de muur zijn geplaatst.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 05, 2019, 06:39:19 pm »

De trekhaak komt niet bij de deur kant, anders kan er helemaal niets meer in, en ik kan niet door de garage heen rijden. Dus dan moet je het met de hand duwen ::). Komt ook bij dat achteruit rijden met een aanhanger is niet mijn sterkste kant. Verder is er niet veel speling met alle stelling kasten die tegen de muur zijn geplaatst.
Dat is idd wel van belang.
Dat andere argument is op te lossen.
Als je wilt en het leuk vind maak ik je wijzer daarin. Ik vind het leuk om mijn kennis te delen.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 05, 2019, 07:51:49 pm »

 :off kleine stuurslagen maken en tegengesteld sturen is de key: ik stuur altijd naar de spiegel waar ik de aanhanger uit wil hebben en als ik denk dit gaat mis dan trek ik de boel gewoon ff recht. Daarmee lukt het mij om de Cabanon met 5cm speling in de garage te rijden, maar ja of dat met een HK lukt?
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 05, 2019, 07:58:36 pm »

Mover eronder......
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #58 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:11:41 pm »

Mover eronder......


Jaaaa, dat je op een camping met dure caravans je vouwwagen naar de juiste plek movert, een  bier  inschenkt en al nippend aan het glas de vouwwagen automatisch laat uitklappen




Daarom dus Holtkamper. Ik ga toch ff doorsparen

Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #59 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:17:48 pm »

Juist..... dan mis je alleen nog het ep systeem zodat die zichzelf ook waterpas zet dan is die compleet en zit ik echt binnen 15 minuten aan een biertje hahahaha
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal