Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom Holtkamper?  (gelezen 11100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #60 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:23:09 pm »


Jaaaa, dat je op een camping met dure caravans je vouwwagen naar de juiste plek movert, een  bier  inschenkt en al nippend aan het glas de vouwwagen automatisch laat uitklappen




Daarom dus Holtkamper. Ik ga toch ff doorsparen

Lol.... je zou nog kunnen overwegen ook automatisch uitdraaiende uitdraaisteunen te monteren. Of zelfs automatisch waterpas zettende. Wél even bijna al je bagage thuislaten :-)
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2019, 08:28:48 pm door michelf »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #61 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:25:52 pm »

Lol.... je zou nog kunnen overwegen ook automatisch uitdraaiende uitdraaisteunen te monteren. Of zelfs automatisch waterpas zettende.
Klopt, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je daarna gewoon helemaal niets meer in je vouwwagen mag stoppen omdat je anders over de maximale belasting heen komt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #62 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:30:18 pm »

Ja,  en weer terug naar de vraag van de topicstarter
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #63 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:30:32 pm »

:off kleine stuurslagen maken en tegengesteld sturen is de key: ik stuur altijd naar de spiegel waar ik de aanhanger uit wil hebben en als ik denk dit gaat mis dan trek ik de boel gewoon ff recht. Daarmee lukt het mij om de Cabanon met 5cm speling in de garage te rijden, maar ja of dat met een HK lukt?

Heeft niets met HK te maken, mijn auto is gemaakt of vooruit te rijden, dat is iets waar ik wel goed in ben. Vindt het fantastisch dat je dat lukt, maar ik maak me daar niet druk over, krijg dat ding echt wel in de garage met de dissel aan de goede kant zodat ik nog wat ruimte over hebt om de fietsen weg te zetten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #64 Gepost op: augustus 07, 2019, 09:45:41 am »

Ik heb een HK, maar ben zeker geen fan op die manier die ik hier zie (overigens voornamelijk bij een ander merk), waar mensen hun merk gaan verdedigen.
We hebben zeker ook naar andere opties gekeken en degene die roept dat HK (te) duur is geef ik altijd gelijk. Blijft zot om >20.000 Euro voor een tent op wielen te rekenen, maar we betalen het er wel voor. Mezelf inclusief.

Voor jVos: voordelen zijn naast die wat er al genoemd zijn vaak ook kleinere dingen:
- ramen zijn van binnenuit dicht te maken. Dus gaas is de buitenste laag. Hoef je niet in de regen naar buiten om je ramen te sluiten.
- waterpas zetten: geen gedoe met een ding van 750kg op wiggen duwen, maar gewoon op de poten waterpas zetten. Desnoods met een wiel volledig los van de grond.
- 'caravan' aansluiting voor stroom standaard, met stopcontacten in de keuken en in de wagenbak, inclusief een zekeringsautomaat in de wagen
- dak van 2 lagen; nooit een druppel water binnen gehad en we hebben een enorme hoosbui gehad midden in de nacht in de bergen. Voortent van de overburen stond blank. In de Kyte geen druppel
- in zijn geheel geen scheerlijnen

En ik ben er vast nog wat vergeten. Dus ik ben zeer tevreden, maar zal zeker goed naar alle opties kijken als het tijd is voor een andere wagen. Onder andere Aart Kok en 3Dog hebben zeer degelijke wagens in hun assortiment. Waarbij 3Dog wellicht technisch de beste is, maar ik kon met moeilijk over het design heen zetten. Maar ook design kan veranderen.

Nadat ik door een ander topic aan het lezen was, een toevoeging aan het lijstje van kleine zaken die het leven wel zoveel makkelijker maken:
- Je kan de wagen inklappen, terwijl je je bed opgemaakt laat, dus in ons geval ligt er een topper, een dekbed en 2 kussens op. Geen probleem.
- Zeiknat inklappen en..... alles blijft droog. Zoals het hoort
- Ook bij nat inklappen en uitklappen werkt Windforce 'gewoon', geen verschil met droog
- op 1 raam na zitten ze allemaal onder een luifel, dus 's nachts gewoon aan 3 kanten ventileren, ook al regent het flink
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2019, 10:57:38 am door RDDR »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #65 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:12:15 am »

Persoonlijk zou ik nu ook geen Holtkamper kiezen. Ik voel niet direct wat de anderen hier voelen. Veel van de voordelen die vernoemd worden kunnen ook met mijn vouwwagen.


Ik heb ligt overgewicht en op camping gaan is ook een manier voor mij om daar wat aan te doen. Wat extra inspanningen doen en wat primitiever zijn horen voor mij dan ook bij de charme van het kamperen. Het brengt je gezin ook terug dichter bij elkaar na een jachtige periode omdat je meer elkaar nodig hebt. Wij willen dan ook vooral een wandel vakantie en dan windforce gaan gebruiken om wat minder inspanning voor de tent te moeten doen vind ik dan wat contradictorisch.


Echter als ik later minder goed uit de voeten kan en we andere noden hebben, kan het uiteraard wel zijn dat een HK iets word dat meer voor ons is.


Kortom, het hangt zeker deels af van wat voor soort kampeertrip je het liefst maakt, en wat je noden en wensen zijn. En bij HK denk ik dat gevoel ook inderdaad een belangrijke factor is om te de meerprijs te willen betalen. Echter zijn allemaal dingen dien voor de ene kampeerder totaal verschillend kunnen zijn dan voor de andere kampeerder.

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #66 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:48:45 am »

Helemaal mee eens Friedel!!

Ik heb helaas, ondanks dat ik pas 41 ben chronische rugklachten en we willen graag rondtrekken. Dus niets boeken en maximaal 3 a 4 nachten op 1 plek. Soms ook maar 1 nacht. Dan ga je iets wat zonder inspanning staat in 25 minuten heel erg waarderen kan ik je zeggen. Zouden onze vakanties er anders uitzien (2 of 3 weken naar 1 plek) en ik geen rugklachten hebben gehad dat maakt het opbouwen en afbreken al een stuk minder uit en zou het zomaar kunnen dat ik voor een goedkopere HK zou hebben gekozen omdat ik ze heel mooi blijf vinden of een ander merk, zoals Aart Kok River Lodge of Smitveld Violist. Mooie wagens, wat goedkoper, maar mij te veel knutselen met onze huidige wensen.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2019, 10:51:34 am door RDDR »
Gelogd

Freak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #67 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:19:40 pm »

Holtkampers zijn belachelijk duur. Dat is mijns inziens het grootste nadeel. Je krijgt er echter wel een heel goed product voor terug. Ik zie mezelf echter niet snel ooit een nieuwe kopen. Dat het een uitstekend product is blijkt voor mij uit het feit dat onze flyer uit 1987 met z'n 32 jaar nog altijd goed functioneert. Ik prijs mezelf dan ook gelukkig dat ik de onze alweer 10 jaar geleden van mijn oom en tante heb kunnen overnemen.

De voor en nadelen verschillen van model tot model en zijn heel erg afhankelijk van je situatie (wel kinderen geen kinderen oude kinderen, jonge kinderen etc. ) en je persoonlijke voorkeuren. De voordelen van onze flyer vind ik de ruimte en het snelle en gemakkelijke opzetten (ook alleen prima te doen). Ik vind hem ook erg mooi om te zien en niet standaard. Nadeel is dat de keuken eraf moet om 'em op te kunnen zetten en dat je de wagenbak eerst uit moet pakken in tegenstelling tot modellen met laadruimte onder het bed. Verder ontbreekt een douche en vaatwasser ;-)
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #68 Gepost op: augustus 08, 2019, 09:18:18 pm »

Vandaag ben ik bij een Campooz wezen kijken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Fat Freddy trekking.  Vind deze ook erg mooie stoere uitstraling  hebben. Enorm veel ruimte in de kar. Kan opgevouwen alleen van achter beladen worden. Dat is wat minder. Schijnt ook zo opgezet te zijn. Kwalitatief  goed materiaal gebruikt zo te zien en ze luisteren naar de gebruikers wat aanpassingen  betreft  schijnt.

Jammer dat het zoveel kost. Als ik nu zeker wist dat ik als nieuwling fanatiek ging kamperen kon je er nog eens over nadenken.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #69 Gepost op: augustus 08, 2019, 09:24:05 pm »

Vandaag ben ik bij een Campooz wezen kijken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Fat Freddy trekking.  Vind deze ook erg mooie stoere uitstraling  hebben. Enorm veel ruimte in de kar. Kan opgevouwen alleen van achter beladen worden. Dat is wat minder. Schijnt ook zo opgezet te zijn. Kwalitatief  goed materiaal gebruikt zo te zien en ze luisteren naar de gebruikers wat aanpassingen  betreft  schijnt.

Jammer dat het zoveel kost. Als ik nu zeker wist dat ik als nieuwling fanatiek ging kamperen kon je er nog eens over nadenken.
Als Campooz te duur is en je wel nieuw wil zou je eens kunnen kijken naar Gordigear. Zelfde principe, stuk goedkoper.
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #70 Gepost op: augustus 08, 2019, 09:40:25 pm »

Als Campooz te duur is en je wel nieuw wil zou je eens kunnen kijken naar Gordigear. Zelfde principe, stuk goedkoper.

Bedankt ga kijken
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #71 Gepost op: augustus 08, 2019, 09:55:29 pm »

Citaat
Als ik nu zeker wist dat ik als nieuwling fanatiek ging kamperen kon je er nog eens over nadenken.
Misschien is in dat geval een qua wensen acceptabele tweede/derdehands wagen een optie om het eerst eens te proberen? Volgend seizoen verkoop je zo'n ouwetje zonder noemenswaardig verlies weer door en jij weet door ervaring veel beter wat je wel en niet wilt.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #72 Gepost op: augustus 09, 2019, 12:20:03 am »

Als Campooz te duur is en je wel nieuw wil zou je eens kunnen kijken naar Gordigear. Zelfde principe, stuk goedkoper.

Dat scheelt niets. Het ligt er helemaal aan welke trailer en accessoires je er op wil. Onze Gordigear was iets goedkoper dan een Campooz, maar scheelde maar enkele honderden euros.

De trailer die ze hier in NL aanbieden met Gordigear opbouw is relatief goedkoop, maar zou ik niet willen hebben.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #73 Gepost op: augustus 09, 2019, 08:55:38 am »

Vandaag ben ik bij een Campooz wezen kijken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Fat Freddy trekking.  Vind deze ook erg mooie stoere uitstraling  hebben. Enorm veel ruimte in de kar. Kan opgevouwen alleen van achter beladen worden. Dat is wat minder. Schijnt ook zo opgezet te zijn. Kwalitatief  goed materiaal gebruikt zo te zien en ze luisteren naar de gebruikers wat aanpassingen  betreft  schijnt.

Jammer dat het zoveel kost. Als ik nu zeker wist dat ik als nieuwling fanatiek ging kamperen kon je er nog eens over nadenken.

We zitten in het topic 'waarom Holtkamper' en ik ga er daarom ook mijn eerlijke mening over geven.
We hebben vorig jaar ook naar Campooz gekeken. Ik vind het leuk dat het een Nederlands merk is, zeer leuke, vriendelijke eigenaren waar we goed contact mee hebben gehad. Ook vind ik persoonlijk dat van alle merken die dit klapsysteem zo gebruiken (3Dog, Campwerk, Gordigear) ze er bij Campooz toch echt wel meer vorm in hebben gekregen. Is de mooiste van dat rijtje.

Echter: als je naar de kwaliteit gaat kijken en deze vergelijkt met vooral 3Dog en Holtkamper is er toch wel heel veel op aan te merken. Voel maar eens aan het doek, de gebruikte stangen en ik heb nog nooit ergens een netjes strak staande Campooz gezien, ook niet in de showrooms. Toch altijd wat rommelig ogend. Onze Holtkamer staat strakker zonder haringen dan Campooz helelmaal afgespannen.
Hun keuken is niet meer dan een camping kastje. Voor ons was de keuze toen snel gemaakt. Daarom dus een Holtkamper: alles is echt een klasse hoger, maar je betaald er ook voor.

Dat gezegd hebbende: als wij een nieuwe vouwwagen moeten kopen en er maximaal zo'n 8.000 Euro aan uit zouden kunnen / willen geven zou het een Campooz Fat Freddy II Trekking worden. De andere opties in dit segment zijn namelijk niet noemenswaardig beter, maar vaak wel moeilijker opzetbaar of veel minder mooi.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #74 Gepost op: augustus 09, 2019, 09:03:32 am »

Over dat strakspannen gesproken gaat Holtkamper ook niet vrijuit. Ik zie ze zelden helemaal strak staan. En las laatst op dit forum dat als je een bijgeleverde hulpboog gebruikt om de luifel iets te verhogen je het model uit het doek trekt waardoor je men sowieso nooit meer strak krijgt zonder dat hulpstuk er weer in te zetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal