Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cocoon 2021  (gelezen 4718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Nieuwe Cocoon 2021
« Gepost op: februari 17, 2021, 01:10:56 pm »

Op Holtkamper.nl staan nu foto's van de Cocoon 2021.
Het is weer een basic Cocoon zonder ingewikkelde luifelstokken etc, maar gewoon 3 stokken. Nadeel is dat de middelste stok mogelijk in de weg staat, maar het voordeel is volgens mij dat het opzetten en afbreken bijna net zo snel gaat als onze oude 2001 Cocoon en dat er nu aan beide zijden in delen uitritsbare zijwanden staandaard worden meegeleverd. De luifel is wel een stuk dieper dan de 1,40 die we nu hebben, dit is ook een groot pluspunt.

Het model ziet er wat moderner uit en er zit nu een raam waar vroeger de "deur naar buiten" zat, deze deur gebruiken wij nu toch nooit.
Er zit nu ok aan de bedkant een raam, dus het voelt wat minder opgesloten. Het bed is ook breder en langer geworden en de bagageruimte onder het bed is hoger, dus inpakken is makkelijker. Pack-N-Go, vier uitdraaisteunen en schokdempers zijn ook standaard.

Als we er een aanschaffen valt de keuken af omdat we dit de 4000 extra niet waard vinden, voor de keuken is ook een lang MTT chassis nodig, hiermee wordt de wagen wel erg groot. Op de dissel is plaats voor een fietsendrager, de dissel zit nu niet meer in de voortent, ook een voordeel voor ons.

Omdat wij toe zijn aan een nieuwe Cocoon inmiddels een online demonstratie gehad, ziet er goed uit!

Nu even afwegen of het ons de meerprijs tov de CampooZ Lazy Jack of de Aart Kok Livingstone River Camp waard is.


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2021, 09:54:42 am »

Ik vind de oer Cocoon toch het mooist. Compleet met de schuine ramen. Dat vreemde aan 2 zijden wat ronde ding vind ik niet staan.  Wel handig dat de zijkanten van de luifels er uit kunnen. Ook wellicht handig zo'n groot raam in de slaapcabine. Maar in mijn ogen niet nuttig omdat je toch slaapt in de slaapcabine. Jammer dat er maar een paar foto's op de HK site staan. Had graag de Cocoon aan alle kanten willen bekijken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2021, 04:14:23 pm »

Op marktplaats (!) staan meer foto’s van de nieuwe Cocoon
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2021, 08:37:16 am »

poeh, die mooie oer Cocoon wordt er niet mooier op....
Al die speelse gebogen lijnen en ramen, en dan die foeilelijke achterkant met al dat plastic. Zonde om zo'n mooi oorspronkelijk ontwerp zo te verpesten.

Wellicht wordt ik oud, maar ik vind onze Cocoon uit 2010 veel mooier!
De prijzen stijgen ook enorm, voor je het weet zit je op 18 tot 20k, maar das goed nieuws voor de restwaarde van de onze, die blijft hoog.

Tekst op de website over de keuken lijkt verwarrend, er staat dat er meerdere keukens mogelijk zijn, in de optielijst staat alleen die bamboe keuken, zijn die greenbox en metalen kist keuken nog wel leverbaar?
Daarnaast staat dat de keuken (ook in de bamboe uitvoering) onderweg op de dissel wordt vervoerd, klopt dat echt, op de foto's lijkt de keuken geïntegreerd te zijn?
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2021, 08:44:17 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2021, 12:03:37 pm »

De keuken wordt geleverd in combinatie met een verlengd chassis, dus bij de aanschaf moet je gelijk beslissen of je een (dure)keuken wil of niet. Bij onze huidige 2001 Cocoon hebben we ook geen keuken en we missen die ook niet, dus voor ons maakt het niet uit.
De dissel zit standaard aan de achterkant, dus fietsen kunnen erop blijven bij een enkele overnachting.
Of er disselkeukens leverbaar zijn weet ik niet, het lijkt mij lastig met de dissel aan de achterkant.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2021, 12:43:33 pm »

Een dissel aan de achterkant? Volgens mij zit een dissel altijd aan de voorkant. :) :)
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2021, 12:55:03 pm »

Ik denk dat er wordt bedoeld dat de tent 180 graden gedraaid op de trailer zit.  Dan zit de dissel niet meer onder de luifel, maar aan de Achterkant van de tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2021, 01:03:27 pm »

Dank, waarschijnlijk proberen ze dus te zeggen dat die keuken alleen in combi met verlengd en gedraaid chassis wordt geleverd.
Slechte beurt die website, HK is een merk dat marketing ademt en een deel van zijn meerprijs moet het hebben van perfecte communicatie en beeldvorming, dan zitten de teksten die website knap slordig in elkaar. Wordt extra wonderlijk als je op Marktplaats meer foto's vindt, dan op de website zelf....

Wel stoer dat je keuken niet mist, op vakantie zijn er meestal genoeg externe keukens. Weer eens wat anders dan al die Nederlanders, die allemaal al vroeg en tegelijk hun aardappels met kip en appelmoes zitten te eten, terwijl de gemiddelde Fransman nog een wijntje neemt.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2021, 01:05:27 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2021, 05:49:23 pm »

Net de knoop doorgehakt!
We hebben de nieuwe Cocoon besteld!

Wordt in mei geleverd, maar hopen dat we dan niet teveel last meer hebben van de Corona beperkingen.
Nu nog even beslissen of we onze oude trouwe Cocoon M 2001 binnenkort gaan verkopen of dat we toch wachten tot de nieuwe geleverd is.


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #9 Gepost op: februari 20, 2021, 06:23:35 pm »

Net de knoop doorgehakt!
We hebben de nieuwe Cocoon besteld!

Wordt in mei geleverd, maar hopen dat we dan niet teveel last meer hebben van de Corona beperkingen.
Nu nog even beslissen of we onze oude trouwe Cocoon M 2001 binnenkort gaan verkopen of dat we toch wachten tot de nieuwe geleverd is.
Mogen we weten welke uitvoering en opties?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2021, 07:18:19 pm »

Wij hebben niet gekozen voor een keuken met het bijbehorende verlengde (MTT) chassis omdat we nu bij onze Cocoon ook geen keuken hebben (en vanwege de 4000 meerprijs..). We gebruiken gewoon een weer de Coleman CS414 op een alu onderstel en een compressie koelbox.

Wel hebben we een afdekking  ("wagenschort") besteld om het gat onder de achterkant van de wagen in de voortent af te dichten en een hordeur, een Al-Ko slot vanwege de verzekering en een reservewiel.
En een achteruitbouw ("kindertent S") zodat we meer binnenruimte hebben in het voorseizoen, deze is vergelijkbaar met de "M" uitbouw die we nu ook hebben.


Gelogd

MarjoleinW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2021, 03:33:17 pm »

Wij hebben ook de Cocoon 2021 gekocht incl de keuken. Chassis is naar mijn idee nu 4.20 meter. Incl vaste fietsendrager op dissel. Wat wij wel graag zouden willen is een high tech tentdak. Maar ik vrees dat die van de ‘oer’ cocoon er niet op past. Heeft iemand ervaring met dat zelf laten maken bij een zeilmaker?. Dat van die plastic achterkant ben ik t wel mee eens.
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2021, 04:31:24 pm »

Hij staat!
Gisteren opgehaald bij Holtkamper.
Straks nog wat strakker zetten als het is afgekoeld.
We zijn er blij mee!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #13 Gepost op: juni 18, 2021, 05:02:36 pm »

Mooie klapper, ik weet niet waar je staat maar een slecht-weer test zit er mogelijk wel in :P
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Nieuwe Cocoon 2021
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2021, 05:20:38 pm »

Helemaal in Winterswijk.
Als het nu gaat regenen weten we of de tent waterdicht is!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal