Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek ellende  (gelezen 5917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2023, 06:05:10 pm »

Niks aan te doen.
Toen we 6 jaar geleden onze Trigano Odyssee kochten, kwamen we na 6 weken rondtrekken ook met een doek vol hars thuis. Vooral aan de Franse westkust, waar we altijd gaan surfen, sta je per definitie op elke camping onder de pijnbomen.
Nu eergisteren voor het eerst onze nieuwe CCC geklapt. Deze zomer komen we helaas weer op diezelfde camping die onze wagen toen zo vies maakte. Ik verzorg m'n spullen heel goed en hou alles proper.

Maar als ik moet kiezen tussen in de zon staan, of in de schaduw, kies ik toch altijd voor schaduw, al komt daar hars bij kijken. Zelfs met een nieuwe VW. 't is een gebruiksvoorwerp, en zo lang het doek waterdicht blijft, wat gebeurt als je er niet op schuurt, voldoet hij. Deze zomer dus weer 6 weken rondtrekken met de nieuwe ccc, en als er hars op komt is het zo. Thuis spuiten de hem altijd af, voor het stof, maar hars gaat daar niet mee weg hoor... We hebben wel bewust geen witte meer genomen ;)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2023, 06:16:02 pm »

Out of de box: Wellicht kan je Piet van camping de Distel vragen of hij een hogedrukspuit heeft die jullie kunnen gebruiken tijdens het klapweekend. We krijgen zon zat. Nadeel is dat je de wagen even moet verplaatsen in de buurt van een kraan. Maar hulp is altijd wel aanwezig.

Zojuist een email gestuurd naar de Distel. Ben benieuwd.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2023, 10:08:59 pm »

Vele gedachten, vele meningen
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2023, 07:39:46 am door C5CCV »
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2023, 11:21:37 pm »

Een van de filmpjes gevonden
https://fb.watch/kyiHayBaj9/

Op fb ook gereageerd. Lijkt me erg spannend zo dichtbij en met hoge druk. Maar ik begrijp dat het kan dus.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2023, 12:45:07 pm »

Wel zalig om naar te kijken, dat filmpje. Ik denk echter niet dat hars hiermee helemaal weg gaat gaan.

Ze zeggen in de reacties ook dat de tent vanbinnen nat wordt hierdoor. Let dus op met je binnentent etc. Alles lang genoeg laten drogen.

Moest je dit doen, ben ik wel benieuwd naar het resultaat. Ik zou dit alleszins eerder doen dan erop vegen met iets. Succes!

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2023, 12:55:39 pm »

Een kennis van mij heeft dit met haar Flyer gedaan,  binnen is alles droog gebleven  :J het resultaat was verbluffend  O0
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2023, 05:55:49 pm »

Hebben wij vorige zomer ook gedaan, maar onze tent was een soort van rood geworden.
Hij was wel lekker opgeknapt.
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #22 Gepost op: mei 17, 2023, 08:01:54 am »

Op fb ook gereageerd. Lijkt me erg spannend zo dichtbij en met hoge druk. Maar ik begrijp dat het kan dus.

Ik heb ooit een wat oudere Flyer gehad die behoorlijk vies was. Na afspuiten met de hogedrukspuit knapte hij behoorlijk op en bleef daarna gewoon waterdicht.
Is wel een klus waar je geduld voor moet hebben; als je het doek niet gelijkmatig afspuit, krijg je onregelmatige schone/vieze strepen in het doek en kun je beter gelijkmatig vies doek hebben 😅

Een paar maanden geleden hebben we een mooie Cocoon XL gekocht en de vorige eigenaar heeft in december een nieuw dak/luifel er op laten zetten. We hebben een vrijwel ongebruikt High Tech Tentdak op de kop kunnen tikken om dat maagdelijk tentdoek toch een beetje te kunnen beschermen tegen alles wat je eigenlijk niet wil als je in een bos o.i.d. staat. We zien wel hoe dat gaat werken en of het voor ons de moeite waard is. Ik denk het eigenlijk wel.
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #23 Gepost op: mei 17, 2023, 08:06:33 am »

Ik heb ooit een wat oudere Flyer gehad die behoorlijk vies was. Na afspuiten met de hogedrukspuit knapte hij behoorlijk op en bleef daarna gewoon waterdicht.
Is wel een klus waar je geduld voor moet hebben; als je het doek niet gelijkmatig afspuit, krijg je onregelmatige schone/vieze strepen in het doek en kun je beter gelijkmatig vies doek hebben 😅

Een paar maanden geleden hebben we een mooie Cocoon XL gekocht en de vorige eigenaar heeft in december een nieuw dak/luifel er op laten zetten. We hebben een vrijwel ongebruikt High Tech Tentdak op de kop kunnen tikken om dat maagdelijk tentdoek toch een beetje te kunnen beschermen tegen alles wat je eigenlijk niet wil als je in een bos o.i.d. staat. We zien wel hoe dat gaat werken en of het voor ons de moeite waard is. Ik denk het eigenlijk wel.
Je kunt het overdak ook nog gebruiken als een vergroting van je luifel. Ik had het ding laten aanpassen. Ook omdat het niet goed paste op o nze Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #24 Gepost op: mei 17, 2023, 08:29:29 am »

Je kunt het overdak ook nog gebruiken als een vergroting van je luifel. Ik had het ding laten aanpassen. Ook omdat het niet goed paste op o nze Cocoon.

Da's een goed idee! Het overdak komt deze week binnen, dus dan heb ik er ook een beeld bij, want ik kan nergens online foto's vinden van een Cocoon met overdak. Heb jij heel toevallig nog foto's van je Cocoon met het overdak als luifel? Ik ben vrij handig met naaimachine, ringen slaan, dat soort dingen. Lijkt me leuk om dat overdak voor dat doel geschikt te maken. Dank voor je reactie.

Annelies
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2023, 01:24:29 pm »

Da's een goed idee! Het overdak komt deze week binnen, dus dan heb ik er ook een beeld bij, want ik kan nergens online foto's vinden van een Cocoon met overdak. Heb jij heel toevallig nog foto's van je Cocoon met het overdak als luifel? Ik ben vrij handig met naaimachine, ringen slaan, dat soort dingen. Lijkt me leuk om dat overdak voor dat doel geschikt te maken. Dank voor je reactie.

Annelies
Helaas geen foto's met overdak. Ik had het gekocht via MP. Bleek dat de gaten voor de luifelstokken niet op de juiste plaatsen zaten. Heb toen precies uitgemeten hoe het zat en wat extra gaten laten maken om de boel een beetje flexibel te kunnen gebruiken. we hebben het overdak 1x gebruikt omgekeerd omdat de tent van onze dochter lek bleek en die dus eronder gezet. Zo uit mijn herinnering staan de 3 Cocoon stokken voor de luifel in 1 rechte lijn. Middelste heeft dan een zijstok voor de punt van de luifel. Meen dat het overdak ook recht was. Dus feitelijk draai je het gewoon om. wel een paar extra stokken meenemen om de boel op hoogte te houden en extra scheerlijnen. Maar die zitten meer dan genoeg bij een Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #26 Gepost op: mei 17, 2023, 04:17:36 pm »

Er is ooit een topic geweest over een tentdak, wellicht staat daar wat aanvullende info in waar je iets mee kunt:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=10928.0
 
Wellicht rare vraag maar waarom zou je niet willen dat je tentdoek vies wordt? Is dat vanuit een esthetisch oogpunt of omdat je bijv. een hogere rest- of inruilwaarde verwacht met een schoon tentdoek?
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #27 Gepost op: mei 17, 2023, 05:23:47 pm »

Helaas geen foto's met overdak. Ik had het gekocht via MP. Bleek dat de gaten voor de luifelstokken niet op de juiste plaatsen zaten. Heb toen precies uitgemeten hoe het zat en wat extra gaten laten maken om de boel een beetje flexibel te kunnen gebruiken. we hebben het overdak 1x gebruikt omgekeerd omdat de tent van onze dochter lek bleek en die dus eronder gezet. Zo uit mijn herinnering staan de 3 Cocoon stokken voor de luifel in 1 rechte lijn. Middelste heeft dan een zijstok voor de punt van de luifel. Meen dat het overdak ook recht was. Dus feitelijk draai je het gewoon om. wel een paar extra stokken meenemen om de boel op hoogte te houden en extra scheerlijnen. Maar die zitten meer dan genoeg bij een Cocoon.
Okee, duidelijk. We gaan dit zeker uitproberen. Wordt een flinke luifel denk ik zo :)16] Dank je wel!
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #28 Gepost op: mei 17, 2023, 05:38:38 pm »

Er is ooit een topic geweest over een tentdak, wellicht staat daar wat aanvullende info in waar je iets mee kunt:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=10928.0
 
Wellicht rare vraag maar waarom zou je niet willen dat je tentdoek vies wordt? Is dat vanuit een esthetisch oogpunt of omdat je bijv. een hogere rest- of inruilwaarde verwacht met een schoon tentdoek?
Dank voor de link!

En is geen rare vraag hoor :)846]
Laat is het zo zeggen: wij waren blij verrast toen we tijdens de bezichtiging een vrijwel smetteloze Cocoon (uit 2012) uitgeklapt zagen. Het dak heeft toch het meest te lijden. Ik werd er in ieder geval heel blij van dat het dak nieuw was. Deze Cocoon XL MTT was alles wat we graag wilden en zeer compleet met windschermen, veranda, Masterclass kitchen, kindertent, alles. En nu is hij nog completer met dat tech dak :)38]
Als het dak niet was vernieuwd en gewoon lekker vies was, had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht, maar nu hij nieuw is denk ik toch ook aan restwaarde en het feit dat zo’n high tech dak straks nergens meer verkrijgbaar is. Misschien beetje decadent, maar dan hebben we hem maar en kunnen we hem gebruiken wanneer we dat willen of nodig achten. Of niet :)6]
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #29 Gepost op: mei 17, 2023, 06:03:39 pm »

Als je hem hebt gebruik je hem 🙂

Wij hebben ook weleens onder een boom gestaan waar vogeltjes de restanten van genuttigde besjes lieten lopen. Paarse vlekken op een maagdelijk tentdoek. Niet fijn maar inmiddels is gebleken dat een flinke regenbui en wat zon zo’n beetje alles verwijdert. Overigens , als we een tentdak hadden gehad (wist niet dat zoiets bestond) dan hadden we hem zeker gebruikt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal