Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dubbeldak Holtkamper Nano  (gelezen 654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpostma

  • Gast
Dubbeldak Holtkamper Nano
« Gepost op: juli 24, 2023, 07:54:53 pm »

Ik ben van plan om een Holtkamper Nano aan te schaffen. Nu vroeg ik me het volgende af. De Holtkamper heeft kennelijk een dubbeldak ("all climate" of zo iets). Kan deze helemaal los en in geval van nood vervangen worden? Onze vorige, een Cocoon, had een extra dak (los, "all weather") die legde ik vaak over het vaste dak heen, om hars plekken en vogelstr... op te vangen. Thuis weer goed schoonmaken en hij kon weer een seizoen mee. Heeft me vaak gered. vandaar de vraag. Zo niet, hoe doen andere "Holtkamper mast gebruikers" dat dan?
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2023, 08:02:17 pm door mpostma »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Dubbeldak Holtkamper Nano
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2023, 08:00:33 pm »

Membraan systeem is niet hetzelfde als een tweede dak,  door dat te gebruiken krijg je een grotere luchtstroom tussen dak en een binnen doek. Zelf gebruik ik het niet. In het verleden was het met een rits, nu met een klittenband systeem, wat waardeloos is want je krijgt het mooi terug zoals het zat.
Om te voorkomen dat de tent onder hard, of andere rommel komt te zitten zet ik de wagen niet op onder bomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2023, 08:06:02 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Dubbeldak Holtkamper Nano
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2023, 08:04:34 pm »

Ik ben van plan om een Holtkamper Nano aan te schaffen. Nu vroeg ik me het volgende af. De Holtkamper heeft kennelijk een dubbeldak ("all climate" of zo iets). Kan deze helemaal los en in geval van nood vervangen worden? Onze vorige, een Cocoon, had een extra dak (los, "all weather") die legde ik vaak over het vaste dak heen, om hars plekken en vogelstr... op te vangen. Thuis weer goed schoonmaken en hij kon weer een seizoen mee. Heeft me vaak gered. vandaar de vraag. Zo niet, hoe doen andere "Holkamper mast gebruikers" dat dan?
Ik denk dat je een ‘high tech tentdak’ bedoelt, die je bij de Cocoon had. Die kon je dan als extra dak idd over je ‘vaste’ tentdak spannen. Bij mijn weten is voor de nieuwste generatie Holtkampers geen optie hiervoor beschikbaar. Al die extra opties zijn in de loop der jaren allemaal beetje ‘uitgekleed’ voor mijn gevoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

mpostma

  • Gast
Re: Dubbeldak Holtkamper Nano
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2023, 08:10:01 pm »

Ik denk dat je een ‘high tech tentdak’ bedoelt, die je bij de Cocoon had. Die kon je dan als extra dak idd over je ‘vaste’ tentdak spannen. Bij mijn weten is voor de nieuwste generatie Holtkampers geen optie hiervoor beschikbaar. Al die extra opties zijn in de loop der jaren allemaal beetje ‘uitgekleed’ voor mijn gevoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yep die bedoel ik, het is een beetje lastig om als die marketing namen van Holtkamper uit elkaar te houden. Hoe doen mensen dat nu dan als ze onder de "verkeerde boom" staan? Tarp eroverheen of zo? Of boom omzagen ::)
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Dubbeldak Holtkamper Nano
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2023, 08:21:51 pm »

Ik denk dat de Holtkamperaars van de nieuwe generatie het maar voor lief nemen :)28] Er zijn al heel veel discussies geweest over dit extra dak. De een vindt het flauwekul, want het regent wel weer schoon en bleekt op, de ander vindt het nuttig en houdt het dak graag schoon.
Wij hebben in het voorjaar een Cocoon XL gekocht waar een nieuw dak op zit. Ik heb een zgan high tech tentdak op de kop kunnen tikken, maar heb het eigenlijk nog niet gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

mpostma

  • Gast
Re: Dubbeldak Holtkamper Nano
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2023, 08:46:30 pm »

Ik zie net dat er een topic is dat mijn onderliggende vraag verder behoorlijk uitwerkt: "Tentdoek ellende"
Kennelijk is er geen reden om me te veel zorgen te maken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal