Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inladen Jamet Jametic  (gelezen 6507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pronk01

  • Gast
Inladen Jamet Jametic
« Gepost op: augustus 13, 2009, 07:10:34 pm »

Dag beste klappers.

Misschien een domme vraag. Maar toch stel ik hem...

Vroeger hadden wij een Jamet Louisiana. Voordat we ermee weggingen, zette ik de klapper altijd even voor de deur, klapte de wagentent open en ik kon alle vakantiespullen, kleding, kratten enz. in de wagen laden. Dat ging reletief makkelijk.

Nu vele jaren later (en de kinderen allang niet meer meegaan), hebben wij weer een vw gekocht: een mooie Jametic uit 2004.   :) Groot genoeg voor z'n tweetjes.  :P
Maar nu loop ik aan tegen het inladen. Even snel op de stoep voor de deur uitklappen gaat niet meer, aangezien je de hele voortent moet mee-uitklappen.
En daarbij hebben wij een 'probleem'. Want hoe laad je de wagen nu in??  ??? ??? ???

Ik ben benieuwd hoe andere Jametic-eigenaren dit oplossen.
Hebben jullie tips voor mij, of hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt voor jullie oplossingen.

Groetjes Prowitt
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2009, 08:53:09 pm »

Hoi

Het ligt eraan. Als mijn buurtjes er niet zijn, klap ik hem voor de deur uit. Maar wij hebben een oprit dus kan dit makkelijk.
Zijn ze er, dan gooi ik mijn auto vol, rij naar een parkeerplek en ga de vw daar dan inladen. Dit doen we dan de avond ervoor.
De volgende ochtend stop ik nog wat spullen onder het zeil en in de dissel.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.364
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2009, 09:20:05 pm »

Ik zorg dat ik de kampeer spullen in de wagen heb.
De kleren gaan in de auto.
Dus het komt er op neer dat ik altijd zo weg kan.
kleren achterin gooien aanhalen en weg.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2009, 08:03:10 am »

Ik zorg dat ik de kampeer spullen in de wagen heb.
De kleren gaan in de auto.
Dus het komt er op neer dat ik altijd zo weg kan.
kleren achterin gooien aanhalen en weg.

Heb jij dan alles 'dubbel' uitgevoerd? Stoelen, tafels, bestek, pannen, levensmiddelen, enz? Ik probeer het net als jij te doen, maar bij moet de wagen nog wel even open om stoelen en ander klein grut erin te leggen.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Paulus

  • Gast
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2009, 10:53:24 am »

@Alex:

Wij doen het op dezelfde manier. De vw staat helemaal gepakt en gezakt klaar in de garage en op het moment dat we weg willen kunnen we al bijna gaan rijden. Het idee hierachter is dat we ook makkelijk op vrijdag kunnen besluiten om een weekeinde weg te gaan als het mooi weer is.

In de auto zitten idd alleen spullen als kleding, speelgoed en de koelkast met het eten wat we meenemen.

@Didi:

Dubbel uitgevoerd: ja, het meeste wel. Pannen en bestek en zo hebben we speciaal voor op de camping. De campingstoelen en de tafel gebruiken we thuis nooit, daar hebben we andere stoelen in de tuin.  Dekbedden hebben we inderdaad ook dubbel, alleen nemen we de hoezen wel mee in de auto... het kampeergevoel gaat bij ons niet zover dat we in een muf bedje willen slapen  :) Ennuh, levensmiddelen hebben ze overal, we nemen alleen mee wat op moet.


Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2009, 11:28:31 am »

De wagen in de garage hebben om dan weg te kunnen wanneer je dat in een opwelling wilt, ken ik. Daarvoor heb ik het eerste jaar de CCV in mijn garage gehad. Echter hebben we nooit de drang gehad om zomaar plotseling te gaan.... ::)

En dan is zo'n wagen toch nog best wel 'garagevullend'.......Daarom staat ie behoudens een week vóór we gaan en anderhalve week nadat we van zomervakantie terug zijn bij ons op de oprit, daarna gezellig in een stalling buiten het dorp.....

Misschien wel een leuk ideetje voor een polletje..
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.364
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2009, 04:10:22 pm »

Ja hoor Didi de stoelen gebruiken we niet thuis.
De dekbedden zijn bij ons slaapzakken die in de wagen blijven.

Tja en de rest is ook dubbel.
Oke je hebt gelijk voor de eerste dag eten gaat ook in de wagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2010, 09:19:23 am »

Simpel. Ik heb een aantal dunne planken gemaakt en leg die over de bankjes. Hierdoor valt de tent niet in de wagenbak. Dan schuif ik er de kratjes onder waar de spullen in zitten die niet in de vw blijven liggen. Uithalen kun je doen met een stok met een haak. De planken leg je op de camping gewoon onder de bak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2010, 10:44:23 am »

Simpel. Ik heb een aantal dunne planken gemaakt en leg die over de bankjes. Hierdoor valt de tent niet in de wagenbak.
Ik gebruik ook boxen in de wagenbak. Goed idee van de plankjes.
Leg je de wagenbak over de hele lengte dicht, of slecht een paar plankjes? Ik zou graag je ervaringen hiermee horen. Dan kan ik het misschien ook toepassen bij mijn trigano. Eventueel foto's?  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2010, 01:54:38 pm »

Ik gebruik ook boxen in de wagenbak. Goed idee van de plankjes.
Leg je de wagenbak over de hele lengte dicht, of slecht een paar plankjes? Ik zou graag je ervaringen hiermee horen. Dan kan ik het misschien ook toepassen bij mijn trigano. Eventueel foto's?  :J

Screech. Stuk of 5 of 6 geloof ik en over de gehele lengte en dan overdwars plaatsen. Er mag best wat tussenruimte zitten tussen de planken. Je zou ook nog een stuk multiplex klunnen overwegen, heb je de hele bak dicht. Dat is alleen wat onhandiger. Nee, heb geen foto. Lukt nu ook niet natuurlijk. Gewoon kijken of je wat hebt liggen. IK heb de lengte op iets van 130 cm gehouden. Dan trillen ze ook niet zo makkelijk van de bankjes tijdens lange ritten. IK heb het verder nog niet uitgeprobeerd omdat we de vw net hebben en nog niet hebben gekampeerd hiermee.
Elders op het forum heb ik nog een tip gezien van iemand die een haak gebruikt om de voorste bakken uit de wagenbak te trekken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #10 Gepost op: april 02, 2010, 01:57:27 pm »

Wij hebben een Tago Settler gehad en die heeft hetzelfde vouwprincipe.
Wij hebben het geluk dat er tegenover ons huis een grasveld van de gemeente ligt, dus de vouwwagen konden we altijd daar even opzetten.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #11 Gepost op: april 02, 2010, 02:40:09 pm »

@jellejawa: 130cm is wat breed voor me. De Oceane is maar 135cm. en dan heb je de lanken dus ook nog. 1m. moet voldoende zijn!
Thanx voor de info, ik ga het gewoon ff proberen als de VW weer voor de deur staat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #12 Gepost op: april 02, 2010, 07:19:56 pm »

Smal wagentje is dat. We hebben zelf net een Jametic gekocht, maar die is 160 cm. Kan in ieder geval veel spul in en dat was ook juist de bedoeling. Kan zelf niet wachten tot het eindelijk beetje weer wordt om de nieuwe vw te proberen. en de zomervakantie is nog zo ver weg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2010, 09:08:05 pm »

Smal wagentje is dat.
Ideaal achter de auto!  :J hij is smaller dan de auto, dus makkelijk te manoeuvreren.

Kan zelf niet wachten tot het eindelijk beetje weer wordt om de nieuwe vw te proberen. en de zomervakantie is nog zo ver weg.
Dan kom je toch lekker naar het klapweekend.  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Inladen Jamet Jametic
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2010, 06:19:59 pm »

Dan kom je toch lekker naar het klapweekend.  :J
Hebben al iets gepland voor hemelvaart. gezinsvrijkaart voor Slagharen gekregen, dus daar in de buurt iets zoeken. Drenthe of Overijssel. Al verschillende campings gezien. Pinksteren  is voor de motor.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal