Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetinstructie HK Astro  (gelezen 9122 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rayroos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Opzetinstructie HK Astro
« Gepost op: juni 03, 2011, 11:19:22 pm »

Hoi,

Wij zijn sinds kort de gelukkige bezitters van een Holtkamper Astro (2006). We hebben deze 2e hands gekocht en zijn nog op zoek naar een opzetinstructie. De vorige eigenaar kan ons niet echt helpen.

We hebben het idee dat we nu wat aan het aanklooien zijn en dat het handiger kan dan wij nu doen. Vandaag frustratie ten top op de camping. De overburen die gelijk met ons aankwamen met een Gerjak Tago waren eerder klaar dan wij  :( Daar sta je dan met je snelle opzetter!

We hebben al gevraagd of we bij holtkamper een opzet instructie kunnen "kopen" maar helaas ging dat niet. Bij Karstententen las ik laatst dat ze speciaal voor mensen die een 2e hands karstentent hebben aangeschaft een instructiemiddag organiseren.
Doe je het inritsen van het grondzeil bijvoorbeeld voor of na het afspannen van de tentstokken? Van het "airco dak" begrijpen we helemaal niets.

Wie weet meer?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2011, 09:03:40 am »

HK wil niet meewerken? Wat hebben jullie precies gevraagd....

Ik hoor niet anders dan dat HK erg service gericht is. Met name de verhalen over 'Emmen' zijn goed te noemen. Wellicht kan Alex bemiddelen?

In elk geval zou ik niet opgeven en er nog een telefoontje aan wagen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

rayroos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2011, 10:53:45 am »

Als je een nieuwe Holtkamper koopt krijg je bij aflevering een instructie " hoe zet ik mijn tent op". Ik heb gevraagd of ik ook deze "opzet les" kan kopen zodat wij onze tent goed kunnen gebruiken. Het is voor hun natuurlijk ook reclame als alle tenten er knap bij staan.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2011, 05:03:10 pm »

Wij hebben er eentje van 1996. Het opzetten lukte ons wel maar toch las ik eens graag de instructies na om te zien of we echt niks mis deden. HK kon ons niet helpen. Blijkbaar hadden ze zelf ook de instructies niet meer.  Bij mij is het gelukt om op MP andere mensen aan te schrijven die dezelfde Astro verkochten die wij ooit gekocht hadden. Deze mensen hebben voor mij hun zelfgemaakte handleiding ingescant en doorgemaild.
ivm het grondzeil. Je zet best eerst het voortentgedeelte los op (niet strakspannen) dan rits je het grondzeil er in. Dan zet je alles strak.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2011, 10:29:57 pm »

Mieke, kun je die handleiding op het forum zetten?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2011, 12:16:06 am »

Wij hebben er eentje van 1996. Het opzetten lukte ons wel maar toch las ik eens graag de instructies na om te zien of we echt niks mis deden. HK kon ons niet helpen. Blijkbaar hadden ze zelf ook de instructies niet meer.  Bij mij is het gelukt om op MP andere mensen aan te schrijven die dezelfde Astro verkochten die wij ooit gekocht hadden. Deze mensen hebben voor mij hun zelfgemaakte handleiding ingescant en doorgemaild.
ivm het grondzeil. Je zet best eerst het voortentgedeelte los op (niet strakspannen) dan rits je het grondzeil er in. Dan zet je alles strak.

Zoals ik ook al ergens anders schreef(i.v.m. de beetje complexe manier van opzetten bij de Kyte) vind ik de Astro erg gemakkelijk op te zetten, mede omdat de volgorde waarin je al die dingen doet die noodzakelijk zijn, er niet zo toe doet. Ok, je begint met het openen van de wagen en je eindigt ergens met een bier of W: I:
Veel van die handigheidjes die je zelf ontwikkelt/ontdekt krijg je toch niet van HK. De tip om,als je het hebt, eerst het grondzeil in te ritsen en dan pas haringen van de voortent in de grond te meppen scheelt je inderdaad een bult ergenis. Dat zeil zet je hele voortent perfekt in model.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2011, 01:34:23 pm »

Mieke, kun je die handleiding op het forum zetten?
Durf ik niet echt, het is iets wat de mensen zelf geschreven hebben. Ik zal eerst de toestemming vragen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2011, 02:54:44 pm »

Durf ik niet echt, het is iets wat de mensen zelf geschreven hebben. Ik zal eerst de toestemming vragen.
graag, denk dat er meer zijn die er iets aan zouden hebben  :J
Gelogd

ewhuitema

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2011, 03:54:07 pm »

Als er geen boekje bij zit is het inderdaad een goed idee om van iemand zo'n boekje te kopieëren lijkt mij.
Ook ik ben erg verbaast over de reactie van Holtkamper, wij hebben 1 keer naar Emmen gebeld voor advies bij het inklappen van de Spacer en werden vriendelijk geholpen. (een Spacer die door de eerste eigenaar daar was gekocht en die wij particulier van de 1ste eigenaar hadden overgenomen). We zijn zelfs voor de koop in Emmen langsgeweest om te vragen of ze de bak en eigenaar kenden en of de prijs redelijk was.
Gelogd

rayroos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2011, 11:03:15 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal na het seizoen toch nog een keer contact opnemen met HK. Misschien was de vorige keer de timing niet zo goed. We hebben afgelopen weekend inderdaad eerst het grondzeil gedaan en daarna pas alles strak gezet. Het stond als altijd erg netjes, maar echt handig was het niet om het grondzeil goed op z'n plek te krijgen. Maakt er iemand gebruik van het aircodak?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2011, 11:22:21 pm »

Welke vestiging belde je? Vraag bij Bunnik even naar Hans Visser en vertel dat je dat via de vouwwagenclub hebt ;)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2011, 01:31:17 pm »

Ja wij hebben afgelopen weekend het membrame dak gebruikt.
En.... het werkt echt!!
Gelogd
Jevipro

Henricus

  • Gast
Re: Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2012, 02:52:24 pm »

Hallo,
Wij gaan morgen voor het eerst met de Astro weg. Heb deze met de kerst (?!) gekocht.
Het opzetten zal me wel lukken. Ook de filmpjes op internet zijn daar redelijk duidelijk in.
Wat ik echter nergens zie is hoe je de wagen neerzet voordat je begint.
Moet die 'gewoon' waterpas staan?
En dan de dissel waterpas? De wagen zelf is nl aan de voorkant minder hoog dan de achterkant (ik heb een hard-top).
Hoor graag van iemand.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2012, 08:04:30 pm »

Ik heb geen ervaring met een Astro Hardtop wel met een softtop Astro en Spacer en Flyer hardtop. Wij zetten de wagen eerst min of meer waterpas (op het zicht), pootjes uit,  dan deksel open, kijken of het deksel mooi stabiel op de grond ligt (soms plankje onder) en dan een waterpas leggen op de dissel. In de lengte en de breedte mooi waterpas zetten dan nog even op de bak kijken of het mooi staat.
Gelogd

Veer99

  • Gast
Re: Opzetinstructie HK Astro
« Reactie #14 Gepost op: mei 18, 2012, 12:10:30 am »

Ik doe het als volgt:

- Eerst de steunen aan de achterkant uitdraaien.
- Zorgen dat de hardtop zo vlak mogelijk ligt. (Eventueel uitvullen met houtjes.)
- Daarna de vouwwagen zelf waterpas zetten met het neuswiel. (of eventueel met de extra steunen aan de voorkant.)
- Wel zorgen dat de wielen op de grond blijven staan!

Eigenlijk wijst het zich vanzelf, het grote voordeel van een Astro is dat je het eigenlijk niet fout kan doen!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal