Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Modificatie jamet 4x4  (gelezen 20779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joosteniris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #30 Gepost op: februari 24, 2012, 11:08:00 pm »

bedankt voor de waarschuwing modificatie
heb begin februari mail naar dealer gestuurd, 2 dagen later brief met afspraak. inmiddels v.w. weer terug
volgens monteur is de ophanging van de schokbrekers verzwaard + iets aan het frame tentdoek
nu nog de daklekkage en lekkage aan aanritstent verhelpen...............
p.s. hoor niemand over de te korte uitschuif pootjes van de keuken.
overigens wel een trotse eigenaar ondanks de probleempjes
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #31 Gepost op: februari 25, 2012, 09:03:28 am »

Te korte uitschuifpootjes :??? Verklaar je nader  :J
Gelogd

joosteniris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #32 Gepost op: februari 29, 2012, 09:57:50 pm »

als je de pootjes van de keuken uitschuift staat het geheel erg wankel , doordat ze tot op zijn eind staan uitgeschoven. nu weet ik wel dat je het neuswiel hoger kan stellen zodat de achterkant vw. lager komt De oorzaak is mijns inziens dat de wagen hoger van de weg staat in vergelijking met de oudere jamets en de inschuiflengte pootjes hetzelfde is gebleven.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #33 Gepost op: februari 29, 2012, 10:32:20 pm »

Als ik het goed begrijp heb je het er over dat de keukenpootjes tekort zijn wanneer je de keuken aan de wagen laat zitten. Daar heb ik geen ervaring mee we halen de keuken er altijd af anders is het zo lastig in bed stappen. Wanneer we de keuken los hebben staan heb ik er geen last van.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #34 Gepost op: maart 01, 2012, 05:16:25 am »

FF opmeten en vergelijken met andere Jametics.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #35 Gepost op: maart 03, 2012, 03:09:40 pm »

Vandaag bij Campolife geweest om even te kijken wat voor zaak het precies is en waar ik moet zijn om de 4x4 weg te brengen. Gelijk ook weer wat kleine spulletjes gekocht en gevraagd of het al mogelijk was om een afspraak te maken voor de 4x4.

Ik heb het nu zo kunnen regelen dat ik hem aanstaande vrijdag rond 10 uur breng dan gaan ze meteen aan de slag voor het vervangen van de schokbrekers duurt ongeveer een uurtje. Dan gaan ze daarna (andere afdeling schijnbaar) de tentstokken korter maken ook ongeveer een uur werk. Ons werd nog wel gevraagd of ons tentdoek ook kapot was als dat zo was geweest hadden ze langer werk gehad. Nu dus een uurtje of 2 werk en dan neem ik hem weer mee. Ik heb weinig zin om heen en weer te rijden van den bosch naar heinenoord dus wacht ik maar even.
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #36 Gepost op: maart 05, 2012, 09:17:27 pm »

Vervat in Rotterdam heeft vorig jaar juni aan ons de 4x4 model 2010 in plaats van model 2011 geleverd (zijn wij onlangs achter gekomen).
Bij het eerste keer kamperen viel het ons dan ook op dat het tentdoek ongelooflijk strak stond na een regenbui.
En uiteindelijk scheurde het tentdoek op de naad in de linker bovenhoek van de voortent.
Dat is onder garantie door Vervat toen gerepareerd.
Op de ring van Antwerpen brak de linker schokdemper. Ook deze is onder garantie bij Vervat gerepareerd.
Eind vorig jaar hebben wij onze 4x4 ingeruild voor de 4x4 met doorloopkeuken (model 2012).
Uiteraard hebben wij deze garantie reparaties tijdens inruil bij de Jamet dealer in Axel besproken.
Later vernamen wij van deze dealer dat het afdekzeil lekte, het probleem van de 4x4 model 2010, terwijl ons bij Vervat was verteld dat dit bij het geleverde model deze lekkage was opgelost.

Kan iemand ons vertellen of bij deze terugroep actie ook de 4x4 model 2012 betrokken is ?
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #37 Gepost op: maart 09, 2012, 03:36:54 pm »

Zo de VW vanmorgen gebracht bij Campolife en ze zijn er meteen mee aan de slag gegaan. Ik was de eerste van een stuk of 50 die terug is gekomen. Ze hebben de schokbrekers verzwaard schijnbaar ben ik niet bijgeweest. Vervolgens zijn ze met de stokken bezig geweest en daar ben ik wel bij geweest. Er zijn 6 stokken vervangen door kortere denk dat het een centimeter of 6 scheelt. Het zijn alle stokken die de breedte bepalen van de vouwwagen. Was eigenlijk niet echt een moeilijke klus voor ze. Maar ze moesten wel even goed kijken hoe het ook alweer zat. Degene die de modificatie doet is iemand die van Vervat vandaan is gekomen dus voor hem is het niet nieuw. Rond 13.00 waren we klaar en heb ik de vouwwagen meteen weer naar de stalling gebracht waar ik hem waarschijnlijk eind april weer op ga halen.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #38 Gepost op: maart 09, 2012, 06:06:25 pm »

@Angel; fijn dat ik nu weet wat er met de stokken gebeurd is! Hij is dus smaller geworden  :P
@FiPe: er is toch geen 2010 model van de 4x4? Dit model was toch pas nieuw in 2011?! Heb jij dan de gewone outdoor gehad?
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2012, 11:46:31 pm door jelijn »
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #39 Gepost op: maart 23, 2012, 09:57:56 pm »

Gisteren de vouwwagen naar Campo gebracht s`middags alweer gebeld dat hij klaar was. :J
Maar dat was niet te organiseren daar om vandaag de wagen weer wezen halen.
Nieuwe schokbrekers en bevestiging punten en ingekorte tent stokken.
Dan sta je nog even te praten over het hoe en waaro van deze terug roep actie, blijkt 9 van de 10 problemen te hebben gehad de te lange tent stokken :(
Wij blij dat we hier geen problemen mee hadden gehad.
Maar de wagen staat weer droog in de talling en klaar voor Concert at Sea en daarna naar Sarzeau Frankrijk W: W:
Kunnen niet wachten vooral nu met dat lekkere voorjaar`s weer



Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #40 Gepost op: maart 24, 2012, 07:40:58 am »

Weet iemand ook waarom de schokbrekers dan vervangen moeten worden?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PeterKr

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #41 Gepost op: maart 29, 2012, 10:36:58 pm »

Nee het is mij werd verteld dat er problemen waren geweest met de schokbrekers heb eigenlijk niet gevraagd welke.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #42 Gepost op: april 03, 2012, 07:57:26 pm »

Gister de vouwwagen opgezet op ons seizoensplekje. Het frame is inderdaad smaller geworden, houden nu een stukje over op alle hoeken. Ziet er wel gek uit, hoop dat dit een beetje wegtrekt als het doek nat is geweest. Dacht eerst dat de doek scheef over het frame zat maar aan de andere voorkant aangekomen dezelfde "probleem": doek over.

De schokbrekers zijn bij een aantal mense af/doorgebroken vandaar dat ze ze overal vervangen.
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #43 Gepost op: april 05, 2012, 09:46:13 pm »

@joosteniris Doordat er grotere wielen onder de 4x4 geplaatst zijn is alles hoger komen te staan.
De pootjes zijn niet verlengd omdat de keukenkast-hoogte maatgevend is.
Wij koppelden de keuken af door de pootjes op max. hoogte te zetten en daarna met hulp van de disselwiel de kar aan de keukenkant te laten zakken.
Duwden vervolgens de kar naar zijn plaats en klapten de tent uit.
Pas nadat wij de keuken in de tent gesjouwd hadden stelde ik de keuken op de juiste hoogte en waterpas af.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Modificatie jamet 4x4
« Reactie #44 Gepost op: april 06, 2012, 07:12:32 am »

@joosteniris Doordat er grotere wielen onder de 4x4 geplaatst zijn is alles hoger komen te staan.
De pootjes zijn niet verlengd omdat de keukenkast-hoogte maatgevend is.
Wij koppelden de keuken af door de pootjes op max. hoogte te zetten en daarna met hulp van de disselwiel de kar aan de keukenkant te laten zakken.
Duwden vervolgens de kar naar zijn plaats en klapten de tent uit.
Pas nadat wij de keuken in de tent gesjouwd hadden stelde ik de keuken op de juiste hoogte en waterpas af.
Als  je nu wielen onder de keuken plaatst heb je dat gedoe ook niet meer en staat de keuken meteen hoger op zijn poten ook.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal