Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Montage disselbak  (gelezen 19635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinv

  • Gast
Montage disselbak
« Gepost op: februari 08, 2012, 09:48:04 pm »

Dag mede klappers,
Wij hebben sinds 2 jaar een HK Kyte. Nu heb ik een grote munitiekist op de kop getikt die ik als disselkist wil gaan gebruiken.

Nu wil ik de kist zo monteren zonder in het chassis te gaan boren. Het liefst zodanig dat de kist makkelijk en snel van het chassis los te kunnen maken, zodat ik de kist bijv. Kan gebruiken bij of voor de tent

Wie heeft er tips
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Montage disselbak
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2012, 09:51:59 pm »

Dag mede klappers,
Wij hebben sinds 2 jaar een HK Kyte. Nu heb ik een grote munitiekist op de kop getikt die ik als disselkist wil gaan gebruiken.

Nu wil ik de kist zo monteren zonder in het chassis te gaan boren. Het liefst zodanig dat de kist makkelijk en snel van het chassis los te kunnen maken, zodat ik de kist bijv. Kan gebruiken bij of voor de tent

Wie heeft er tips

 :X :X :X : munitie....boem  :X :X :X :X

sorry kon het niet laten :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Montage disselbak
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2012, 10:09:59 pm »

Het zal neem ik aan een kardoezen of een ladingen kist zijn. Die zijn meestal gemaakt van staal en navanant zwaar. Dit heeft gevolgen voor de bevestiging. Enig beleid is op zijn plaats: roestvoerming doordat verschillende metalen elkaar raken kan het gevolg zijn. Je zou het met beugeltjes kunnen doen, maar waarom neem je geen contact op met Holtkamper voor advies? Zij zullen het wel weten....

Overigens, maar je hoeft uiteraard niet te antwoorden: Heb je een ongelofelijk luxe en dure klapkar en dan zelf gaan prutsen met een goedkope kist? Waarom vraag ik me af. Daarnaast is de Kyte voorzien van een waanzinnig grote bagegeruimte.... Wat moet je met een disselbak?

@ Mr Roadmaster: indien binnen NL legaal aangeschaft, zijn ze meestal leeg...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Edwinv

  • Gast
Re: Montage disselbak
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2012, 10:16:07 pm »

Een kyte kost idd een lieve duit.... Maar dan heb je wel wat.
Maar als ik een aluminium kist bij HK koop dan ben ik 400 euro incl montage kwijt. Niet echt bij de weg is mijn mening.

Ik heb een zarges kist gekocht, die ik opnieuw kan laten spuiten in een hip kleurtje. Kist is van aluminium, dus geen roestvorming.
HK monteert de kisten door in het chassis te boren. Dat vind ik zonde vandaar hier mijn oproep.
Idd genoeg ruimte in een kyte. Ik vind zo'n kist er mooi uitzien. Ik wil bergschoenen (5 paar) en haringen, hamer en plasticzeil in kwijt
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2012, 10:20:42 pm door Edwinv »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Montage disselbak
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2012, 10:17:41 pm »

Duidelijk.

Beugeltjes met draadeinden, goed passend om de disselbalken. Daarop zelfborgende moertjes.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Montage disselbak
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2012, 10:21:56 pm »

Dag mede klappers,
Wij hebben sinds 2 jaar een HK Kyte. Nu heb ik een grote munitiekist op de kop getikt die ik als disselkist wil gaan gebruiken.
Munitiekisten kunnen afhankelijk van de leeftijd van hout of van metaal zijn en kunnen zeer uiteenlopend van maat zijn. Dat heeft allemaal invloed op de montagemogelijkheden. Heb je een plaatje?

In z'n algemeenheid zou ik bij een dergelijke verbinding (als-ie echt makkelijk en snel te verwijderen moet zijn) in principe kiezen voor het niet verwijderbaar aanbrengen van materiaal (b.v. stalen u-balkjes met gebogen draadeinden op de dissel vastzetten)  waardoor de toepassing van een paar met (i.v.m. diefstal) gelijksluitende hangsloten vergrendelbare zware span- of treksluitingen mogelijk wordt. Als je die sluitingen flink overdimensioneert, kunnen ze -op voorwaarde dat ze dus met de hangsloten geborgd zijn om openspringen te voorkomen- een flinke trekkracht hebben.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2012, 10:32:00 pm door Frankie »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Montage disselbak
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2012, 10:24:04 pm »

Een optie om een plaat op de dissel te lassen en daar de kist op schroeven ?
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Montage disselbak
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2012, 10:32:55 pm »

Heb zo'n kist gekocht. Zie link http://www.legerdump.com/wp-content/gallery/kisten/legerdump-kisten-22.jpg

De prijs die erop staat heb ik er niet voor betaald. Op de kop getiktvia marktplaats
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2012, 10:34:35 pm door Edwinv »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Montage disselbak
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2012, 11:09:40 pm »

wat dacht je van gaten boren langs chassis en dmv 2 slotbouten en metalen plaatjes monteren.

zo heb ik een profiel tbv kookist gemaakt.
werkt goed.
zie foto
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Montage disselbak
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2012, 11:18:59 pm »

wat dacht je van gaten boren langs chassis en dmv 2 slotbouten en metalen plaatjes monteren.

zo heb ik een profiel tbv kookist gemaakt.
werkt goed.
zie foto

Mooi! Dat is dus een luxe versie van wat ik bedoelde met het deel 'materiaal op de dissel'.
Maar hoe vergrendel je hierin nou de kookkist? (dat zou dus in principe met een stuk of 4 spansluitingen kunnen, maar ben benieuwd hoe je dat in jouw geval gedaan hebt).
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2012, 11:23:05 pm door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Montage disselbak
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2012, 05:06:40 am »

Hoe gemakkelijk verwijderbaar moet de kist zijn? Ik heb onze disselbak gewoon simpel met 4 beugels met vleugelmoertjes op de dissel vastgezet. Hoeft er tijdens de vakantie niet af, maar is thuis in 2 minuten te verwijderen. Snel genoeg lijkt me. Zijn er geen ingewikkelde en prijzige constructies nodig. De vleugelmoertjes zitten binnenin de bak. Heb ik geen last van omdat ik op de bodem van de bak een plaat piepschuim heb gelegd van 2 cm tegen rammelen en beschadigen van de inhoud.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Montage disselbak
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2012, 12:07:35 pm »

Mooi! Dat is dus een luxe versie van wat ik bedoelde met het deel 'materiaal op de dissel'.
Maar hoe vergrendel je hierin nou de kookkist? (dat zou dus in principe met een stuk of 4 spansluitingen kunnen, maar ben benieuwd hoe je dat in jouw geval gedaan hebt).

ik heb de kookist met 2 spanbanden vast te zetten, de afmeting kan variabel zijn wanneer ik wat extra's wil mee nemen.
Naast de kookkist staat een koelkast in een bak, deze met een vaste bak gemonteerd op het frame.

Kan ik beide niet willen meenemen en besluiten op 2 fietsen erop vast te zetten.
Multifunctioneel.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Montage disselbak
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2012, 06:36:11 pm »

hier staat er nog eentje te koop, afmeting: 102x32,5x35,5
De hoogte x breedte lijkt me een beetje klein voor een disselbak, maar wel een mooie kist als je die even mooi spuit en lekker goedkoop.
http://link.marktplaats.nl/529027352
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Edwinv

  • Gast
Re: Montage disselbak
« Reactie #13 Gepost op: februari 10, 2012, 01:21:58 pm »

Ik heb hem ! Vandaag op gehaald. Was daarom dan ook even niet zo blij met jou posting bensi.... ;) ;)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Montage disselbak
« Reactie #14 Gepost op: februari 10, 2012, 01:29:25 pm »

Ik heb hem ! Vandaag op gehaald. Was daarom dan ook even niet zo blij met jou posting bensi.... ;) ;)
Ik ging er van uit dat jij er al 1 had gekocht, dus dit was een tip voor andere liefhebbers, er stond er eentje op gereserveerd, voor jou dus ?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal