Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Over het paard getild  (gelezen 20139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Over het paard getild
« Gepost op: april 28, 2012, 10:28:57 pm »

Het valt mij wel een beetje op dat holtkamper een beetje lijkt op een een overgesubsidueerd knutselcklubje.
Wel 220, geen 220V aansluiting,  Wel gas dan weer een buitenaansluiting, Tenten die niet strak willen staan of te strak en uit scheuren.
Patentb dit, patent dat. Laten we even wel wezen goede tenten en vouwwagens bouwen is een kunst, Dat is wel de kern van het verhaal.
MaW als je een knutselobject zoekt waar je op dit forum oeverloos over kan leuteren, neem dan een Holtkamper.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2012, 10:35:33 pm »

En laat mij nu graag knutselen   ;)
Gaan we weer een robbertje discuteren over de deugdzaamheid over Holtkamper. Mij krijg je vandaag niet op mijn paard laat staan erover :#
Ach laat iedereen toch zijn zin doen. Niemand dwingt iemand tot het kopen van een Holtkamper. We zijn allemaal grote mensen. Zij die een Holtkamper hebben en tevreden zijn prima, zij die voor een andere wagen kiezen, even prima. Iedereen zal in de meeste gevallen tevreden zijn over het merk dat zij of hij kocht of wil kopen. Dat dat nu Holtkamper, Raclet, Triango, Smitveld, Cabanon, Roadmaster,...of whatever is. :zw
« Laatst bewerkt op: april 29, 2012, 09:08:53 am door Mieke »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2012, 10:41:20 pm »

Met iedere vouwwagen blijf je knutselen, dat maakt het zo leuk....want ten slotte wil iedereen een heerlijke vakantie tegen moet op een voor hem of haar beste manier.
Tja, als je daar nu iets voor moet knutselen...leuk toch! :zw
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Over het paard getild
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2012, 10:54:56 pm »

Och had jamet. Of roadmaster maar een model gelijk als mijn cocoon.
dan voelde ik geen drang om te reageren.......

Enne, waar kampeert u mee, theun.?
« Laatst bewerkt op: april 28, 2012, 11:08:01 pm door retteketed »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Over het paard getild
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2012, 10:56:47 pm »

Zoals ik al vaker heb gezegd : Kamperen is een activiteit.

Als er niets te knutselen was aan mijn vouwwagen, dan had ik een andere genomen of was ik ermee gestopt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

bosi

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2012, 11:15:49 pm »

Tja, moet Theun voor een deel gelijk geven, voor het bedrag wat je voor een HK mag neertellen, zou je mogen verwachten dat je een goed door ontwikkelde VW koopt waarbij de kinder ziektes er al uit zijn. Dat er dan "experimentele" opties worden geboden is natuurlijk wel een plus, op die mannier kan de fabrikant pijlen waar de behoeftes liggen in de markt. Wat dan wel weer jammer is dat het voor de potentiele koper niet altijd duidelijk welke opties "standaard" uit het experimentele pakket worden aangeboden en welke een commerciele dood sterven. Vandaar de soms oeverlose discussies en vragen ronden over de al dan niet aangeboden of mogelijke opties.
Maar ja in discuseren, mopperen en mekkeren zijn wij nederlanders natuurlijk ijzer sterk  :#
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2012, 11:49:15 pm »

Al een aardige tijd geleden heb ik hier een vraag gesteld over wat mensen aan hun in principe perfecte vouwwagen zouden willen veranderen. Ik was (en ben) er namelijk vast van overtuigd dat de ideale vouwwagen niet bestaat, omdat we allemaal individuele wensen hebben. Ook ik weet nu al zaken die ik aan mijn fonkelnieuwe Livingstone ga toevoegen c.q. veranderen.
En die wens is m.i. niet afhankelijk van het merk of de prijs. Een vouwwagen heeft daarmee m.i. altijd een beetje het karakter van een modelbaan. Met treintjes rijden is leuk, maar de baan verder perfectioneren is minstens zo leuk en hoort ook bij de hobby.

Wat ik wel vind is dat het soms lijkt alsof er minder vaak structurele, op te lossen problemen lijken te zijn bij buitenlandse wagens. Maar dat komt wellicht omdat echte grote  vernieuwingen daar ook niet  vandaan komen. Aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten dat kinderziektes op andere structurele zaken er met een maand of twee intensief testen wel helemaal uitgehaald zouden moeten kunnen zijn. Voor introductie, wel te verstaan.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2012, 11:58:07 pm door Frankie »
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Over het paard getild
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2012, 04:38:04 am »

Ik vind Holtkampers echt  prachtige tenttrailers (je mag ze natuurlijk niet echt vouwwagen noemen he, evenmin als onze Smitveld, dat is een tentwagen). De enige redenen dat wij niet voor Holtkamper hebben gekozen is het prijskaartje en het kuipgrondzeil dat Holtkamper destijds nog niet had geloof ik, inmiddels wel toch? En al die noviteiten en patenten, tja, uiteindelijk pakken andere merken daar stiekem ook wel wat van mee toch. Niets mis met noviteiten, alleen niet zo fijn voor de portemonnee.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Over het paard getild
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2012, 07:59:21 am »

Tja, weer zo'n discussie over HK. Wordt er een beetje moe van.

Ik ben blij met mijn wagen en ....  Ach laat ook maar. Verspilde moeite

Leven en laten leven
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2012, 09:06:44 am »

inderdaad.
ieder zijn ding en als je het niet wilt lezen..... dan doe je dat gewoon niet.



Gelogd

muis

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2012, 09:13:08 am »

Bij nieuwe types zijn bij meerdere merken puneten van aandacht. Ik heb zeker niet het idee dat Holtkamper een knutselclub is maar een bedrijf dat probeert te vernieuwen en daarbij naar de klant luistert in geval van een nieuw project. Wat ik zeker weet is dat Holtkamper een grote passie heeft voor de producten die ze leveren. Als er een probleem is wordt er gekeken hoe en of het op te lossen is en dat kun je van veel anderen dan weer niet zeggen.

Ik vind het een "kort door de bocht" reactie om te zeggen dat ze over het paard getild zijn.

Ben nu toch ook wel benieuwd in welke wagen je zelf kampeert Theun1957?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Over het paard getild
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2012, 09:22:03 am »

goh, ben wel benieuwd naar de onderbouwing van deze "out-of-the-blue" statement.
Ieder zijn mening natuurlijk maar om (zoals het lijkt) zomaar te gaan bl?rren over een bepaald merk is wel erg makkelijk.
Maar laat me raden, je zit momenteel in Denemarken, niet voor werk, prijst de Wit aan in een eerder bericht...je vertegenwoordigd CombiCamp?
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Over het paard getild
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2012, 09:23:10 am »

Ben nu toch ook wel benieuwd in welke wagen je zelf kampeert Theun1957?
Hij heeft als ik het goed begrepen heb een Aart Kok. Want zelfde probleem met  disselkoppelingbouten i.c.m. disselslot als ik.
« Laatst bewerkt op: april 29, 2012, 09:26:19 am door Frankie »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2012, 10:51:09 am »

Theun 1957 was daarstraks online maar heeft niet meer gereageerd. Spijtig want ik ben ook wel nieuwsgierig naar deze "aanval". Als die een reden heeft dan luister ik graag.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Over het paard getild
« Reactie #14 Gepost op: april 29, 2012, 11:23:41 am »

Aart Kok maakt ook speciale wagens op maat. Althans, zo vertellen ze het. Net als autofabrikanten die een aantal opties samenvoegen en het promoveren tot 'speciale uitvoering'.

Helemaal niet erg, gewoon marketing. Prima wat mij betreft.


Er zijn standaard zaken (luifel, voortent, keuken) bij een vouwwagen, maar ook mogelijkheden die ze niet allemaal hebben ( kuipzeil, lattenbodem, specifieke vorm, prijs ).
De kunst van de marketing is om 'unique selling points' te verzinnen.
Aart Kok en Holtkamper doen dit vrij goed.

Dan zijn er ook zaken die vernieuwend ZOUDEN KUNNEN ZIJN, maar wat eerst uitgeprobeerd moet worden. Als je de kans, dat het succes wordt, niet te hoog inschat, doe je dat publiekelijk en openbaar, zodat dat weer exposure genereert.

Juist in de periode is het belangrijk om steeds van je te laten horen... Die automatische Kyte lijkt mij een typisch voorbeeld.


Dan de stroomaansluitingen. Die hebben ze gemaakt op verzoek, maar waren niet standaard... Er is altijd een overgangsfase waarin een optie een standaard wordt. De eerder gemaakte modellen hebben het dan nog niet, zullen met korting aangeboden worden, en de nieuwere wel.

Wellicht is HK qua kostenplaatje, of arbeid of veiligheid, teruggekomen op het standaard leveren van stroom? Dat kan, maar maakt dat ze een 'knutselploegje'?
Enerzijds ben ik het daarmee eens, want het is als klant op afstand niet 100% duidelijk. Anderzijds ben ik het hiermee oneens, want je krijgt als klant van dichtbij nooit minder dan je dacht, maar vrijwel altijd meer.

Ik vind 'knutselploegje' eigenlijk wel een geuzenaam... Durf eens als eerste eens wat anders te doen ....

Quote:
Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. ?Apple


Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal