Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Over het paard getild  (gelezen 20084 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #30 Gepost op: april 30, 2012, 09:41:40 pm »

Is er iemand die jou dat kwalijk neemt dan? Ik lees nog niet zo heel lang mee op dit forum, maar ik heb nog nergens gezien dat een arme sloeber voor minder aangezien wordt dan een rijke stinkerd.

Bovendien denk ik dat er ook niet echt een harde relatie is tussen geld en merk. Er zijn mensen die lang sparen en elk dubbeltje omkeren om op enig moment, na lang en veel geklapt te hebben dan eindelijk die lang gewenste Holtkamper type whatever te kopen. Eventueel een jonge 2ehands. Maar evengoed zijn er ook  mensen die als het moet 'with a flick of the wrist' de centen voor twee Kytes en een Flyer met alle opties zouden kunnen neertellen, maar heel bewust een doorsnee klapper kopen die aan al hun eisen voldoet. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Er zijn ongetwijfeld klappers die uit rijkdom zijn geboren en er zullen er zijn die in armoe zijn geboren. En wat dan nog. Zo is het leven.

Afgezien daarvan. Ik rij een Berlingo diesel model hondehok met kliko-functie. En het had een haar gescheeld of d'r had een HK Astro XL achter gezeten. En d'r zijn mensen van wie ik weet dat ze het minder breed hebben dan ik, die heel bewust een dikke bak op benzine met een draaikolk in de tank rijden met een 4e hands klapper erachter. Ik vind dat alleen maar prachtig. Alles kan. Niks moet. Het is juist de variatie en verscheidenheid die het zo leuk maakt.

mooi, knal hier nu maar een slotje op. :nl

Wrom?
« Laatst bewerkt op: april 30, 2012, 09:51:16 pm door Frankie »
Gelogd

ishirra

  • Gast
.
« Reactie #31 Gepost op: april 30, 2012, 10:32:29 pm »

Ik denk dat elk merk wel z'n eigen voor- en nadelen heeft.  Ook ieder merk heeft z'n eigen liefhebbers zoals het bij alle andere dingen in het leven is.
Om een stom voorbeeld te geven: m'n vader zweert bij Ford auto's en moet nooit of nooit een andere hebben.  Ikzelf heb een ford gehad maar niks als last en altijd wel iets stuk, dus voor mij geen Ford meer.  Ik ga daarom ook niet zeggen tegen m'n vader van ja jouw auto dit of jouw auto dat...  Als hij blij is met z'n Ford dan is dat zijn zaak, het is tenslotte zijn bankrekening waar het geld afgaat als hij een nieuwe koopt, en niet de mijne (gelukkig maar  :# )  Er zullen altijd wel voor- en tegenstanders zijn, waarover het ook gaat.  Het is gewoon niet gezellig dat je iemand zijn, in dit geval vouwwagen, gaat 'afbreken' omdat jij er slechte ervaringen mee hebt gehad.

Ikzelf heb een klapding met vaste wanden en een deurtje (dat ik er voor het klapweekend misschien best afhaal en vervang door tentzeil  :# ) maar diegene die kunnen helpen me wel met advies tijdens m'n 'renovatie'.  Ook al zijn de meeste mensen geen fan van mijn kampeermiddel (dat verdomde deurtje ook weer he ::) ) toch blijven ze vriendelijk en ben ik meer dan welkom in de club.  :>  En dat is ook de reden waarom ik deze club zo geweldig vind, altijd vriendelijke mensen die klaar staan met raad en daad indien mogelijk, ongeacht het merk, prijs of leeftijd van je klapper.

EDIT:  :off nu ik dit even terug lees, god ben ik een slijmbal zeg...  verdient dit geen extra pannekoek op het weekend?  :#
« Laatst bewerkt op: april 30, 2012, 10:41:53 pm door ishirra »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: .
« Reactie #32 Gepost op: april 30, 2012, 11:01:10 pm »

EDIT:  :off nu ik dit even terug lees, god ben ik een slijmbal zeg...  verdient dit geen extra pannekoek op het weekend?  :#
Beslist. Maar dan wel met een speciaal slijmballenbeleg natuurlijk. :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #33 Gepost op: april 30, 2012, 11:30:45 pm »

Als mod van dit ontdeel even een reactie vanuit die positie. Een slotje lijkt me niet nodig, ik denk wel dat de keuze van topic titel misschien wat ongelukkig was.

Je kunt over allerlei merken een dergelijke discussie voeren, trigano met de cc kopie, jamet met de jametic problemen, en ga zo maar door.

In welke wagen je ook zit het blijft kamperen en het blijft een vouwwagen.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #34 Gepost op: mei 01, 2012, 12:03:53 am »

In welke wagen je ook zit het blijft kamperen en het blijft een vouwwagen.

Dat klinkt een beetje alsof een vouwwagen een optie is met per definitie een aantal gebreken die je dan maar op de koop toe neemt bij gebrek aan een beter alternatief, vanwege de kosten of vanwege een te kleine auto. Ik weet zeker dat je dat vast niet bedoelt.  :#

Althans. Ik krijg toch de indruk dat voor 95% van de mensen de vouwwagen een hele bewuste keuze is en niet een soort tweede keus ten opzichte van een cara :ca
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2012, 12:06:56 am door Frankie »
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: .
« Reactie #35 Gepost op: mei 01, 2012, 02:58:44 am »

Beslist. Maar dan wel met een speciaal slijmballenbeleg natuurlijk. :#

Euhm, ik denk dat ik pas Frankie... Bedankt! Maar nee dank je....  :#
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Over het paard getild
« Reactie #36 Gepost op: mei 01, 2012, 03:18:55 am »

 :off Ishirra, moet jij niet nodig naar bed????

Ik heb een excuus voor dit late tijdstip: morgen, of eigenlijk vandaag, vertrekken we naar Kom-es-an. Dus ik ben druk bezig met inpakken (in mijn hoofd) en kan niet slapen omdat ik denk dat ik van alles vergeet...
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

muis

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #37 Gepost op: mei 01, 2012, 08:53:43 am »

Ik bedoel dat we hier op het forum allemaal kamperen met een vouwwagen. Daarnaast zie je wel in het topic "wat zou je willen veranderen"  dat de perfecte wagen bijna niet bestaat.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Over het paard getild
« Reactie #38 Gepost op: mei 01, 2012, 09:28:04 am »

Ik bedoel dat we hier op het forum allemaal kamperen met een vouwwagen. Daarnaast zie je wel in het topic "wat zou je willen veranderen"  dat de perfecte wagen bijna niet bestaat.
idd De perfecte wagen bestaat niet en zal ook voor ieder weer anders zijn.
Ben zelf van trigano naar holtkamper gegaan.
De trigano is echt een super fijne wagen en heeft ook zijn beperkingen en min punten elke wagen heeft dat wel. Zo had elke klapper waar we gingen kijken wel zijn nadelen.
Kan over holtkamper nog weinig melden omdat deze te kort in mijn bezit is.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

ishirra

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #39 Gepost op: mei 01, 2012, 09:57:02 am »

:off Ishirra, moet jij niet nodig naar bed????

Ik heb een excuus voor dit late tijdstip: morgen, of eigenlijk vandaag, vertrekken we naar Kom-es-an. Dus ik ben druk bezig met inpakken (in mijn hoofd) en kan niet slapen omdat ik denk dat ik van alles vergeet...

Mijn vrouw is op vakantie met haar zus, ik heb de week vrijaf genomen en ze heeft een lijstje achtergelaten met taken voor mij.  Om zeker klaar te zijn tegen vrijdag werk ik laat  :#
vrouwen...  ::)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #40 Gepost op: mei 01, 2012, 10:02:12 am »

Kan over holtkamper nog weinig melden omdat deze te kort in mijn bezit is.
Wel dat is wat mij soms stoort aan de critici tov Holktamper. Zij bezitten geen Holkamper, hebben er nooit een gehad maar uiten wel kritiek. Jij hebt een HK en vind zelf dat "je nog maar weinig te melden hebt omdat je hem te kort bezit"  WW Zo zou het moeten zijn volgens mij.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Over het paard getild
« Reactie #41 Gepost op: mei 01, 2012, 10:37:42 am »

En zolang je niet over HK begint is het hier ook best gezellig. :#

Dat vind ik een zeer flauwe en gemene opmerking.

Waarom denk je dat die smiley er achter staat? Flauw? Prima, maar gemeen geenszins. Hooguit wat chargerend  :#

Wel dat is wat mij soms stoort aan de critici tov Holktamper. Zij bezitten geen Holkamper, hebben er nooit een gehad maar uiten wel kritiek.

Nogmaals (ik heb het al eerder toegelicht, maar kennelijk nog niet duidelijk genoeg). Ik heb niets, maar dan ook niets tegen een Holtkamper. Ze zijn mooi om te zien en zullen zeker een meerwaarde hebben voor de eigenaar. Maar het feit dat het merk werkelijk tot mytische hoogte wordt opgehemeld, de service van Holtkamper zoooo geweldig is, strookt niet met de berichtgeving hier op dit forum, en wat ik links en rechts ook bij vouwwagenbedrijven hoor. Er worden hier met grote regelmaat zaken gemeld over HK, en dan vooral de Kyte, die ik als klant niet zou pikken. Maar die dan door de HK eigenaren (op een aantal na) behoorlijk met de mantel der liefde worden bedekt. En da's allemaal prima, maar hemel het dan niet zo op. En gezien de reacties in andere draadjes ben ik niet de enige die kanttekeningen plaatst bij de euforische stemming rond het merk.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #42 Gepost op: mei 01, 2012, 02:10:54 pm »

@ Wijnand. Ik weet het je hebt al vaker gezegd, en echt wel duidelijk genoeg. Maar ik denk dat jij ook niet goed begrijpt wat ik (en nog vele anderen) van dit forum zeggen.
 
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Over het paard getild
« Reactie #43 Gepost op: mei 01, 2012, 02:59:08 pm »

Ach ja, gelukkig heeft iedereen recht op z'n mening en hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn. Ook dat is het mooie van een forum als deze.
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #44 Gepost op: mei 01, 2012, 03:17:41 pm »

Wij hebben onze eerste klapper nu.
Heb de discussie gevolgd, en ja het lijkt er wel op dat mensen met een HK ook wel redelijk fanatiek reageren.

Dat mag, en zal mij persoonlijk zogezegd geen bal kunnen schelen.
Maar als ik een vw zou kopen en moet daar 15000 voor betalen dan mag ik op zijn minst een afgewerkt product afgeleverd zien worden.
En ik maak uit de reacties op dat dit bij een HK lang niet altijd het geval is.

Daarentegen zou ik over mijn lijk nog niet een vw kopen voor een dergelijk bedrag.
Dat heeft niks te maken met rijk, minder rijk of voor mijn part arm.

Voor mij is een vw van 15duizend gewoon een belachelijk bedrag voor een vw.

Maar gelukkig heeft ieder lid hier andere belangen en dat is maar goed ook.

Vrede op aarde, en of dat in een HK is of een louisiana van 15 jaar oud..... 
volgens mij is dat het enige waar het om gaat, als je maar lol hebt in wat je doet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal