Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Over het paard getild  (gelezen 20180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #45 Gepost op: mei 01, 2012, 04:49:48 pm »

Nogmaals is het niet logisch dat HK bezitters reageren als zij wel tevreden zijn met de prijs - kwaliteit verhouding van hun vouwwagen?

Ik denk dat iedereen die tevreden is over een product dat zij/hij bezit, of het nu over een auto, grasmaaier, telefoon, kookpot,...reageert als iemand anders het tegendeel beweert. Nogmaals ik ben geen eigenaar van een vouwwagen van "15000" euro maar van een leuke oudere Spacer.
En ik zou ook geen 30.000 euro kunnen uitgeven aan een Ferarri en zelfs geen 150 euro aan een smartphone. Volgens mij heeft dat niets te maken met de kwaliteit van een product alleen maar aan wat je je geld wil uitgeven.

Dit is het laatste wat ik schrijf want ik denk niet dat het de bedoeling is dat we elkaars mening willen doen veranderen. En als dat wel zo is, de mijne is wat ie is en blijft wat ie is.

Gelogd

mars

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #46 Gepost op: mei 01, 2012, 04:52:53 pm »

Met belangstelling gelezen.
Mijn mening is dat een ieder moet doen wat hem/haar goed dunkt.
Maar soms kan een geschreven stukje vanuit het toetsenbord rauwer overkomen dan het bedoeld is helaas. De schrijver zou zijn/haar stukje eens na moeten lezen voor het te plaatsen en de lezer het stukje eens voor een 2e keer.
Kan soms zeer verhelderend zijn.... :J

Wij zijn begonnen met een heeeele oude Alpenkreuzer GT Senior ( leenbakkie) in 1989 en dat is zo goed bevallen dat wij zelf in de jaren daarna 2 Alpenkruipers gekocht hebben.
Dat wij nu in de gelegenheid zijn om een duurdere vw te kopen heeft te maken met de passie voor vw-kamperen en de hoge kwaliteit van de klapkar. Daar hadden wij het geld voor over.
Ik had van het geld ook een mooie andere auto kunnen kopen, maar dat boeit mij niet.
Dus........ leven en laten leven.......  maar ja, wie ben ik........ ;)
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2012, 07:26:59 pm door mars »
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Over het paard getild
« Reactie #47 Gepost op: mei 01, 2012, 06:55:38 pm »

Elke keer wordt gemeld dat mensen met een HK heftig reageren. Moment van bezinning.
Nee dat doen ze niet.
Ze reageren op het feit dat iemand die geen HK heeft een hele duidelijke mening heeft over HK.
Wat is nu het probleem..........

Als een HK eigenaar wel of niet tevreden is over de service wordt het gemeld op het forum.

Het Iijkt erop dat, omdat HK tenttrailers over het algemeen duurder zijn, de service dus beter moet zijn. Dit vind ik niet het geval. De service voor een nieuwe wagen van 5000 euro moet net zo goed zijn als een wagen van 15000 euro.

Waarom dan zo , bijna tot het absurde, afgeven op een HK. Dat doet het grootste deel van de HK bezitters ook niet over andere merken.
Sterker nog, ik heb net nog iemand een AK livingstone geadviseerd vanwege het bed.

I rest my case, en nogmaals,


Leven en laten leven.  Allemaal een mooi en gezellig klapseizoen gewenst.
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2012, 06:57:37 pm door leeuw »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Over het paard getild
« Reactie #48 Gepost op: mei 01, 2012, 07:07:44 pm »

Het gekke is dat de starter van dit Topic ook een HK bezit. Overigens om even te reaeren op de opmerking van Leeuw dat men HK afkat. Hier op het Forum heb ik al een paar maal het tegendeel ook gelezen. dat een enkele HK bezitter nogal laatdunkend spreekt over met name Jamet. Die zouden wellicht zich hier aangesproken kunnen voelen. Nu hebben wij een Jamet, maar dat is omdat wij dat willen, niet omdat wij het niet zouden kunnen. daarin moet gewoon een ieder vrij zijn wat hij/zij kiest. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Over het paard getild
« Reactie #49 Gepost op: mei 01, 2012, 07:30:48 pm »

Het gekke is dat de starter van dit Topic ook een HK bezit.

Of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij heeft TS een Aart Kok Kavango.

Toch nog maar een kleine toevoeging op de discussie. Er wordt gesteld dat iemand die geen HK bezit wel een stevige mening heeft over een HK. Dat is niet het geval, lees mijn eerdere posts er nog maar eens op na. Het gaat mij om het overdreven ophemelen van het merk, de service, etc, van de HK eigenaren. Dat is een wezenlijk verschil. Natuurlijk mag een HK eigenaar de ervaringen met de HK delen, dat doe ik over wat ik met onze Trigano meemaak. En daar is dit forum ook voor bedoeld. Maar, waarom moet dat in superlatieven, waar ik toch net even teveel structurele mankementen en afwijkingen lees? Dat is wat ik als wezenlijk verschil ervaar met berichten van eigenaren van andere merken. En, maar dan val ik in herhaling: natuurlijk moet de service bij 5.000 euro gelijk zijn aan die bij een kar van 20.000, dat wordt ook niet weersproken. Alleen kan ik mij voorstellen dat je bij een kar van nieuw 5.000 euro een afwijking of probleempje accepteert, bij 15.000-20.000 wens ik niet ongevraagd proefkonijn te zijn voor de diverse hobbies van Holtkamp, onder het motto dat ze continu door ontwikkelen. En van geen enkel merk accepteer ik dat ik in vestiging A verhaal 1 te horen krijgen en in vestiging B de tegenovergestelde versie 2. Maar goed, dat is misschien ook wel het verschil tussen de HK doelgroep en die van andere merken  :P

Ik hou er in elk geval over op, duidelijker dan dit kan ik mijn mening niet verwoorden zonder weer in herhaling te vallen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #50 Gepost op: mei 01, 2012, 07:47:29 pm »

@ Wijnand,

Juist! Het grote manko van HK is (eenduidige) communicatie richting klant. Het lijkt er vaak op...... hoe de wind waait, hoe HK reageert.
Voorbeeld was o.a. de afdekhoes van de Kyte keuken ( Cocoon)

Het komt voor dat je er gewoon heen moet om e.e.a. op te lossen, want je krijgt gewoonweg geen reactie op gestuurde mail.
Dat is onfatsoenlijk en kan niet.
Maar als je er bent zijn ze meedenkend en oplossend. En het hoeft ook niet altijd geld te kosten.
Maar feit is dat ze nog heel wat kunnen investeren in communicatie. ( Jelle?)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Over het paard getild
« Reactie #51 Gepost op: mei 01, 2012, 09:00:22 pm »

Ik wil ook wat zeggen :# ik vind het wel een wagen waar veel mee en aan kan maar zo als meer mensen zeggen maar telkens veranderen ze het consept en de een krijgt het pas stukje wat ze dan weer verzonnen hebben gratis en de andere moet er voor betalen en of dat pas stukje een goede oplossing is weten ze niet en dat is jammer en ook eerder verteld het kost een aardige zak  met geld wat ik er niet voor over hebt maar andere mensen hebben het er gelukkig wel voor over want het blijven aparte wagens om te zien          Maar ik blijf lekker bij mijn knutsel bakkies kan ik zelf bepalen wat ik maak en hoe en het bedrag wat ik er aan uit geef en ook ik heb en deurtje :P
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Over het paard getild
« Reactie #52 Gepost op: mei 01, 2012, 10:25:57 pm »

Ik zit hier op camping Zandstuve te Hardenberg het hele verhaal te lezen en wil alleen maar zeggen dat ik elke avond als ik mijn bed instap nog even heel tevreden rondkijk door mijn geweldige kampeermiddel. Ik ben mijn leven lang al gek van camperen geweest en heb dit voorheen met de tent gedaan. De laatste was een de Waard, dit was a dream come treu! Waarom?..... KWALITEIT. elk jaar weer probleemloos de grootste stormen doorstaan. Nu hebben wij een HK, reden snelheid, slapen en kwaliteit! HK biedt voor de centen een wagen in een hoger segment, dit heb je ook bij caravans.

Andere klappers zijn zeker niet slecht en ook dit zijn echte campeerders. Het is denk ik ook niet juist om te stellen dat mensen met een HK veel geld hebben. Voor mij is het een prioriteit! Voor het campeermiddel trek ik meer geld uit als voor anderen dingen. Onze vakanties bestaan ook alleen maar uit camperen. Geen vliegreisjes etc. Ook met Pasen hebben wij een paar nachten met -4 in ons bedje gelegen op de camping. Ik vind het het ultieme rustmoment, weg van alles! Geen discussie van wat nemen we mee, maar eerder wat nemen we NIET mee. Alles wat je meeneemt kan stuk en geeft stress en das nou net wat je niet wilt. Vandaar ook voor mij een HK.  Voor MIJ niks meer als een extra zekerheid, en ik vind het waar voor m'n geld. Het knutselen kan ik mij heel goed voorstellen. Bij mij heet dat Voorpret!

Of je nou een oud gebakkie hebt van welk merk dan ook dat maakt niets uit, zolang jij er maar campeerplezier in hebt. Voor mij vallen wij allemaal onder de categorie tent campeerders. Nu van mij een gevaarlijke uitspraak. "ik sta liever op een tentveld dan op een veld met Sleurhutten. De laatste categorie valt in mijn beleving voor 90% onder een ander slag met andere interesses en vooral andere normen en waarden op de camping.

Kortom, ik voel mij niet verheven nu ik een HK bezit. Wel ben ik zeer tevreden met hetgeen ik geleverd heb gekregen voor het geld waar ik hard en lang heb gespaard!  (voor ons voorlopig geen nieuwe keuken)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Over het paard getild
« Reactie #53 Gepost op: mei 01, 2012, 10:38:57 pm »

Dammetje +1
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Over het paard getild
« Reactie #54 Gepost op: mei 01, 2012, 10:39:14 pm »

Ik zit hier op camping Zandstuve te Hardenberg het hele verhaal te lezen en wil alleen maar zeggen dat ik elke avond als ik mijn bed instap nog even heel tevreden rondkijk door mijn geweldige kampeermiddel. Ik ben mijn leven lang al gek van camperen geweest en heb dit voorheen met de tent gedaan. De laatste was een de Waard, dit was a dream come treu! Waarom?..... KWALITEIT. elk jaar weer probleemloos de grootste stormen doorstaan. Nu hebben wij een HK, reden snelheid, slapen en kwaliteit! HK biedt voor de centen een wagen in een hoger segment, dit heb je ook bij caravans.

Andere klappers zijn zeker niet slecht en ook dit zijn echte campeerders. Het is denk ik ook niet juist om te stellen dat mensen met een HK veel geld hebben. Voor mij is het een prioriteit! Voor het campeermiddel trek ik meer geld uit als voor anderen dingen. Onze vakanties bestaan ook alleen maar uit camperen. Geen vliegreisjes etc. Ook met Pasen hebben wij een paar nachten met -4 in ons bedje gelegen op de camping. Ik vind het het ultieme rustmoment, weg van alles! Geen discussie van wat nemen we mee, maar eerder wat nemen we NIET mee. Alles wat je meeneemt kan stuk en geeft stress en das nou net wat je niet wilt. Vandaar ook voor mij een HK.  Voor MIJ niks meer als een extra zekerheid, en ik vind het waar voor m'n geld. Het knutselen kan ik mij heel goed voorstellen. Bij mij heet dat Voorpret!

Of je nou een oud gebakkie hebt van welk merk dan ook dat maakt niets uit, zolang jij er maar campeerplezier in hebt. Voor mij vallen wij allemaal onder de categorie tent campeerders. Nu van mij een gevaarlijke uitspraak. "ik sta liever op een tentveld dan op een veld met Sleurhutten. De laatste categorie valt in mijn beleving voor 90% onder een ander slag met andere interesses en vooral andere normen en waarden op de camping.

Kortom, ik voel mij niet verheven nu ik een HK bezit. Wel ben ik zeer tevreden met hetgeen ik geleverd heb gekregen voor het geld waar ik hard en lang heb gespaard!  (voor ons voorlopig geen nieuwe keuken)
dit is nou een Goede verwoording iedereen is tevreden met wat hij koopt en kan betalen en het gaat om het plezier wat je er mee beleeft
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Over het paard getild
« Reactie #55 Gepost op: mei 01, 2012, 11:08:52 pm »

@dammetje:

je verwoord netjes wat ook onze redene zijn om voor een hk te kiezen.


we houden van kwaliteit en hebben genoeg gespaard om de cocon te kopen.
andere merken (op één na) hadden geen mooie vouwwagen welke in de buurt kwam, ontwerp, opzetgemak, uitstraling en duuzaamheid.
dit alles op één wagen....daar zijn er voor ons niet veel van.
de prijs...ons budget lag tot ?11000.
voor dat geld kan je veel moois kopen, met vele invullingen van onze eisen, behalve het model...
dus een cocoon werd het.

dat er zaken zijn die verbtering vergen, da's duidelijk, die heb je immers bij alle klappers.
Maar om nu alle hk bezitters op een hoop te vegen zoals een aantal (verbitterde) klappers doen, kan ik zeker geen gehoor aan geven, vindt het zeer respectloos.

ik neem me voor om maar geen reacties meer te geven op de negative berrichtgevingen van enkele forum-leden.
wellicht maar een tijdje geen berichten meer te gaan lezen, vindt het nogal beladen ,negatief, kleinzielig, kinderachtige manier van discusieren.
telkens zo denigrerend te spreken...
neen ik ben een tijdje "off-line"
 
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Over het paard getild
« Reactie #56 Gepost op: mei 01, 2012, 11:22:10 pm »

retteketed
daar moet je je niets van aan trekken
ik gaf net al aan dat ik blij ben met mijn knutsel bakkie en jullie zijn blij met jullie vouwwagen en daar gaat het om
geniet er gewoon van en als jij vind dat je iets wilt hebben wat gewoon iets meer spaargeld kost en je kan het gewoon doen  :J :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Over het paard getild
« Reactie #57 Gepost op: mei 01, 2012, 11:41:11 pm »

dit is nou een Goede verwoording iedereen is tevreden met wat hij koopt en kan betalen en het gaat om het plezier wat je er mee beleeft
Zo is het. Maar dat neemt niet weg dat als zich verschijnselen voordoen waarvan je je oprecht afvraagt of die nou bij een topmerk horen, je dat moet kunnen melden zonder ondergeschoffeld te worden. Blijft het feit dat er prettiger en minder prettige manieren zijn om dat te berde te brengen.

Persoonlijk zie ik de kwaliteiten van HK wel. En ik denk ook die dat de (veel) hogere prijs rechtvaardigen. Maar het is heel bewust niet mijn keuze. Tegelijkertijd zie ook ik  verhalen voorbij komen die ik eerder ook nooit van bijvoorbeeld De Waard had verwacht maar bij topmerken kampeermiddelen  kennelijk toch voorkomen. Mogelijk omdat er op bepaalde zakelijke aspecten een tekort bestaat. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van het product zelf.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #58 Gepost op: mei 02, 2012, 07:47:44 am »

En daar is dit forum ook voor bedoeld. Maar, waarom moet dat in superlatieven, waar ik toch net even teveel structurele mankementen en afwijkingen lees? Dat is wat ik als wezenlijk verschil ervaar met berichten van eigenaren van andere merken. En, maar dan val ik in herhaling: natuurlijk moet de service bij 5.000 euro gelijk zijn aan die bij een kar van 20.000, dat wordt ook niet weersproken. Alleen kan ik mij voorstellen dat je bij een kar van nieuw 5.000 euro een afwijking of probleempje accepteert, bij 15.000-20.000 wens ik niet ongevraagd proefkonijn te zijn voor de diverse hobbies van Holtkamp, onder het motto dat ze continu door ontwikkelen.
En van geen enkel merk accepteer ik dat ik in vestiging A verhaal 1 te horen krijgen en in vestiging B de tegenovergestelde versie 2. Maar goed, dat is misschien ook wel het verschil tussen de HK doelgroep en die van andere merken  :P
2 kantekening van mijn kant uit:
1/ vaak zijn mensen geneigd om niet te klagen over een goedkoper product omdat ze dit als normaal vinden. Dus zwijgen ze maar. Ik heb hier al problemen zien voorbij komen met verschillende dealers en/of merken. Daar wordt door critici niet opgesprongen, maar gewoon afgedaan als erg, niet netjes,....  Hetzelfde zie je gebeuren als je iets in de Aldi koopt of iets in een dure winkel. Persoonlijk vind ik dat een gekke gedachte, ik accepteer dit niet. Werkt iets niet naar behoren dan ga ik terug naar de winkel waar ik dat kocht, en meestal krijg ik in goedkope winkels gewoon mijn geld terug. In een duurdere winkel zoeken ze samen met mij of alleen naar een oplossing, dat laatste noem ik ook service.
2/Wij kochten vorig jaar een wagen en gingen verschillende dealers af. Met vragen over de wagen. In verschillende verstigingen kregen wij ook verschillende informatie ondanks dat het ook over 1 zelfde merk ging, en zelfs over één zelfde type voertuig. Dus het gebeurt ook buiten de muren van HK.

Spijtig dat sommige mensen dit forum zouden vermijden omdat ze zich niet begrepen en/of aangevallen voelen.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Over het paard getild
« Reactie #59 Gepost op: mei 02, 2012, 08:50:45 am »

Ik had me voor genomen niet meer te reageren op deze topic omdat naar mijn mening alles gezegd is. Maar nu er kwalificaties geroepen worden als negatief, kleinzerig, verbitterd, respectloos en wat al niet meer, moet me van het hart dat ik het wel jammer vind dat het kennelijk erg moeilijk is om in een discussie emotie's en feiten te scheiden. Ik voel mij in die zin niet aangesproken dat ik in mijn posts niemand heb aangevallen en het enkel bij constateringen heb gehouden, en wat ik onder andere aan feiten op dit forum voorbij zie komen. Niet meer en niet minder. En dat daar op zo'n heftige, emotionele manier op gereageerd wordt, als of er mensen persoonlijk worden aangevallen vind ik jammer, onnodig en is zeker niet mijn bedoeling van een discussie. Weet wel: ik respecteer iedereen, en de keuzes die iemand maakt, of ik het daar nu mee eens ben of niet.

Daarnaast zie ik in dit draadje dat het erg moeilijk is om over hetzelfde te discussieren. Ik heb al diverse keren gesteld dat ik niets tegen de HK zelf heb, maar tegen het sfeertje er omheen. Toch gaan de tegenargumenten vrijwel uitsluitend over de miskende kwaliteit van HK en dat 'ie z'n geld weldegelijk waard is. Dat wordt nergens ter discussie gesteld, maar het lijkt alsof dat door de emoties niet meer wordt gezien.

Tot slot. Dammetje's betoog vind ik een hele mooie, inhoudelijk deel ik 'm volledig. Ik beleef exact hetzelfde in onze Trigano. En het laat anderzijds ook precies mijn punt zien. "Wij kiezen voor kwaliteit (met hoofdletters)". Inderdaad, voor kwaliteit moet je bij HK zijn, dat bieden andere leveranciers niet.

Ik stap uit deze discussie en wens een ieder een fijne dag.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal