Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Over het paard getild  (gelezen 20085 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Over het paard getild
« Reactie #60 Gepost op: mei 02, 2012, 09:12:10 am »

Topic starter noemt  geen feiten maar een subjective mening. Daar is de discussie meegestart.
Het blijft moeilijk op een forum de intonatie hoe iets wordt verwoord te lezen.

Een ieder moet hier dus alert op zijn en inderdaad niet direct iets posten of het minstens goed nalezen, voordat een reply wordt gepost. Dit is ook al eerder gemeld.

En nu maar wachten op het volgende topic, want deze discussie zal altijd blijven bestaan.

Wellicht iets voor een debat op het vouwagen klapweekend. :-)

Groet
Jorg
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Over het paard getild
« Reactie #61 Gepost op: mei 02, 2012, 10:40:44 am »

Met veel belangstelling alles gelezen. Wilde eigenlijk niet reageren maar kon het toch niet laten. Wij zijn begonnen met een AK en daarna een Jamet om vervolgens 8 jaar met een Jametic rond te reizen. Geweldige wagen. Ik had dan ook nooit gedacht dat we een HK zouden kopen. Laat staan hier 15.000 euro voor over te hebben. Voor de koop ben ik er dan ook wel een aantal nachten mee bezig geweest. Maar dit zou ik ook hebben met het kopen van een nieuwe/duurdere auto/tweede auto (die hebben wij namelijk niet). De één koopt een volkswagen de ander een daihatsu. Hier zeggen we toch ook niet waarom koop je zo dure volkswagen terwijl de daihatsu je ook van A naar B kan brengen? De één koopt een dure stereo de ander heeft een radiootje staan. En zo kan ik wel even doorgaan. Het is gewoon wat ieder prettig vindt. Het is onze eerste HK en hij bevalt. Oké qua prijs schilt het de helft met de Jametic. Maar naar 8 jaar kregen we hier niet zoveel meer voor (veel afschrijving dus) en hopelijk blijft de HK toch iets meer waarde houden. Maar we willen er de komende jaren vooral van genieten. Er zou ooit een carading komen en dat wordt dan echt duur want dan moeten we wel een duurdere auto rijden en z'n cara kost ook wel wat. Dus wat hier al eerder is gezegt ieder moet doen wat hij wil met zijn/haar geld. En niets is perfect ook de HK niet. We zijn tenslotte Nederlanders en die moeten/willen graag wat te klagen hebben ::). Ik wil iedereen alvast een geweldig klapseizoen wensen en misschien kunnen we elkaars vw ooit bewonderen. Want wat voor merk het ook is het zijn stuk voor stuk mooie uitvindingen.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2012, 10:42:32 am door Lien »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #62 Gepost op: mei 02, 2012, 10:48:14 am »

@retteketec, wat naar dat jij het zo ervaart.

Mi is de TS begonnen over Holtkamper zelf en niet over de mensen die er 1 hebben. 
Daar zou deze discussie over moeten gaan, niet over de mensen met hk.

Vandaar ook mijn eerdere reactie dat je over de service, houding, kwaliteit en klantgerichtheid van verschillende merken een soortgelijke discussie kunt voeren.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #63 Gepost op: mei 02, 2012, 11:13:58 am »

1/ vaak zijn mensen geneigd om niet te klagen over een goedkoper product omdat ze dit als normaal vinden. Dus zwijgen ze maar.

Evengoed bestaat er ook het verschijnsel dat mensen geneigd zijn om de negatieve kanten van een dure aankoop met de mantel der liefde te bedekken, omdat als ze dat niet doen, ze moeten erkennen dat ze voor dat grote bedrag een minder goede keuze gemaakt hebben dan ze eerder dachten of hoopten. Mensen zijn meesters in het zichzelf voor de gek houden voor hun eigen gemoedsrust.

Mijn indruk is toch dat wat bij HK gebeurt in een bepaalde vorm net zo goed bij andere merken gebeurt, maar dat er vanwege de prijs van HK er door mensen verwacht wordt dat dat daar niet gebeurt. En dat is een illusie.

Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Kennelijk ook in de klapperbranche.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #64 Gepost op: mei 02, 2012, 11:29:03 am »

@retteketec, wat naar dat jij het zo ervaart.

Mi is de TS begonnen over Holtkamper zelf en niet over de mensen die er 1 hebben. 
Daar zou deze discussie over moeten gaan, niet over de mensen met hk.

Vandaar ook mijn eerdere reactie dat je over de service, houding, kwaliteit en klantgerichtheid van verschillende merken een soortgelijke discussie kunt voeren.
Muis dit is wel zeer moeilijk want dan moest de discussie met HK gebeuren en niet op dit forum. HK leest misschien wel mee op dit forum maar post niks. Ik denk dat het ook daarom de mensen zijn met een HK die vinden dat ze HK moeten verdedigen.
Ik hou me niet bezig met HK te verdedigen dat moeten ze zelf maar doen. Maar ik vind wel dat ik de keuze die ik gemaakt heb mag verdedigen. Ik wil niet aangesproken worden alsof ik lichtzinnig beslis, alles met de mantel der liefde toedek  ::) ,ik zou bij god niet weten wat ik moet toedekken. maar dit blijven sommige ook altijd maar herhalen... Ik heb nog nooit een nieuwe gekocht en als ik vragen heb over mijn oudje, doe ik een mailtje naar HK en krijg ik antwoord terug.

Misschien is het totaal fout maar bv door Frankie voel ik me dan "persoonlijk" aangesproken en aangevallen. Alsof ik mezelf voor de gek hou om mijn gemoedsrust te sussen  ::) Mijn stekels gaan dan omhoog, en ik kan het niet laten om daarop te reageren. Slecht trekje van mij? Misschien lees ik niet objectief genoeg maar ik denk dat ik een menselijke reactie vertoon.

Evengoed bestaat er ook het verschijnsel dat mensen geneigd zijn om de negatieve kanten van een dure aankoop met de mantel der liefde te bedekken, omdat als ze dat niet doen, ze moeten erkennen dat ze voor dat grote bedrag een minder goede keuze gemaakt hebben dan ze eerder dachten of hoopten. Mensen zijn meesters in het zichzelf voor de gek houden voor hun eigen gemoedsrust.

Mijn indruk is toch dat wat bij HK gebeurt in een bepaalde vorm net zo goed bij andere merken gebeurt, maar dat er vanwege de prijs van HK er door mensen verwacht wordt dat dat daar niet gebeurt. En dat is een illusie.

Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Kennelijk ook in de klapperbranche.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Over het paard getild
« Reactie #65 Gepost op: mei 02, 2012, 12:25:00 pm »

@Mieke:

Als Nederlander zie ik niets, maar dan ook niets waar je je aangevallen over zou kunnen voelen in de laatste posting van Frankie.
Echter, als Nederlander-die-een-behoorlijke-tijd-erg-nauw-heeft-samengewerkt-met-Belgen-en-nu-nog-steeds-veel-en-vaak-met-niet-Nederlanders ligt dat genuanceerder. Mijn standaard opening is, als ik een team Indiërs mag aansturen oid: Wij Nederlanders vinden onszelf open, de rest van de wereld noemt ons bot. Ik dank dat de rest van de wereld gelijk heeft.

Wellicht kan je proberen de essentie van de posting te lezen, bij voorkeur met de 'open' blik van een Nederlander. Bedenk je dat het overbrengen van nuances op fora altijd een belangrijk punt van misverstanden en ruzies is. Probeer er vanuit te gaan dat anderen jou niet bewust proberen te kwetsen. Je ziet ook hier (mede daardoor) soms oude rotten verdwijnen, al dan niet met stille trom. Toch denk ik dat de meeste mensen IRL best meevallen :J

@ alle leden, lezers en posters: zie bovenstaande en wees je bewust van het gebrek aan nuances in schrift. Het is niet voor niets dat er maar weinig GOEDE schrijvers zijn in de wereld en heel veel matige!

 :offGratis advies: als je elkaar IRL treft, drink gezellig samen wat en praat erover. Lichaamshouding, toon etc. verduidelijkt meer dan we denken en nuanceert ook meer dan we denken. :off

N.B.: Ik heb een hekel aan paarden en houd ervan om mensen te prikkelen. Ik ben een 'open' Nederlander, die zich probeert bewust te zijn van zijn botheid.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #66 Gepost op: mei 02, 2012, 12:40:30 pm »

Misschien is het totaal fout maar bv door Frankie voel ik me dan "persoonlijk" aangesproken en aangevallen. Alsof ik mezelf voor de gek hou om mijn gemoedsrust te sussen  ::) Mijn stekels gaan dan omhoog, en ik kan het niet laten om daarop te reageren. Slecht trekje van mij? Misschien lees ik niet objectief genoeg maar ik denk dat ik een menselijke reactie vertoon.

Ik vind dat een beetje vreemd. Je betrekt een algemene uitspraak van een ander op je eigen persoon, maar waar je zelf een algemene uitspraak doet verwacht je kennelijk dat een ander zich niet aangesproken voelt. Kijk maar. Eerst meld je zelf:

"vaak zijn mensen geneigd om niet te klagen over een goedkoper product omdat ze dit als normaal vinden. Dus zwijgen ze maar. "

... waarmee je in feite de kopers van goedkope producten wegzet als mensen die over zich laten lopen.

Vervolgens doe ik een hele algemene, beslist niet persoonlijke uitspraak die betrekking kan hebben op sommige mensen die een duur product kopen, en dat betrek je op jezelf en daar voel je je kennelijk door aangevallen of aangesproken. Meet je hier niet heel erg met twee maten?
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2012, 12:48:12 pm door Frankie »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #67 Gepost op: mei 02, 2012, 01:33:50 pm »

Er zijn hier door iedereen: we, ze, ik, andere kampeerders, HK eigenaars,.... door elkaar gebruikt en plots zou ik met twee maten en gewichten meten????

Maar het zal aan mijn liggen, of misschien is het idd zoals CEO zegt een België - Nederland gewoonteverschil.  Volgens mij gaan we muggenziften en worden we te persoonlijk. Een vervolg van dit topic heeft meer voor mij geen toegevoegde waarde. Dus ik  :X

Allemaal even goede vrienden ondanks de meningverschillen over HK kwesties  :nl (bij gebrek aan een Belgisch vlagje ;))
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Over het paard getild
« Reactie #68 Gepost op: mei 02, 2012, 01:44:42 pm »

Ik denk dat je gelijk hebt Mieke, althans, in de laatste twee alineas. Over de eerste heb ik nadrukkelijk geen mening.

Ik zou ervoor pleiten om in dit specifieke topic tijdelijk wat strikter te modereren.

Persoonlijk vind ik, maar let op, dat is een persoonlijke mening, het wat minder genuanceerd na mijn berichtje toch gewoon op zijn hollands te posten. Maar nogmaals, dat is een mening. Ik heb, zoals de meeste mensen op deze aardkloot, de wijsheid niet in pacht...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Over het paard getild
« Reactie #69 Gepost op: mei 02, 2012, 01:50:18 pm »

Er zijn hier door iedereen: we, ze, ik, andere kampeerders, HK eigenaars,.... door elkaar gebruikt en plots zou ik met twee maten en gewichten meten????
Ik geef het maar op. Ik krijg mijn, naar mijn overtuiging zeer genuanceerde, overtuigingen c.q. constateringen kennelijk niet over het voetlicht zonder ongemerkt toch weer op tenen te staan.  :**
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.691
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Over het paard getild
« Reactie #70 Gepost op: mei 02, 2012, 03:24:37 pm »

Mensen laten we vooral elkaars mening niet persoonlijk opvatten .
Een ieder heeft zijn eigen mening over in dit geval HK .


voorbeeld
De ene vind hem te duur de andere goedkoop .
En wat voor de ene duur is kan voor de andere goedkoop zijn .
Net wat jou normen zijn .

Dus laat elkaar in elkaars waarde en geniet van je eigen VW of het nu eentje is van ?200,- of eentje van ?15000,-
Iedereen heeft zijn eigen gevoel en waarde bij de voorkeur van zijn VW

Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

bosi

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #71 Gepost op: mei 02, 2012, 03:57:01 pm »

Ben het helemaal met Bonny eens, het is misschien iets typisch Hollands, maar als iemand zijn mening over iets op een iets wat ongenuanceerde mannier naar voren brengt, waarbij het helemaal niet noodzakelijk is of hij/zij nu gelijk of ongelijk heeft, onstaat er zoals in dit geval, een soms verhitte en bijna vijandige discussie die dan meerdere pagina's lang wordt en waarbij mensen zich persoonlijk voelen aangevallen en weer anderen zich gaan verdedigen en waarbij de feitelijke kern grotendeels verloren gaat. Ik heb de stelling dat je niet op elke mening hoeft te reageren en dus ook meningen waarmee je het niet (helemaal) eens ben naast je neer kunt leggen, want zoveel mensen zoveel meningen. En zoals  met alle meningen en discussies, in vrijwel allen zit een kern van waarheid maar die gaat verloren in de schermutselingen in discussies over de hoe iets wordt gebracht. Leven en laten leven en niet alles hoeft even serieus te worden genomen, dat scheelt een hoop stress.  :J


 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Over het paard getild
« Reactie #72 Gepost op: mei 02, 2012, 04:05:44 pm »

Omdat het moeilijk blijkt eea los te zien van elkaar  sluit ik dit topic.

Zoals meerdere mensen al geschreven hebben, bedenk hoe iets overkomt, dat geldt voor alle onderwerpen en meningen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal