Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gas en water in de greenbox wisselen.  (gelezen 2110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dammetje

  • Gast
Gas en water in de greenbox wisselen.
« Gepost op: mei 02, 2012, 04:58:48 pm »

Wij hebben een demo greenbox. Hierin zit ook het waterbakje gemonteerd. We vroegen ons af wat we er mee moeten, maar als je het hebt is het eigenlijk best wel handig.

Het watertankje staat echter onder het fornuis helemaal achter de proviand. Dit terwijl de gasfles onder het wasbakje staat. Deze past overigens ook niet helemaal aangezien de drukregelaar tegen de afvoer aankomt. Het sjorbandje is dus niet bruikbaar.

Ik wil graag de 2 gaan omzetten om 2 redenen.
1. De watertank is beter bereikbaar in het kleine kastje.
2. De gastank past beter onder het fornuis.

Zijn er volgens jullie bezwaren om deze omwisseling te maken? Bijv een gastank die onder een fornuis staat. Persoonlijk lijkt het mij geen probleem maar vindt het interessant om jullie meningen te horen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Gas en water in de greenbox wisselen.
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2012, 05:35:21 pm »

Hoi,

Gastank onder de keuken/in de keukenkast... is geen probleem mits er verse luchttoevoer is via een gat in de keukenombouw...

En altijd veilig werken, slangen vervangen en drukregelaar vervangen staat angeven op de slang, cq de drukregelaar
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Gas en water in de greenbox wisselen.
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2012, 09:37:44 pm »

Inderdaad geen enkel probleem. Ik heb in mijn greenbox ook wat (eenvoudige) aanpassingen gemaakt. Ik zag (beter nog, ik zie, want ik zit er nu naast) dat onder het fornuis nog een houten plaatje zit ter bescherming.

Lekker fröbelen dus. :)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Gas en water in de greenbox wisselen.
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2012, 10:47:56 am »

Voldoende ventilatie een belangrijk. Ook een uitstroomopening op het laagste punt: gas is immers zwaarder dan lucht. Verder moet dat gewoon kunnen. In de onvolprezen franse wagens staat de gasfles ook onder de kookplaat en in frankrijk staan de gasflessen in de volle zon opgestapeld tegen de benzinepomp...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dammetje

  • Gast
Gas en water in de greenbox wisselen.
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2012, 10:50:39 am »

Gasslang en drukregelaar zijn nu 1 jaar oud dus das geen probleem.
Juist door die duidelijke scheidingschot onder fornuis leek het mij geen probleem.
Reden van mijn vraag is eigenlijk dat HK het zelf zo heeft gemaakt. Dat zal toch een reden hebben.
Kom ik maar op een manier achter en dat is HK vragen.
Bedankt voor meedenken tot zover.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Gas en water in de greenbox wisselen.
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2012, 12:17:41 pm »

Die gasfles hebben zij altijd al in het kastje links gehad. Denk omdat je er daar het eenvoudigst bij kon en hij daar op een vlakke ondergrond kon staan.

Dat wasbakje is er later pas bijgekomen. De gasfles is daar dus nooit onder geplaatst....
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal