Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes  (gelezen 13522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Gepost op: augustus 16, 2012, 12:10:53 am »

Leuke camping met 70 plaatsen.
Nederlandse eigenaren Arjan en Jolanda Muijen zitten daar nu 7 jaar.
Mooie ruime plaatsen van 150 m2 en een aantal van zelfs 200 m2 met stroom en water op de plek.
Ruim speelveld met wat speeltoestellen, grote trampoline, jue de boule baan, mooi zwembad (sinds 2012), leuk terrasje, gratis gebruik van de internet pc in de " kantine" .
Ruime voorrad NL boeken aanwezig en veel tijdschriften, spelletjes, badminton rackets etc.
Wasmachine aanwezig.
Overdag broodjes / stokbrood bestellen en de volgende morgen liggen deze bij je tent.
Maandag mogelijkheid tot gezamelijk bbq.
Vrijdag mogelijkheid om aan te schuiven bij gezamelijke maaltijd, Jolanda kookt dan een heerlijk menu.
Woensdag kun je een heerlijk gegrild kippetje halen en op zaterdag is er dan echte Nederlandse frites en snacks te koop.

Sanitairgebouw met voldoende toiletten en douches is wat verouderd maar wordt keurig schoon gehouden (2 a 3 x per dag) en douchen en warm water is gratis.

Veel Nederlandse gasten, veel gezinnen met kinderen (erg gezellig) redelijk wat Engelsen, een aantal Fransen en hier en daar een verdwaalde Belg.
Ideale camping voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 12, voor echte tieners is er niet veel te doen.

Omgeving is prachtig, niet erg toeristisch, wel ruim voldoende te zien en te doen in de omgeving maar dan moet je wel even rijden.
Op 15 min. loopafstand of een paar minuten met de auto is een mooi meertje met zandstrand waar het heerlijk vertoeven is. Daarnaast ligt een grote visvijver waar (met dagvergunning) gevist mag worden.

In het dorp zit een plaatselijke kruidenier, een cafe / tabac, een garage / benzine pomp.
Op 12 km in Aixe sur Vienne zit een heeeeel grote supermarkt, de Super-U, daarbij een veel goedkoper benzine station en een Mac-Donald.
Iets verder, de andere kant op,  in Saint Junien zit zelfs een nog grotere supermarkt, de Hyper-U. En daar vind je eigenlijk ook  alle andere winkels die je nodig zou kunnen hebben.

Wij zijn er 3 weken geweest en hebben genoten.

Ligging: 9
Omgeving: 9
Sanitair: 7
Netheid camping: 9
Vriendelijkheid personeel: 9
Animatie: geen
Eten en drinken: 8
Zwembad: 9
Prijs /kwaliteit: 10


Limousin vakantie2012

fff Full screen zetten en geluid aan  :)

Website toegevoegd: Camping des Alouettes


« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 05:34:47 pm door Klavertjes »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

karin73

  • Gast
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:26:13 am »

Ook wij waren er deze zomer en hebben genoten.
Dezelfde ervaringen... super, alleen het sanitair kan beter, met name de douches.
Warm water is spaarzaam en als er iemand gaat afwassen is het even bibberen, maar dat is met dat warme weer héél gezond. :P

Ook wij zijn er drie weken geweest met een dochter van toen nog bijna 10 en één van net twaalf.
Die van 9 vermaakte zich prima met vriendjes, vriendinnetjes en zwembad.
Die van twaalf vermaakte zich vooral met de wifi.... :# Maar dat was niet bij gebrek aan beter.

En wij... boom, goed boek, wat te drinken...

De camping is recent uitgebreid, de nieuwere plaatsen hebben nog niet zo veel beschutting. Wij stonden zelf op het oudere gedeelte.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2012, 11:53:09 am »

Leuk Karin, wanneer zijn jullie geweest dan ?
Wij waren er van zondag 22/7 -zondag 12/8

En die douches, ja dat klopt, dat kan beter, maar ik heb dat niet als lastig ervaren en heb me altijd lekker kunnen douchen.
 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

karin73

  • Gast
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2012, 12:56:02 pm »

Ik ben ook niet zo'n miep met douchen, maar het moest toch maar even gezegd voor het eerlijke beeld.
We waren er een gedeelte van de tijd allebei...

Wij zijn op 11 juli aangekomen en op 31 juli vertrokken.
We stonden op plaats 4 met een groen/creme trigano odyssee.
De laatste paar dagen hadden we echt een vouwwagenrijtje.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2012, 11:43:40 am »

Ook wij waren er... Douches een tikkie onder de maat: klein, nauwelijks warm. Verder geheel met Bensi eens: heerlijke ruime plekken.

Met de friet-avond wel opletten in het hoogseizoen: het kan lang duren tot je je frietjes hebt. (Wij aten eerst de eendenborst met boontjes, ruim een uur later de friet)

Leuke camping, zeer vriendelijke eigenaars.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2012, 11:50:19 am »

Ook wij waren er... Douches een tikkie onder de maat: klein, nauwelijks warm. Verder geheel met Bensi eens: heerlijke ruime plekken.
Met de friet-avond wel opletten in het hoogseizoen: het kan lang duren tot je je frietjes hebt. (Wij aten eerst de eendenborst met boontjes, ruim een uur later de friet)
Leuke camping, zeer vriendelijke eigenaars.
Frietjes gewoon op tijd bestellen zodat je pannetje niet helemaal achter in de rij staat, gebeurde ons ook 1x,tja, dan moet je fff wachten idd. Maar volgende keer gezorgd dat we op tijd waren (18:00 uur) en dan ben je vrij vlot aan de beurt  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

theun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: combi camp country
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2012, 09:11:41 pm »

sommige mensen stonden daar om 17.30 al  ::)  om maarop tijd te zijn .maar ja ze beginnen daar al 18.00  :> Het ging daar best snel.p.s wel leuk om te zien dat iedereen een pannetje meenam net of iedereen naar de chinees ging :J
Gelogd

karin73

  • Gast
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:25:22 pm »

Tja, wij gingen de friet bestellen en planden het eten dan aan de hand van de tijd dat de friet klaar zou zijn.
Gelogd

chefkok

  • Gast
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2012, 11:05:32 pm »

In 2007, 2008 en 2009 hebben ook wij onze vakantie doorgebracht bij Arjan en Jolanda en inderdaad bijzonder genoten.
Kanttekening moet wel worden gemaakt dat het zwemmeertje met strand helemaal te gek is maar niet echt op loopafstand: als je met luchtbedden (en/of andere opblaasdingen) gaat kan je beter 3 minuten in de auto zitten want wij hebben het éénmaal gelopen en werden daar niet vrolijk van. Parc Bellevue is dichtbij een heerlijk speelpark met o.a. kermisattractie, lange glijbaan, touwbruggen en een zwembad; heerlijk voor de kinderen.
De broodservice op camping Allouettes is ook super. Wij gaan er niet meer heen omdat we toch een zwemmeertje/riviertje echt op/bij de camping willen hebben zodat onze kinderen zelf er heen kunnen lopen en weer terug kunnen maar we hebben bijzonder genoten!!!!!

Mvg,

Koert
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2012, 01:25:04 am »

In 2007, 2008 en 2009 hebben ook wij onze vakantie doorgebracht bij Arjan en Jolanda en inderdaad bijzonder genoten.
Kanttekening moet wel worden gemaakt dat het zwemmeertje met strand helemaal te gek is maar niet echt op loopafstand: als je met luchtbedden (en/of andere opblaasdingen) gaat kan je beter 3 minuten in de auto zitten want wij hebben het éénmaal gelopen en werden daar niet vrolijk van. Parc Bellevue is dichtbij een heerlijk speelpark met o.a. kermisattractie, lange glijbaan, touwbruggen en een zwembad; heerlijk voor de kinderen.
De broodservice op camping Allouettes is ook super. Wij gaan er niet meer heen omdat we toch een zwemmeertje/riviertje echt op/bij de camping willen hebben zodat onze kinderen zelf er heen kunnen lopen en weer terug kunnen maar we hebben bijzonder genoten!!!!!
Mvg,Koert
Begrijpelijk Koert, maar er is nu wel een heerlijk zwembad op de camping ......... heerlijk op de erg warme dagen wanneer je niet van de camping gaat, lekker even plonsen en dan weer in de zon op de ligbedden bij het zwembad, op het terras of gewoon weer bij de tent / vouwwagen.
Maar ik ben het met je eens, als je spul mee moet slepen is lopen naar het meertje geen optie.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

chefkok

  • Gast
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2012, 10:56:15 pm »

Camping Alouettes is een heerlijke camping!
Alleen onze kinderen vinden een zwembad niks........

Mvg,

Koert
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2013, 12:09:07 pm »

Ik besef me goed dat dit de derde recensie wordt over deze camping, maar ik wil toch even een tegenwicht geven op de enthousiaste berichtgeving van medeklappers.

Ik ben het roerend eens met de opsomming van de technische data die reeds vermeld zijn:
1. Heeeeele grote plekken;
2. Verouderd maar heel schoon sanitair (nieuw sanitairblok is nu in aanbouw, zal 2014 zeker open zijn);
3. Barretje waar je een koffie, biertje, wijntje, kipje & patat (niet elke dag)  en ijsje kunt kopen;
4. Broodservice 'aan huis';
5. Prima zwembad en speelweide;
6. Leuke omgeving.

Helemaal niets op aan te merken.

Toch een kanttekening. Ik ben gewend om op kleinere campings te staan met eigenaars/beheerders die vol passie, enthousiasme en vriendelijkheid met hun levenswerk (én gasten) bezig zijn. En precies dat miste ik op deze camping. Ik kreeg het gevoel dat ze meer een business aan het runnen zijn, dan hun levenswerk aan het bouwen zijn.

Persoonlijk vond ik dat de eigenaar en vakantiekracht de gasten wel wat enthousiaster tegemoet konden treden. Het leek net alsof het naar het einde van het seizoen liep en ze allemaal op hun laatste benen liepen. En dat had zijn weerslag op de houding jegens de gasten. Een vriendelijk knikje, glimlach of praatje moet toch mogelijk zijn........Ik merkte wel een soort willekeur van deze houding; niet iedereen kreeg een gelijke behandeling.
Misschien had het er ook mee te maken dat onze plaats 59 bij tijd en wijle erg last had van een enorme putlucht. Niet alrijd maar wel regelmatig. Toen ik dat meldde was de enige oplossing "wennen of verkassen naar een andere plek". Ik kreeg hierbij de indruk dat de eigenaren het niet heel erg prettig vinden wanneer er 'aandachtspunten' worden aangegeven.

Ik kan me voorstellen dat er nu reacties komen dat Arjan je wel heel vriendelijk tegemoet treedt, maar tegen ons (en niet alleen tegen ons) was het behoorlijk afgemeten. Voor ons toch wel een dompertje.

Maar voor een ieder die hier de vakantie van hun leven gehad heeft of gaat hebben.......Super, geniet ervan en het is een ieder gegund. Prettige vakantie!


 


« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 05:33:15 pm door Klavertjes »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2013, 12:26:32 pm »

Ik besef me goed dat dit de derde recensie wordt over deze camping, maar ik wil toch even een tegenwicht geven op de enthousiaste berichtgeving van medeklappers.

Ik ben het roerend eens met de opsomming van de technische data die reeds vermeld zijn:
1. Heeeeele grote plekken;
2. Verouderd maar heel schoon sanitair (nieuw sanitairblok is nu in aanbouw, zal 2014 zeker open zijn);
3. Barretje waar je een koffie, biertje, wijntje, kipje & patat (niet elke dag)  en ijsje kunt kopen;
4. Broodservice 'aan huis';
5. Prima zwembad en speelweide;
6. Leuke omgeving.

Helemaal niets op aan te merken.

Toch een kanttekening. Ik ben gewend om op kleinere campings te staan met eigenaars/beheerders die vol passie, enthousiasme en vriendelijkheid met hun levenswerk (én gasten) bezig zijn. En precies dat miste ik op deze camping. Ik kreeg het gevoel dat ze meer een business aan het runnen zijn, dan hun levenswerk aan het bouwen zijn.

Persoonlijk vond ik dat de eigenaar en vakantiekracht de gasten wel wat enthousiaster tegemoet konden treden. Het leek net alsof het naar het einde van het seizoen liep en ze allemaal op hun laatste benen liepen. En dat had zijn weerslag op de houding jegens de gasten. Een vriendelijk knikje, glimlach of praatje moet toch mogelijk zijn........Ik merkte wel een soort willekeur van deze houding; niet iedereen kreeg een gelijke behandeling.
Misschien had het er ook mee te maken dat onze plaats 59 bij tijd en wijle erg last had van een enorme putlucht. Niet alrijd maar wel regelmatig. Toen ik dat meldde was de enige oplossing "wennen of verkassen naar een andere plek". Ik kreeg hierbij de indruk dat de eigenaren het niet heel erg prettig vinden wanneer er 'aandachtspunten' worden aangegeven.

Ik kan me voorstellen dat er nu reacties komen dat Arjan je wel heel vriendelijk tegemoet treedt, maar tegen ons (en niet alleen tegen ons) was het behoorlijk afgemeten. Voor ons toch wel een dompertje.

Maar voor een ieder die hier de vakantie van hun leven gehad heeft of gaat hebben.......Super, geniet ervan en het is een ieder gegund. Prettige vakantie!

Daar is de 1e reactie dan ook al  ;)

Ik zal niets bestrijden wat je schrijft, alleen heb ik (wij) heel andere ervaring met zowel Arjan als Jolanda. De vakantie kracht van dit jaar was niet onvriendelijk maar erg enthousiast was ze helaas ook niet.
Maar met Arjan en Jolanda hebben we heel regelmatig gezellig gebabbeld, samen wat gedronken, ik kreeg hulp van Arjan aangeboden toen ik op de voor laatste dag de VW heb verplaatst i.v.m. het in de schaduw staan en daardoor niet op tijd droog zijn 's morgens om in te klappen.
Ineke kreeg zelfs een hele doos van die heerlijke chocolaatjes mee die je bij de espresso kreeg omdat ze die nergens kon kopen.
Ik kreeg, toen er een gasfles leeg dreigde te gaan, een grote gasfles van een stacaravan die nog niet helemaal leeg was van Arjan zodat ik niet een andere hoefde aan te schaffen. En we hebben heel veel goede adviezen van hen gehad voor uitstapjes en heelleuke (soms huiskamerachtige) eetgelegenheden.
 
Kortom, we hebben het ook op het punt "omgang met camping eigenaren" erg leuk en gezellig gehad. Erg jammer dat jullie dat anders hebben ervaren.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2013, 12:30:30 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2013, 01:13:14 pm »

Exact,

Het is dus mijn persoonlijke beleving (en observatie). Gelukkig voor jou is die weer anders en zal die voor weer iemand anders ook weer anders zijn..:-) Maar dat sterkt mij wel dat er een willekeur zou kunnen zijn..

Het was trouwens wel leuk om jou en Theun 'in levende lijve' gezien te hebben. :off (Ik heb de Smitveld al even nader bekeken.... KK)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2013, 02:15:17 pm »

Het was trouwens wel leuk om jou en Theun 'in levende lijve' gezien te hebben. :off (Ik heb de Smitveld al even nader bekeken.... KK)
Ook erg leuk jullie ontmoet te hebben  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal