Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes  (gelezen 13527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2014, 05:37:44 pm »

Bezig met een rondje 'recensies' kom ik toch tot de conclusie dat meerdere topics over een camping niet wenselijk zijn. Heb ze dan ook samengevoegd.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2014, 06:07:12 pm »

Samengevoegd tot wat??  Ik zie de recensie van Richard maar daar staan alleen wat reacties onder,mijn recensie kan ik daar niet bij vinden ???????????

Dat doet het recensie idee / overicht geen goed denk ik.

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5643.msg54996#msg54996
 
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 06:08:56 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2014, 07:08:33 pm »

Jouw recensie is de start van dit topic Ben, door mijn toevoeging is er een tweede pagina ontstaan. Die van Richard twijfelde ik nog over of ik die ook wilde samenvoegen met de jouwe omdat de oudste altijd bovenaan komt.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2014, 10:50:35 pm »

Jouw recensie is de start van dit topic Ben, door mijn toevoeging is er een tweede pagina ontstaan. Die van Richard twijfelde ik nog over of ik die ook wilde samenvoegen met de jouwe omdat de oudste altijd bovenaan komt.
Aaahhh, ok, excuus, niet goed gekeken.  :I
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2014, 09:30:18 pm »

Afgelopen zomer ook bijna een week op deze camping gestaan, tijdens het WK. Voetbal op het tv scherm, biertjes en wijn zijn niet duur, hapjes werden uitgedeeld tijdens de wedstrijd. Kortom zeer gezellige boel.
Het nieuwe sanitair gebouw was vrijwel klaar, gedeeltelijk al in gebruik. Op het nieuwe veld gestaan, daar is de begroeing nog niet echt hoog.
Zoals al gemeld, grooooooote plaatsen, is ook geljik een beetje het nadeel: aan de ene kant veel ruimte voor jezelf, aan de andere kant daardoor een beetje ongezellig: als je aan de ene kant op jouw plek staat, en je buren staan aan de andere kant van hun plek, dan is daartussen ruimte genoeg voor nog 2 tenten/vouwwagens/caravans.
Verder: prima camping.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2018, 05:32:04 pm »

Leuke camping met 70 plaatsen.
Nederlandse eigenaren Arjan en Jolanda Muijen zitten daar nu 7 jaar.
Mooie ruime plaatsen van 150 m2 en een aantal van zelfs 200 m2 met stroom en water op de plek.
Ruim speelveld met wat speeltoestellen, grote trampoline, jue de boule baan, mooi zwembad (sinds 2012), leuk terrasje, gratis gebruik van de internet pc in de " kantine" .
Ruime voorrad NL boeken aanwezig en veel tijdschriften, spelletjes, badminton rackets etc.
Wasmachine aanwezig.
Overdag broodjes / stokbrood bestellen en de volgende morgen liggen deze bij je tent.
Maandag mogelijkheid tot gezamelijk bbq.
Vrijdag mogelijkheid om aan te schuiven bij gezamelijke maaltijd, Jolanda kookt dan een heerlijk menu.
Woensdag kun je een heerlijk gegrild kippetje halen en op zaterdag is er dan echte Nederlandse frites en snacks te koop.

Sanitairgebouw met voldoende toiletten en douches is wat verouderd maar wordt keurig schoon gehouden (2 a 3 x per dag) en douchen en warm water is gratis.

Veel Nederlandse gasten, veel gezinnen met kinderen (erg gezellig) redelijk wat Engelsen, een aantal Fransen en hier en daar een verdwaalde Belg.
Ideale camping voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 12, voor echte tieners is er niet veel te doen.

Omgeving is prachtig, niet erg toeristisch, wel ruim voldoende te zien en te doen in de omgeving maar dan moet je wel even rijden.
Op 15 min. loopafstand of een paar minuten met de auto is een mooi meertje met zandstrand waar het heerlijk vertoeven is. Daarnaast ligt een grote visvijver waar (met dagvergunning) gevist mag worden.

In het dorp zit een plaatselijke kruidenier, een cafe / tabac, een garage / benzine pomp.
Op 12 km in Aixe sur Vienne zit een heeeeel grote supermarkt, de Super-U, daarbij een veel goedkoper benzine station en een Mac-Donald.
Iets verder, de andere kant op,  in Saint Junien zit zelfs een nog grotere supermarkt, de Hyper-U. En daar vind je eigenlijk ook  alle andere winkels die je nodig zou kunnen hebben.

Wij zijn er 3 weken geweest en hebben genoten.

Ligging: 9
Omgeving: 9
Sanitair: 7
Netheid camping: 9
Vriendelijkheid personeel: 9
Animatie: geen
Eten en drinken: 8
Zwembad: 9
Prijs /kwaliteit: 10


Limousin vakantie2012

fff Full screen zetten en geluid aan  :)

Website toegevoegd: Camping des Alouettes




Dit jaar (vorig jaar trouwens ook) zijn we hier de eerste dag geland om een paar dagen te relaxen. Dat is weer prima gelukt, ik sta echter niet volledig achter mijn eerdere, hier aangehaalde review.  Het sanitair verdient zeker een 9 (geen 10, want geen toiletpapier, wel erg mooi en schoon met topdouches)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Limousin (Haute-Vienne): Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:28:52 am »

 :H dank je wel voor de aanpassing/ aanvulling/ update.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal