Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Corrèze; Nouvelle-Aquitaine: Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes  (gelezen 9778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
F: Corrèze; Nouvelle-Aquitaine: Cognac-la-Forêt: Camping des Alouettes
« Gepost op: augustus 19, 2010, 09:52:00 pm »

Recensie Camping les Allouettes, Cognac-la-forêt (nabij Limoges)

De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we eigenlijk geen aanmerkingen hebben op deze kleine, doch zeer gemoedelijke camping.
De ontvangst was hartelijk, met een rondleiding door Arjen (de eigenaar). Hij liet ons gelijk zien welke plaatsen er nog beschikbaar waren. We konden nog kiezen omdat we vroeg op de dag arriveerden. Het plaatsje aan de rand van het speelveld bleek helemaal goed.
Mooi uitzicht en kort bij het sanitair en afwasplaats. Van beide kan ik alleen maar zeggen dat het niet nieuw meer was, maar wel erg schoon en alles functioneerde prima. Het douchen was gratis en had slechts een klein nadeeltje, nl. ca. elke minuut ff op de knop duwen, zodat het water weer stroomde. Waterdruk prima en ook de temperatuur.

Ondanks dat er geen verwarming in het gebouw was (leek me) was het niet koud of tochtig dank zij deuren die tot op de vloer doorliepen.
De veldjes zelf lagen op een licht aflopende helling, wat het waterpas stellen wat lastiger maakte, maar door de goede waterdoorlaatbaarheid van de bodem ook bij wat langer durende regenval niet tot problemen leidde.
Ongeveer 4x per week hoefde je (als je geen zin had en je op tijd aanmeldde) niet zelf te koken. Dan was er nl. een perfect verzorgde BBQ op Maandagavond, een gegrild kippetje op Dinsdag, eten wat de pot schaft (3-gangen) op Vrijdag en op Zaterdag frietjes met een keuze uit vier snacks.
Hier kan ik alleen maar van zeggen, erg lekker en goed verzorgd.

Het speelveldje was grooooot, met twee (volgens Rory wel erg kleine) goalen, een volley-/badmintonnet, klimrekje en twee schommels. Gezien de gemiddelde leeftijd van het talrijk aanwezige kroost meer als voldoende speelgelegenheid. De nodige voetbalmatches (waarbij het aantal deelnemers in de loop van het spel alleen maar toenam) werden in de loop van de vakantie afgewerkt. Hierbij werd deze en gene bij tijd en wijle behoorlijk fanatiek. Maar binnen 5 min. Was iedereen dan weer dikke maatjes.

Door de grootte van de camping (ca. 60 plaatsen van minimaal 100 tot 150 4mtr) was het aantal verkeersbewegingen van auto's navenant klein. Heerlijk rustig dus. Je kon 's middags en 's avonds genieten van een weldadig aandoende rust. Zelfs met spelende kinderen direct aan de andere kant van de laurierhaag.

Helaas was het weer niet wat we gehoopt hadden. Temperaturen varieerden tussen de 18 en 27 graden, waarbij er toch ook een aantal dagen regen gevallen is, en het 's avonds behoorlijk snel fors afkoelde.
Maar goed, dit gold voor een groot deel van Europa heb ik gehoord.
Zwemmen zat er daardoor bijna niet in. Het erg mooi gelegen en mooi verzorgde zwemwatertje lag op een 2-tal autominuten van de camping. Parkeergelegenheid was er ruim voldoende. De mogelijkheid er naar toe te lopen door het bos, is heerlijk maar niet met kinderen die willen zwemmen.

Veel is er in de directe omgeving niet te doen, hiervoor moet je de auto pakken en de leuke plaatsen opzoeken.  Een aanrader de dierentuin http://www.parczooreynou.com/   in Limoges, de grotten in Villars http://www.grotte-villars.com/ de wandeltocht in Cognac la foret.
En nog veel meer..mail ons maar..voor de info

Al met al een toch een heerlijke vakantie, die ook te danken is aan de gastvrijheid van Arjen en Jolanda en stagiair Tamara  (gastheer/-vrouw), de gemoedelijke sfeer op de camping, de prachtige ligging van de camping en de veldjes, de netheid en lekker eten.
Wat ons betreft een aanrader. Een camping voor ouders met kleine kinderen tot 7 jaar of een voor een tussenstop voor een paar dagen
In het voor of na seizoen is het heerlijk vertoeven.



Sanitair: 9
Veldjes: 9
Eten: 9
Gastvrijheid/dienstbaarheid: 10
Kindvriendelijkheid (tot ca. 10 jaar): 8
Prijs kwaliteit :   9

Website toevoeging door moderator: http://www.camping-des-alouettes.com/


« Laatst bewerkt op: september 08, 2021, 11:57:39 am door sannie75 »
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:recensie Les Allouttes (Limoges)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:31:34 pm »

Mooi omschreven en ziet er goed uit, ik zal hem noteren als mogelijke optie voor volgend jaar!

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2012, 09:47:39 pm »

Update :#


Nadat ik in 2010 op deze camping was geweest kwam ik weer terecht op hun website voor wat info en zag dat er zich leuke dingen op de camping afspeelde.
Heb er toen met plezier gekampeerd op deze camping. Nu er een zwembad bijkomt en nog grotere plaatsen wekt weer mijn interesse om eens terug te gaan.
Dus ff navraag gedaan via e-mail welke veranderingen zich gaan aandienen voor dit jaar.
 
Ik kreeg een leuk berichtje van camping"des  Alouettes" terug.


We zijn bezig druk met de aanleg van een zwembad. We verwachten het zwembad uiterlijk in mei te openen. Het zwembad wordt een verwarmd bad van 6 bij 13 meter bestaand uit een dieper deel tot 1,55 meter water, maar ook een ondieper deel (een geïntegreerd plateau van 12 m2 met 10 tot 40 centimeter water) voor kleine kinderen. Lekker plonsen vooral alle leeftijden ! De vorderingen van de bouw zijn te volgen op onze website.


Vorige winter hebben we alle kampeerplaatsen vergroot naar 150 m2 en voorzien van waterpunt en stroomaansluiting met 10 ampère. De kampeerplaatsen, die we hierdoor verloren, hebben we opnieuw aangelegd op het aangrenzende terrein (zie bijgevoegde plattegrond, staat tegenwoordig ook onze site, het rechter terreindeel vanaf plaats 31/68 naar rechts en het noorden). Ook zijn nu op het terrein overal looppaden van oost naar west, dus veel makkelijker om elke gewenste richting uit te lopen.
Verder hebben we afgelopen seizoen een grote trampoline geplaatst, dat is een groot succes. Dikke pret voor jong (en oud). Ook zijn we gestart naast het internet op onze computer in de kantine, om WiFi aan te bieden (dekking van de kampeerplaatsen was dit jaar 40%). Deze Wifi service gaan we komend jaar uitbreiden naar volledige dekking.


We wensen jullie een goed 2012 !


Met vriendelijke groeten,


Arjan en Jolanda Muijen


Camping des Alouettes      http://www.camping-des-alouettes.com/welkom.htm
Les Alouettes
87310 Cognac la For?t
Frankrijk
« Laatst bewerkt op: september 08, 2021, 11:20:45 am door sannie75 »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2012, 05:01:35 pm »

Erg leuk! staat in mijn lijst favo's.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2012, 06:10:31 pm »

Bij mij stond ie er ook al in, maar nu alleen NOG meer bovenaan. Wat ziet dit er goed uit zeg. Niet te veel plekken, ruim, groen, en leuke faciliteiten.

(alleen gaan wij aankomend jaar niet naar Frankrijk ...)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2012, 06:28:52 pm »

Echt niet ;)?

En dat weet jij nu al?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #6 Gepost op: januari 06, 2012, 08:48:02 pm »

hahahaha   :H  :H

Ik weet nog NIET  waar we naartoe gaan, maar WEL dat we niet naar Frankrijk gaan.

 :#
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.296
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2012, 09:35:12 pm »

Ziet er goed uit alleen jammer dat niet dicht bij zee ligt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

theun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: combi camp country
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2012, 08:38:19 pm »

 en weet je ook nog een leuke camping als tussenstation? WW :> ::)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #9 Gepost op: januari 07, 2012, 09:23:41 pm »

en weet je ook nog een leuke camping als tussenstation? WW :> ::)
Ja maar die ligt verder weg naar het zuiden ::)
maar alle gekheid op een stokje  :# Ik weet zo geen camping onderweg als tussenstop.
Wij hebben dat in 12 uur gereden met een tussenstop op een groot tankstation net voor Parijs waar we ff hebben geslapen in de auto...
met een en het jar erop met twee stuiterballen in de auto..  :I
Wij reden s vonds weg om 22.00 uur en voor Parijs Tanken en slapen tot de zonsopgang en dan door rijden met nog een kleine pauze onderweg....
 :**

greetzz
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2012, 09:42:16 pm »

@ Richard

ik heb net de website van deze camping bekeken en het lijkt ons een erg leuke camping in een mooie omgeving. En ook nog eens lekker goedkoop, tja wij zijn niet van die veeleisende kampeerders, zijn maar met z'n tweetjes en hoeven niet zo veel voorzieningen op een camping  ;)

Vraagje; Is het noodzakelijk om hier te reserveren voor het hoogseizoen ? Lijkt me wel, gezien het beperkte aantal plaatsen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

stacy

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2012, 12:09:33 am »

ook wij gaan even overleggen endergelijke ..
we hebben 2 kleine kids van 3 en 5  en die hebben nog niet meer nodig dan hier voor handen is op de camping .. met water en zand zijn ze al een hele tijd stil ..
en idd niet duur .
Gelogd

Leonard

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2012, 11:51:14 am »

Hallo, als je vanuit Nederland die kant uit gaat is camping Sorel heel goed te doen(ben er zelf ook geweest).

www.camping-sorel.com.

Gr,Leonard
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: F: Limousin: Cognac-la-For?t: Camping des Alouettes
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2012, 08:57:38 pm »

@Leonard,
idd een leuke camping om een tussenstop te doen en zeer zeker om eens dat park te gaan bezoeken....
Staat in mijn speciale fav lijstje   :> Thanx  :zw
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal