Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: mgoudapp op april 09, 2014, 02:12:17 pm

Titel: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: mgoudapp op april 09, 2014, 02:12:17 pm
Beste allemaal,

Tijdens de koop van onze Cocoon XL hebben we afgesproken dat de levering maart/april zou zijn. Aangezien wij in maart niets gehoord hadden heb ik HK zelf gecontact. De reden van opgaaf dat ze nog geen concrete afspraak konden maken is ivm productieproblemen van het onderstel van de base kitchen.
Het is nu zo dat we wel alvast een afspraak geplanned hebben maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Is bij jullie dit bekend? Ik wil namelijk alles te gelijk afgeleverd hebben het is immers 1.5 uur rijden voor ons.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Diep op april 09, 2014, 02:24:10 pm
Ik zou hem niet accepteren zonder keuken. Ik hoor wel veel meer gevallen van latere leveringen. Ook die van ons is later geleverd.
Zelf heb ik wel het idee dat de mensen die het hardst roepen sneller geholpen worden.
Kortom regelmatig bellen en aandringen op een complete levering lijkt mij  :K
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Spiegelbeeld op april 09, 2014, 02:40:17 pm
Als er zwart of wit staat wanneer de levering plaatsvindt dan heb je een mooie onderhandelingspositie.

Als HK vanwege problemen niet kan leveren op het afgersproken tijdstip dan kun je schadevergoeding eisen. Gewoon een hoop herrie maken, dan zul je zien dat er op tijd geleverd wordt, anders eis je compensatie in de vorm van extra's.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Frankie op april 09, 2014, 03:21:26 pm
maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Als ik jou was zou ik ze voorstellen dat ze, als het onderstel er dan nog niet is, ze er maar een onderstel van een base kitchen uit de showroom onder zetten. :J

 
Als HK vanwege problemen niet kan leveren op het afgersproken tijdstip dan kun je schadevergoeding eisen.
Dat is niet echt constructief. Als ik HK was, zou ik dan meteen afvragen of het de klant nou om het op tijd leveren van een keuken of om de extraatjes/schadevergoeding/tegemoetkoming gaat.

En als verkoper zou ik zoiets onthouden. Voor als je nog eens service wenst...
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Yella op april 09, 2014, 04:07:57 pm
HK zal het enorm druk hebben met de uitlevering van alle bestelde HK's. En voor sommige onderdelen zijn ze natuurlijk afhankelijk van toeleveranciers. En als die verzaken, heb je weer een probleem.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Spiegelbeeld op april 09, 2014, 04:24:19 pm
Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.

Hier is door de koper minstens een aantal extra's zoals een kluisje, side bag ofzo uit te slepen. HK kan zich niet achter leveranciers verstoppen, je hebt die klapkar bij hen gekocht en zij zijn je contractpartner, niet die toeleverancier. HK moet ervoor zorgen dat het zijn zaakjes op orde heeft, zo niet dan leveren ze een wanprestatie en heb je een positie om iets te eisen.

Klinkt misschien hard en niet constructief, maar zo werkt het gewoon, ook andersom!
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Swede op april 09, 2014, 04:40:49 pm
Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.


Geloof ik niet. Ze zullen eerder iemand anders blij kunnen maken omdat er weinig klant specifieke wagens worden gemaakt.
Zolang je hem op tijd binnen hebt voor het geplande gebruik lijkt me er niets aan de hand.
Liever een goed geproduceerde wagen dan een afgeraffelde om maar op tijd klaar te kunnen zijn.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Frankie op april 09, 2014, 04:52:37 pm
Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.
Dat valt nog te bezien. Eind februari bestelde ik een auto bij de citroen dealer. Op mijn vraag of ik niet een bedrag moest aanbetalen, meldde de verkoper doodleuk: "Nee hoor. Kijk, als u nou een hele exotische uitvoering besteld had, dan misschien wel. Maar deze auto zijn wij na de actieperiode voor de prijs die u moet betalen zo kwijt"
Iets dergelijks zal ook bij Holtkamper gelden. Zo'n wagen zetten ze in de showroom met een bordje "vandaag betalen, morgen kamperen". En dan is hij in een week weg.
Klinkt misschien hard en niet constructief, maar zo werkt het gewoon, ook andersom!
Niet per definitie  dus. Bovendien zal Holtkamper gewoon het toverwoord uitspreken: "overmacht".

Bottom line: met jengelen om extraatjes krijg je je keuken niet op tijd. En van schadevergoeding kan  alleen maar sprake zijn als er sprake is van schade. En toon die maar eens aan...
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: WimS op april 09, 2014, 05:21:37 pm
In de Algemene voorwaarden van Holtkamper zal vast geanticipeerd zijn op een dergelijke situatie....
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Tago Herman op april 09, 2014, 05:48:40 pm
Wil je in April al met vakantie?

zo ja: dan zou ik nakoming van het contract afdwingen,
zo nee: wat maakt een latere levering dan uit?
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Drikusniet op april 09, 2014, 06:06:01 pm
Ik ga er meestal neutraal me om: het is vervelend voor de mensen van HK dat ze hun afspraak niet kunnen nakomen én het is vervelend voor jou als klant, want je had je vouwwagen graag op dat tijdstip willen hebben. Jij kunt HK tegemoet komen, door hem de gelegenheid te bieden zijn fout op te lossen, en HK kan jou tegemoet komen voor het gemis van jouw vouwwagen door iets meer te bieden dan oorspronkelijk overeengekomen. Iedereen blij :)
Werkt meestal erg goed, want bijna iedereen wil graag dat beide partijen tevreden zijn. Soms moet je wel vasthoudend zijn, maar zelfs dan, altijd met een glimlach.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Edwinv op april 09, 2014, 06:21:50 pm
He wat klinkt dat weer bekend in de oren. Krijg er een flash back van ;)
Zonder gekheid. Jammer dat HK maar niet wilt leren van dit soort zaken. Hebben het ook gehad. Een weekje voordat we weggingen hebben we de wagen pas op kunnen halen. Contact opnemen met ze en situatie uitleggen.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: GertjanA op april 09, 2014, 07:29:46 pm
EdwinV eens!

Als leverancier/maker van het item, kun jij vrij snel al zien of je een afleverdatum gaat halen. Het zou wqel netjes zijn als HK het initiatief zou nemen om dan zelf kontakt met de klant op te nemen. Elke willekeurig keukenboer, meubelzaak of garage doet dat tegenwoordig.

HK als u daar mee leest, regel dat! Wat meer klantvriendelijkheid en -gerichtheid kan geen kwaad.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Paulvh op april 09, 2014, 08:27:45 pm
EdwinV eens!

Als leverancier/maker van het item, kun jij vrij snel al zien of je een afleverdatum gaat halen. Het zou wqel netjes zijn als HK het initiatief zou nemen om dan zelf kontakt met de klant op te nemen. Elke willekeurig keukenboer, meubelzaak of garage doet dat tegenwoordig.

HK als u daar mee leest, regel dat! Wat meer klantvriendelijkheid en -gerichtheid kan geen kwaad.
helemaal mee eens!.
HK zal eens moeten denken klantwaarde. En hoe kun je je onderscheiden van je concurent . Vooral het vooruit denken aan het gevoel wat je bij je klanten achterlaat. Dus tijdig communiceren!  Je kunt adverteren wat je wil, maar de beste reclame is nog altijd mond tot mond reclame. En verwachtingen in positieve zin overtreffen. Ik ga ervan uit dat HK ook deze site leest en ik zou zo zeggen doe iets in positieve zin naar, je klanten toe.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: JLuttikholt op april 09, 2014, 08:29:40 pm
Ik vind het jammer dat er altijd direct over een schade claim gesproken moet worden. Uiteindelijk komen we op het niveau dat bij de aankoop van een product een stapel papier meegeleverd wordt om van alles uit te sluiten. En waarom, omdat we niet meer met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Gelukkig kan ik meestal nog steeds zaken doen met mensen waar we samen de juiste oplossing vinden als er een keer iets anders loopt dan vooraf gepland. Ik ga nog steeds uit van de goede intenties bij mensen. Ook in dit geval denk ik niet dat HK bewust weinig onderstellen besteld heeft om later te kunnen leveren. Stel dat je zelf een keer in een vervelende situatie komt hoop je ook dat je een meedenkende andere partij krijgt. Ik vind dat je jezelf dan ook zo op moet stellen als het een keer in je nadeel is.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: campingloge op april 09, 2014, 08:36:14 pm
helemaal mee eens!.
HK zal eens moeten denken klantwaarde. En hoe kun je je onderscheiden van je concurent . Vooral het vooruit denken aan het gevoel wat je bij je klanten achterlaat. Dus tijdig communiceren!  Je kunt adverteren wat je wil, maar de beste reclame is nog altijd mond tot mond reclame. En verwachtingen in positieve zin overtreffen. Ik ga ervan uit dat HK ook deze site leest en ik zou zo zeggen doe iets in positieve zin naar, je klanten toe.

Volgens mij hebben HK bezitters over het algemeen zeer positieve ervaringen met Holtkamper.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Paulvh op april 09, 2014, 09:09:42 pm
Volgens mij hebben HK bezitters over het algemeen zeer positieve ervaringen met Holtkamper.
Ik kwam misschien een beetje scherp over. Maar ik bedoelde dat je door goed communiceren bepaalde negatieve gevoelens kunt voorkomen en je merk kosteloos kunt upgraden. En nog meer klant tevredenheid kunt geven.  En zodoende je nog meer in positieve zin je van je concurrent kunt onderscheiden.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Jos Montana op april 09, 2014, 09:10:27 pm
Het bericht is ook niet helemaal duidelijk. Levering in maart/april. Dus levering op 30 april zou nog binnen de afspraken vallen. Het is niet duidelijk of de koper nu toch kiest voor eerdere levering dan 30 april met eventueel concessies.
Er wordt niet vermeld of HK ook niet binnen de afgesproken tijd kan leveren, enkel dat er nog geen concrete afspraak gemaakt kan worden.
Dat laatste is natuurlijk wel opmerkelijk, zouden ze niet drie weken vooruit kunnen kijken?


Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: mgoudapp op april 10, 2014, 09:10:47 am
Bedankt voor jullie reacties!

Wat een hoop reacties over hoe om te gaan als HK zijn afspraak niet nakomt. Daar is dus vooralsnog geen sprake van, de afspraak staat namelijk dat ze op 23 april gaan leveren echter met de kanttekening dat de keuken weleens er niet bij zou zitten. Nu is mijn plan om dit 100% zeker te stellen een aantal dagen ervoor (dit ook ivm de betaling). Mocht het dus niet lukken om de keuken te leveren laat ik HK een voorstel doen..dan kijk ik wel of ik ermee akkoord ga.

Mijn initiele vraaag was of er meerdere mensen een HK besteld hebben en ook een leveringsprobleem hebben voor wat betreft de keuken.

Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Yella op april 10, 2014, 09:16:09 am
Bedankt voor jullie reacties!

Wat een hoop reacties over hoe om te gaan als HK zijn afspraak niet nakomt. Daar is dus vooralsnog geen sprake van, de afspraak staat namelijk dat ze op 23 april gaan leveren echter met de kanttekening dat de keuken weleens er niet bij zou zitten. Nu is mijn plan om dit 100% zeker te stellen een aantal dagen ervoor (dit ook ivm de betaling). Mocht het dus niet lukken om de keuken te leveren laat ik HK een voorstel doen..dan kijk ik wel of ik ermee akkoord ga.

Mijn initiele vraaag was of er meerdere mensen een HK besteld hebben en ook een leveringsprobleem hebben voor wat betreft de keuken.
Andere opmerking. Je hoeft toch niet een paar dagen van tevoren je nieuwe HK te betalen?
Ik zou eerst vragen welke bank(en) HK heeft. Als je bij dezelfde bank zit, kun je ter plekke betalen bij aflevering. Hk kan dan meteen zien of de betaling is gedaan.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Runningr op april 10, 2014, 09:36:53 am
Ik zou eerst vragen welke bank(en) HK heeft. Als je bij dezelfde bank zit, kun je ter plekke betalen bij aflevering. Hk kan dan meteen zien of de betaling is gedaan.

Tip: je kan ter plekke pinnen. Wel eerst van te voren bij je bank je pinlimiet verhogen.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Yella op april 10, 2014, 10:18:58 am
Tip: je kan ter plekke pinnen. Wel eerst van te voren bij je bank je pinlimiet verhogen.
Laatste keer met onze auto hebben we niet gepind, maar het geld ter plekke via internet bankieren overgemaakt. Dan hoef je niet je pinlimiet te verhogen. En zo is onze vorige auto ook verkocht aan particulieren. en mijn motor. Lekker makkelijk allemaal.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: bert m op april 10, 2014, 10:53:11 am
Ik vind het jammer dat er altijd direct over een schade claim gesproken moet worden. Uiteindelijk komen we op het niveau dat bij de aankoop van een product een stapel papier meegeleverd wordt om van alles uit te sluiten. En waarom, omdat we niet meer met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Gelukkig kan ik meestal nog steeds zaken doen met mensen waar we samen de juiste oplossing vinden als er een keer iets anders loopt dan vooraf gepland. Ik ga nog steeds uit van de goede intenties bij mensen. Ook in dit geval denk ik niet dat HK bewust weinig onderstellen besteld heeft om later te kunnen leveren. Stel dat je zelf een keer in een vervelende situatie komt hoop je ook dat je een meedenkende andere partij krijgt. Ik vind dat je jezelf dan ook zo op moet stellen als het een keer in je nadeel is.

Helemaal mijn idee.
Met een beetje goede wil en inlevingsvermogen kom je vaak een heel eind om nader tot elkaar te komen.
We zijn met zijn allen aan het verharden. Waarom meteen hakken in het zand, claim neerleggen en je beroepen op de 'schade' die je lijdt ?
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Frankie op april 10, 2014, 12:01:22 pm
Waarom meteen hakken in het zand, claim neerleggen en je beroepen op de 'schade' die je lijdt ?
:off
Ik denk dat mensen daarmee hun persoonlijke stukje opeisen van wat ze om zich heen zien aan egoïsme, rattengedrag en graaicultuur.
Het is misschien ook een beetje het gevolg van de tendens om elk risico uit te sluiten (wat ik in mijn directe omgeving altijd maar de 'helmpjescultuur' noem) en de neiging om, zodra er dan -om welke reden dan ook- toch iets vervelends gebeurt, het woord 'pech' stante pede uit het woordenboek te schrappen en op zoek te gaan naar een zondebok die zal boeten voor het aangedane 'leed'.

Zo... dat moest ik even kwijt. :#

Nu weer terug naar waar het om ging: het onderstel van een HK base kitchen en de mogelijk te late levering. :P
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Mieke op april 10, 2014, 09:01:57 pm
Ik zie op de factuur van onze Spacer van 1999 staan dat bij het afhalen een keuken te leen is meegegeven. Ik vermoed dus dat er toen ook sprake was dat de keuken niet tijdig leverbaar was. Ze hebben dus de echte keuken later gaan afhalen maar konden dus wel al gaan kamperen met de leenkeuken. Misschien is dat een optie als je al wil gaan kamperen.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Yella op april 11, 2014, 06:34:37 am
Ik zie op de factuur van onze Spacer van 1999 staan dat bij het afhalen een keuken te leen is meegegeven. Ik vermoed dus dat er toen ook sprake was dat de keuken niet tijdig leverbaar was. Ze hebben dus de echte keuken later gaan afhalen maar konden dus wel al gaan kamperen met de leenkeuken. Misschien is dat een optie als je al wil gaan kamperen.
Het is natuurlijk wel een goede oplossing van HK. Maar als je b.v. in ons geval zo'n 200 km van Emmen woont is het niet echt interessant meer en wil je nog wel graag enige compensatie.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Mieke op april 11, 2014, 07:24:35 am
 :off Snap de frustratie van het niet tijdig leveren. Ik zou het ook niet leuk vinden, geef ik grif toe. Maar Ik ben het met Frankie eens. Voor alles moet een schuldige aangeduid worden, en er moet dan plots ook een voordeeltje aanhangen voor de gedupeerde. Begint een beetje op van die Amerikaanse toestanden te lijken. Binnenkort moeten we allemaal een advocaat in onze broekzak zitten hebben.
Bij ons in de buurt kondigt men al 6 maand met grote trom aan de een supermarkt na verbouwing op 9 april terug zal opengaan. Ik moet nu al 6 maand 6 km verder rijden voor de eerstvolgende grote supermarkt. Helaas werken lopen vertraging op, opening met één week uitgesteld. Ik zal er eens over nadenken dat ik ze geen claimpje kan aansmeren ;)
Mijn opmerking heeft niks met de houding van Holtkamper te maken. Het valt me alleen op dat er altijd als het over HK gaat die dingen niet nakomen direct over compensaties gesproken wordt. Ik lees  in andere topics ook dat vw's te laat geleverd worden en daar wordt dan gewoon over gegaan.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Diep op april 11, 2014, 07:30:56 am
Het is natuurlijk wel een goede oplossing van HK. Maar als je b.v. in ons geval zo'n 200 km van Emmen woont is het niet echt interessant meer en wil je nog wel graag enige compensatie.
Is er niet af te spreken dat je hem in Bunnik kan halen. Misschien scheelt dat voor je.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: TallGuy212 op april 11, 2014, 07:42:16 am
Ik lees  in andere topics ook dat vw's te laat geleverd worden en daar wordt dan gewoon over gegaan.

Holtkamper is niet alleen verkoper, maar ook de producent van de klapper. Veelal wordt de klapper afgenomen via een dealer en dan is er bij vertraging gewoon een afhankelijkheid van de fabrikant. Verder is de investering een stuk hoger en dan liggen de verwachtingen gewoon veel hoger.   
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: chrishoek op april 11, 2014, 09:03:02 am
Ik zou mijn reactie gewoonweg af laten hangen van jullie algehele ervaring met Holtkamper.  Als het gehele voortraject van de aankoop ontspannen en prettig is verlopen en jullie niet onder druk zijn gezet om te kopen enz enz. zou ik ook ontspannen reageren en proberen ze een kans te geven het voor beide partijen op te lossen.  :)

Maar hebben ze jullie onder druk gezet om te kopen en allerlei verkooptrucks uit de kast gehaald om julle maar snel te laten tekenen dan zou ik nu op dezelfde wijze reageren en gewoonweg nakomen van de afspraak vragen en anders maar een beetje compensatie eisen van jullie extra kosten.  >:(

Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: muis op april 11, 2014, 09:15:04 am

Mijn initiele vraaag was of er meerdere mensen een HK besteld hebben en ook een leveringsprobleem hebben voor wat betreft de keuken.

Nu graag terug naar de vraag van de TS, wie heeft ook een mogelijk latere levering van de keuken?
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Frankie op april 11, 2014, 09:28:49 am
Maar hebben ze jullie onder druk gezet om te kopen en allerlei verkooptrucks uit de kast gehaald om julle maar snel te laten tekenen
Huh? Is dat iets wat bij Holtkamper gedaan wordt dan? Ik heb juist het idee dat er in de klapwereld een relatief relaxte, bijna nonchalante manier van verkopen plaats vindt omdat als de merk- en typekeuze eenmaal gemaakt is, de koop toch wel gesloten wordt.
Er is tenslotte geen enkele reden om iemand die eenmaal gekozen heeft, onder druk te zetten. D'r zullen weinig mensen zijn die na de keuze voor een HK opeens bij een Jamet dealer hun vouwwagen gaan kopen...

@muis
Sorry... Tapatalk meldt niet, zoals op webversie dat er al een bericht gepost is voordat je reageert.  En bericht deleten kan niet.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: bosi op april 11, 2014, 10:51:45 am
:off Snap de frustratie van het niet tijdig leveren. Ik zou het ook niet leuk vinden, geef ik grif toe. Maar Ik ben het met Frankie eens. Voor alles moet een schuldige aangeduid worden, en er moet dan plots ook een voordeeltje aanhangen voor de gedupeerde. Begint een beetje op van die Amerikaanse toestanden te lijken. Binnenkort moeten we allemaal een advocaat in onze broekzak zitten hebben.
Bij ons in de buurt kondigt men al 6 maand met grote trom aan de een supermarkt na verbouwing op 9 april terug zal opengaan. Ik moet nu al 6 maand 6 km verder rijden voor de eerstvolgende grote supermarkt. Helaas werken lopen vertraging op, opening met één week uitgesteld. Ik zal er eens over nadenken dat ik ze geen claimpje kan aansmeren ;)
Mijn opmerking heeft niks met de houding van Holtkamper te maken. Het valt me alleen op dat er altijd als het over HK gaat die dingen niet nakomen direct over compensaties gesproken wordt. Ik lees  in andere topics ook dat vw's te laat geleverd worden en daar wordt dan gewoon over gegaan.

Wellicht is bovenstaande ook gekoppeld aan de prijsstelling, hoe hoger de prijs (en wellicht ook de kwaliteit) hoe hoger de verwachtingen zijn, en misschien wel terecht. Van een budget product kun je de verwachtingen en bij behorende eisen niet op het zelfde niveau plaatsen als een high end product. Als er dan niet aan de verwachtingen wordt voldaan is vaak de teleustelling evenredig groter en de behoefte om op de één of andere mannier gecompenseerd te worden ook.
Vaak worden de rechten van de consument of afnemer bijna automatisch ondergerschikt gemaakt aan die van de producent of leverancier, omdat we dat in Nederland zo gewoon zijn, het is hier ook een stuk moeilijker om je gelijk of recht te halen of krijgen ook al sta je in je recht en heb je er dus in proncipe automatisch recht op. De producent stelt jouw belang niet automatisch voorop en bied bij het niet kunnen voldoen aan terechte verwachtingen (zoals het leveren van een compleet product op het afgesproken of toegezegde tijdstip) een (tussen-)oplossing aan, maar wentelt zijn problemen af op de consument/eindgebruiker, terwijl het toch echt zijn eigen probleem is en niet het jouwe.
Er wordt wel van je verwacht dat jij in alle redelijkheid moet wachten totdat de leverancier aan ziin plichten kan gaan voldoen, dat dit typisch Nederlands is had ik al genoemd, zou je het zelfde flikken bij onze ooster buren dan zijn de rapen dubbel en dwars gaar en zie dit soort zaken ook een heel stuk minder (spreek als grens bewoner uit ervaring).

Dus nogmaals, als HK niet aan zijn levering verplichtingen, om welke reden dan ook, kan of wil voldoen, dienen zij volgens het consumenten recht een (tussen-)oplossing aan te bieden die voor beide redelijk is. Doen ze dit niet, is het niet meer dan redelijk dat jij dat dan vorstelt (niks Amerikaanse toestanden aan, gewoon je recht wat je dient te krijgen). Aangeven dat een deel van je product later wordt geleverd is geen oplossing en hoef je ook niet te accepteren. Echt klant vriendelijk en een verplichting zou dus zijn dat HK niet alleen bijtijds bij je meld dat ze een deel van je klapper niet op tijd kunnen leveren en hoe ze dit (tijdelijk) denken in alle redelijkheid te gaan oplossen, afwachten totdat het product wel leverbaar is is dus geen redelijke optie.

 
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: muis op april 11, 2014, 11:21:43 am
 :off
En dus nu terug naar de vraag van TS

Nu graag terug naar de vraag van de TS, wie heeft ook een mogelijk latere levering van de keuken?
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: WimS op april 11, 2014, 11:50:58 am
Bij ons was de compressorkoelkast niet bij HK geleverd die we in de Kytekeuken wilden.
Dat bleek uiteraard pas twee dagen voordat we hem zouden ophalen.

HK heeft nog getracht daar via een andere weg aan te komen. Lukte niet.
Gewoon enkele dagen later opnieuw afgesproken om de VW te halen.
Vonden wij geen probleem.
Het betrof dus niet de hele keuken, maar was wel essentieel voor het functioneren van de keuken.
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: mgoudapp op april 28, 2014, 03:25:53 pm
We hebben onze Cocoon XL opgehaald met Base Kitchen! Dus we zijn happy de peppie...
Titel: Re: HK productie probleem Base Kitchen
Bericht door: Yella op april 28, 2014, 06:30:16 pm
Beste allemaal,

Tijdens de koop van onze Cocoon XL hebben we afgesproken dat de levering maart/april zou zijn. Aangezien wij in maart niets gehoord hadden heb ik HK zelf gecontact. De reden van opgaaf dat ze nog geen concrete afspraak konden maken is ivm productieproblemen van het onderstel van de base kitchen.
Het is nu zo dat we wel alvast een afspraak geplanned hebben maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Is bij jullie dit bekend? Ik wil namelijk alles te gelijk afgeleverd hebben het is immers 1.5 uur rijden voor ons.
Wij hebben onlangs ook een Cocoon XL besteld. Er zitten additionele verkoopvoorwaarden bij dat het kan voorkomen dat bij aflevering sommige onderdelen kunnen ontbreken. (iets in die geest) En dat die zullen worden nageleverd. Dus het is niet perse zo dat je daardoor de koop zou kunnen annuleren of iets van dien aard.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal