Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Onze Cocoon 2014
« Gepost op: juni 29, 2014, 07:45:40 pm »

Op de eerste dag van de zomer 2014 mochten wij onze nieuwe Cocoon XL afhalen bij HK in Emmen. Bij uitzondering op zaterdag omdat het erg druk was met afleveringen en HK anders de belofte om voor 1 juli te leveren niet zou halen. Helaas dochter in de nacht ziek geworden, dus vrouw thuis gebleven en ik alleen naar Emmen. Alex en Bonny had ik ook uitgenodigd en vonden het leuk om er eens bij te zijn. De workshop ging prima, duidelijke uitleg en tips gehad. En na anderhalf uur als trotse Cocoon eigenaar weer naar huis. Met basekitchen, 2x 3 hoeks luifels en verandascherm en keukenschort. Een High Tech overdak had ik eerder al weten te bemachtigen via het forum. Een vakkenschort XL is ook reeds gemaakt door een tante, maar moet nog worden gehaald komend weekend.

Grote verrassing waren de nieuwe spatbordjes met kunststof rand en het RVS frame van de Basekitchen met de kleine wieltjes. Staat allemaal veel mooier en het RVS past mooi bij de alu keukenbox. De robuustere uitdraaisteunen achter.
Inmiddels zelf een disseltafel gemaakt met een bijpassende opbergtas van stof van een Feluka.
In de wagenbak en de keuken dunne vloerbedekking gelegd tegen schuiven. In de koelbox een simpele thermometer gemaakt in het deksel. Bij de Action 4 kledinghangers voor aan de kast gehaald. Daarin heb ik netjes ondervloer gelijmd en passen de haken precies over de rand van de basekitchen, dus op iedere willekeurige plaats een haak om iets op te hangen, zoals handdoek, theedoek. 2 Teun Bigfoots gehaald, de stevige variant met metalen pen en steviger voet. Deze gemonteerd met een elastiek waardoor de Bigfoot tijdens het rijden niet/nauwelijks klappert, maar bij het neerkomen keurig op de juiste plaats op de Bigfoot komt te staan. was wel een uurtje probeer en knutselwerk. Maar werkt goed en ziet er netjes uit. Een verandastang gehaald van aluminium om een afscheiding te kunnen maken van het XL deel als de dochter daar gaat slapen bij een enkele overnachting. Bij de Action een passende opbergbox met deksel gevonden die precies bij de andere door HK bijgeleverde box onder het keukenblad in de uitsparing past. Dit wordt onze bestekbak en kunnen we van bovenaf zo bij door het kleine luikje. Antiworteldoek, incl. schuine deel, op maat gemaakt voor onder de tent. Voor het overdak ook een opbergzak gemaakt van Feluka stof, evenals een stokkenzak. Er worden op termijn nog een paar zakken van Feluka stof gemaakt voor elastieken e.d. en andere dingen. Een klein 3 hoek waterpasje gehaald. Die plak ik niet op de dissel, maar laat ik in de keuken liggen. Voor de koelbox ligt deze niet in de weg en geeft dan nagenoeg hetzelfde aan als op de dissel. Tenslotte komt het vlak zetten niet zo precies als bij de Jametic. Koelbox en fornuis getest, werkt allemaal zoals het hoort.
Voor de zijkant van de luifel bij de keuken zit een extender meegeleverd door HK.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2014, 06:59:34 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2014, 07:50:54 pm »

Ben erg benieuwd naar nog meer en mooie foto's! Heel veel succes en vooral veel klapplezier gewenst!  :nl
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2014, 07:51:47 pm »

Mooi hoor! Wij mogen 22-7 onze XL met Masterclass kitchen gaan halen. Kan niet wachten! Veel plezier met de Cocoon!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2014, 07:57:23 pm »

Heb er al veel plezier van gehad met het klussen. Vorig weekend, afgelopen weekend.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2014, 08:46:17 pm »

Wow al wat af geknutseld. Mooie tafel, beter dan de echte.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Onze Cocoon 2014
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2014, 09:41:43 pm »

Blijft een prachtige ervaring, het ophalen van je nieuwe wagen.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2014, 09:42:58 pm »

Je hebt het leuk voor elkaar. Wat is dat heerlijk he als je zo kan knutselen aan je nieuwe aanwinst.
Ga je nog voor de grote vakantie proef camperen?
Waar leg ik mijn 230V stekkerblok neer, hoe zal ik het doen met de verlichting en waar kan het beste het koffie apparaat staan. Zo maar een paar vragen. Wij kregen onze klapper iets eerder en konden zo met Pinksteren al twee proefnachtjes slapen.  :> Zo kwam ik er ook achter dat niet alles wat je bedenkt ook echt handiger en een aanwinst is.
De periode van bestellen en krijgen, dingetjes aanpassen opweg naar het echte werk, de vakantie is al een hele mooie peride.  :nl
Veel plezier in deze leuke tijd.  :K
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2014, 09:44:55 pm »

Mooi hoor, veel plezier met de klapper.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2014, 10:09:04 pm »

Je hebt het leuk voor elkaar. Wat is dat heerlijk he als je zo kan knutselen aan je nieuwe aanwinst.
Ga je nog voor de grote vakantie proef camperen?
Waar leg ik mijn 230V stekkerblok neer, hoe zal ik het doen met de verlichting en waar kan het beste het koffie apparaat staan. Zo maar een paar vragen. Wij kregen onze klapper iets eerder en konden zo met Pinksteren al twee proefnachtjes slapen.  :> Zo kwam ik er ook achter dat niet alles wat je bedenkt ook echt handiger en een aanwinst is.
De periode van bestellen en krijgen, dingetjes aanpassen opweg naar het echte werk, de vakantie is al een hele mooie peride.  :nl
Veel plezier in deze leuke tijd.  :K
230 Volt komt er (voorlopig) niet omdat we toch geen stroom nemen, koelen op gas. Wel wil ik nog de mogellijkheid bekijken om de 230 Volt stekker van de koelbox buiten de basekitchen te brengen. Koffie zetten doen we op de traditionele manier met los filter en filters op een thermoskan. Proefkamperen is geen tijd meer voor. Heb wel gisteren even de Cocoon open geklapt om het worteldoek op maat te maken zodat dit niet op de camping hoeft. Achterdrager met een grote aluminium box staat ook nog op de wensenlijst. Heb al wat op papier gezet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2014, 10:11:32 pm »

Hee Jelle, gefeliciteerd met deze mooie wagen en heel veel kampeer plezier. Ik blijf je volgen want volgens mij is het klussen nog lang niet klaar  :>
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2014, 10:18:18 pm »

Jelle, zou je eens wat meer foto's kunnen maken van die elastiek bij die bigfoot? Begrijp het niet helemaal hoe die zit.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2014, 10:44:53 pm »

Heb jij niet de standaard alko 'Bigfots' eeop zitten. Vind ik wel mooi om te zien. Wil ze zelf er ook op hebben
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2014, 11:11:13 pm »

Heb jij niet de standaard alko 'Bigfots' eeop zitten. Vind ik wel mooi om te zien. Wil ze zelf er ook op hebben

Ik heb het liefst ook de originele..maar ja..om € 125 voor 2 bigfoots te batalen bij HK gaat me net te ver...zeker als je weet dat je ze elders voor €75 per 4 stuks kunt kopen...Dus even wachten of ze op mp komen en anders haal ik er 4 en verkoop er 2 via mp..
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2014, 11:54:52 pm »

Ik heb het liefst ook de originele..
Dus even wachten of ze op mp komen en anders haal ik er 4 en verkoop er 2 via mp..
Gewoon doen. Ik heb ze anderhalf jaar geleden ook gekocht voor 75 euro en 2 stuks voor de helft van het bedrag te koop gezet. Was ze al heel snel op dit forum kwijt.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2014, 11:56:36 pm door rvesan »
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #14 Gepost op: juni 30, 2014, 12:11:03 am »

geniet dr van!!
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal