Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #120 Gepost op: september 16, 2014, 06:58:00 am »


Tja, het is knutselen of veel geld uitgeven aan hele dure accessoires bij HK. Achteraf hadden we wellicht beter een MTT kunnen nemen. Maar ik vond het er niet mooi uit zien met die lompe uitdraaipoten. En het plan was de cocoon in de eigen garage te stallen. Maar dat is inmiddels ook gewijzigd. Als je alles vantevoren wist.

Tja..dan moet je indrdaad wel. Overigens vind ik die poten onder de masterclasskitchen er juist wel gaaf uit zien. Je zult wel de gewichtsverdeling goed in de gaten moeten houden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #121 Gepost op: september 16, 2014, 07:21:32 am »

Tja..dan moet je indrdaad wel. Overigens vind ik die poten onder de masterclasskitchen er juist wel gaaf uit zien. Je zult wel de gewichtsverdeling goed in de gaten moeten houden.
Ik vind de poten van de MTT juist heel lomp, ze lijken veel zwaarder dan de standaard steunpoten. Het geheel vind ik er niet zo mooi uitzien. Maar moet nog afwachten hoe het er bij ons straks uit gaat zien. De steunpoten was bij ons ook een probleempje, die blijven op de originele plek. Ik heb dus een verlengstuk op de slinger gemaakt, eerder al beschreven.
Er komt straks een 60/65 kg achterop de drager. De verdeling zal wel loslopen denk ik. ik wil de tentstokken in een buis achter de keuken opbergen. Heb  nu al moeite om niet te veel gewicht op de kogel te krijgen met de keuken voor op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #122 Gepost op: september 16, 2014, 02:21:09 pm »

dus we zien het resultaat op het klapweekend?
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #123 Gepost op: september 16, 2014, 04:52:10 pm »

Ik vind de poten van de MTT juist heel lomp, ze lijken veel zwaarder dan de standaard steunpoten.

Ik ben niet echt iemand van de details; dat zal verklaren dat ik echt totaal geen beeld heb bij de uitdraaipootjes van onze MTT...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #124 Gepost op: september 17, 2014, 05:58:42 am »

dus we zien het resultaat op het klapweekend?
Niet komend weekend. Misschien volgend jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #125 Gepost op: september 17, 2014, 11:42:08 am »

Tja, het is knutselen of veel geld uitgeven aan hele dure accessoires bij HK. Achteraf hadden we wellicht beter een MTT kunnen nemen. Maar ik vond het er niet mooi uit zien met die lompe uitdraaipoten. En het plan was de cocoon in de eigen garage te stallen. Maar dat is inmiddels ook gewijzigd. Als je alles vantevoren wist.

Ik dacht altijd dat klappers (en dan met name snelklappers) altijd luie mensen zijn die geen zin hebben ene tent op te zetten? Wij hebben zo'n ding voor gemak, en omdat we ook wat lui zijn.

Vandaar best bijzonder dat er ook snelklappers zijn die wel de moeite nemen om enorm veel te klussen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #126 Gepost op: september 17, 2014, 06:14:39 pm »

Ik dacht altijd dat klappers (en dan met name snelklappers) altijd luie mensen zijn die geen zin hebben ene tent op te zetten? Wij hebben zo'n ding voor gemak, en omdat we ook wat lui zijn.

Vandaar best bijzonder dat er ook snelklappers zijn die wel de moeite nemen om enorm veel te klussen.
Niet waar dus. Wij hebben de Cocoon inderdaad om het gemak. Maar het is eigenlijk zo, als je in de middag in Zuid Frankrijk arriveert na pakweg 14 uur reizen, het klappen in de brandende hitte niet bepaald mijn favoriete bezigheid is. Dan willen we zo snel mogelijk lui zijn.
Het knutselen aan de Cocoon vind ik gewoon hartstikke leuk, vooral thuis onder normale temperaturen en wanneer ik daar zin in heb. Hobby zeg maar en toch weer ook het vakantiegevoel omdat ik dan met de Cocoon bezig ben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #127 Gepost op: september 17, 2014, 06:21:42 pm »

Gisteren de aansluiting op de contrastekker achter op de Cocoon in orde gemaakt. Wat een gedoe op je rug onder de Cocoon. En uiteindelijk zat het niet zoals ik het wilde hebben, had er geen vertrouwen in dat het storingsvrij lange tijd zou werken en heb  vandaag alles overgedaan zodat het nu wel goed zit. De kabelverbindingen netjes weggewerkt in een kabeldoos. Past allemaal maar net eigenlijk. De Multicon zit er achter op, gemonteerd op een alu schetsplaatje. Omdat ik nieuwe 7 polige Multicon set nog had liggen, heb ik gekozen voor 7 polig. i.p.v. 13 polig. Omdat ik ook achteruitrijlicht wil monteren, gaat de aansluiting voor beide achterlichten over 1 draad, zelfs niet met 4 lampen aan. Mocht het toch problemen geven, straks of in de toekomst kan ik nog altijd simpel een draad bijtrekken en er 13 polige Jaeger op zetten. Maar de auto ging bij testen niet af op 2 achterlichten over 1 draad. Vandaag ook staal 40x40x5 mm gehaald. Ben al begonnen alles globaal op lengte te maken. Maar definitieve lengte kan pas als de Alutec D400 is bezorgd. Hopelijk komt die nog deze week.
Op de derde foto een kabel die af fabriek klem zat tussen frame en klem. Een wonder dat de verlichting gewoon functioneerde. Omdat ik zat te dubben waar de lasdoos te plaatsen heb ik de kabel daar door geknipt. HK houdt overlengte aan in de kabelset, dus had ik voldoende ruimte om tot de lasdoos te komen. Wel erg jammer dat de kabels van voor naar achteren van een zeer dunne kwaliteit zijn, was best een gepriegel om alles te monteren.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2014, 05:03:33 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #128 Gepost op: september 18, 2014, 07:13:27 pm »

Vandaag met de achterdrager begonnen te maken. Helaas komt de Alutec D400 pas over 2 tot 3 weken heb ik net gehoord. Moet nog worden besteld bij de fabrikant. Erg jammer van de vertraging, kan nu ook niet echt verder met het frame omdat ik toch alles op elkaar af wil stemmen qua maten e.d. Dat kan alleen als de kist er bij staat om te passen en te meten. Wel de lampen alvast de bedrading aan gemaakt zodat die snel zijn te monteren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #129 Gepost op: september 20, 2014, 05:05:36 pm »

Omdat de Cocoon toch bij huis staat, deze vandaag maar als aanhanger gebruikt om spullen te halen van de bouwmarkt. Morgen nog een keer wat halen. Wellicht een gruwel voor sommige HK liefhebbers.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #130 Gepost op: september 20, 2014, 06:18:31 pm »

Wellicht een gruwel voor sommige HK liefhebbers.
Nee hoor. Gewoon een gruwel voor elke vouwwagenliefhebber. :#
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #131 Gepost op: september 20, 2014, 06:32:39 pm »

Nee hoor. Gewoon een gruwel voor elke vouwwagenliefhebber. :#

Hahahahahaha, wat een humor, smiley erbij en huspsakee het "mag".

Je bent wel heel zielig als je zo bezig bent je eigen klapkar te verheerlijken middels het met "humor" afkraken van andere klapkarren.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #132 Gepost op: september 20, 2014, 07:30:02 pm »

Hahahahahaha, wat een humor, smiley erbij en huspsakee het "mag".

Je bent wel heel zielig als je zo bezig bent je eigen klapkar te verheerlijken middels het met "humor" afkraken van andere klapkarren.
Ehh... Ik heb m'n middelbare school helemaal afgemaakt en ben niet echt beroerd met taal geloof ik, maar de bedoeling van je bericht ontgaat me echt volkomen.  :?
« Laatst bewerkt op: september 20, 2014, 07:31:46 pm door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #133 Gepost op: september 20, 2014, 07:55:58 pm »

Het kan nog gekker hoor, deze kwam ik al eens tegen bij de kampeermomenten van HK.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #134 Gepost op: september 20, 2014, 07:57:55 pm »

Het kan nog gekker hoor, deze kwam ik al eens tegen bij de kampeermomenten van HK.


Cocoon met daktuin. :)
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal