Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110643 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #165 Gepost op: oktober 01, 2014, 06:25:09 pm »

Foto van de bevestiging van de drager aan het chassis van de Cocoon. Is niet erg duidelijk, maar is ook lastig iets moois op de foto te zetten onder de Cocoon.
En als fietsendrager. Helaas past de Fiamma natuurlijk niet zo op het frame en moet ik weer iets bedenken om deze te kunnen monteren. Maar da's van later zorg, hele winter nog tijd voor. Maar heb al iets in mijn hoofd zonder lassen.
Ik heb de lichtbalk achterop iets smaller gemaakt, toont een stuk beter en scheelde weer een kilo aan gewicht door het weggeslepen staal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #166 Gepost op: oktober 02, 2014, 12:44:58 pm »

Vandaag ff stoeien met gewicht in de Alutec kist achterop. Met 34,5 kg er in heb ik nog iets van 34 kg kogeldruk. Dat is een beetje mager. Ik zal dus nog slimmer moeten beladen dan voorheen, toen ik makkelijk aan de 65/70 kg kwam. De zwaarste spullen beslist voorin laden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #167 Gepost op: oktober 02, 2014, 06:15:26 pm »

Inmiddels de drager op de juiste manier gemonteerd, verlichting aangesloten, getest. En het werkt naar behoren. Straks nog een testritje maken met 17 kg in de Alutec achterop. Dan kan morgen alles er weer af en moet de drager in de verf en de Cocoon weer naar de stalling.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

kph

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #168 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:38:22 am »

Helemaal klaar voor de eerst volgende vakantie!! Goed gedaan!!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #169 Gepost op: oktober 03, 2014, 12:47:09 pm »

Helemaal klaar voor de eerst volgende vakantie!! Goed gedaan!!
Hangt van de vakantie af. Als die in NL is in het voorjaar, dan moet de fietsdrager nog worden gefixt. Maar dat gaat ook lukken, moet wat hulpstukken maken voor de montage daarvan. Net ff een kentekenplaathouder gehaald en gemonteerd. Maakt het net wat meer af. Even op de oprit de wagen uitgeklapt, maar gaat prima, ruimte voldoende om de rits van het dekzeil los en vast te maken. XL uitbouw gaat er ook mooi ruim genoeg bij langs. Met het in-en uitklappen heeft de kist als voordeel dat de XL uitbouw er mooi op ligt en bij smerig weer minder snel smerig wordt. Nadeel van de kist is dat je verder om moet lopen. Maar daarentegen biedt de kist ook veel voordelen. Kano spullen er in. Als ik te weinig kogeldruk heb dan gaat er 1 zware kano op de Cocoon. En de kist is vanwege zijn 400 liter inhoud een ideale bergplaats voor o.a. het dekzeil. Het afgelopen jaar was de XL hoek volgepropt met kano's en aanverwante spullen. En het dekzeil er nog bij. Nu kan dat allemaal mooi in de kist en een opgeruimde voortent. Bij de Jametic gebruikten we de disselkist ook voor het dekzeil en andere troep in op te bergen zodat de voortent opgeruimd bleef.
En Last but not Least, de vouwwagen landensticker moet er nog op. Die zit nu op een alu plaatje op de Cocoon lichtbalk. Kan ik met 2 boutjes zo overzetten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

moniekvogt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #170 Gepost op: oktober 03, 2014, 02:50:44 pm »

Wij leggen het dekzijl gewoon onder de cocon bij de keuken zijde. Deze is nog nooit nat en vies geworden.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #171 Gepost op: oktober 03, 2014, 03:23:50 pm »

Evengoed wel een heel gepuzzel met beladen! Maar de extra ruimte van de kist lijkt me ideaal!!
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #172 Gepost op: oktober 03, 2014, 05:30:09 pm »


Wij leggen het dekzijl gewoon onder de cocon bij de keuken zijde. Deze is nog nooit nat en vies geworden.

Wij leggen het dekzijl ook opgevouwen onder de wagen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #173 Gepost op: oktober 03, 2014, 05:59:14 pm »

Wij leggen het dekzijl gewoon onder de cocon bij de keuken zijde. Deze is nog nooit nat en vies geworden.
Dat van de Jametic ook ooit onder de wagen gelegd, 3 weken lang. Was wel smerig door wormenhoopjes en optrekkend vocht. Dus daarom in de kist. En geen kans op muizen die er in vreten, want die heb je soms ook. In Frankrijk nog niet meegemaakt maar in Hongarije en Tsjechie wel. En je wordt niet vrolijk van een gat in je dekzeil, want het is een hele leuke plek om in te nestelen. In het verleden in Tsjechie ook wel muizen onder de tent gehad. Je zag het zeil gewoon bewegen en hier en daar gaatjes in het zeil gevreten. was gelukkig een bouwzeil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #174 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:02:18 pm »

Evengoed wel een heel gepuzzel met beladen! Maar de extra ruimte van de kist lijkt me ideaal!!
Gepuzzel van beladen zal wel meevallen. zwaarste dingen voorin en als het kogelgewicht me niet aanstaat, gaat er gewoon een kano uit de kist op de wagen. Heb je meteen 11 of 17 kg te pakken in een grote rugzak, dus zo gedaan. Ik kan wel heel stug nu alles in de Alutec willen, maar dat geeft weer stress. En 1 rugzak van de Cocoon pakken en meteen in de Alutec leggen is geen probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #175 Gepost op: oktober 03, 2014, 06:14:04 pm »

Vandaag als test de Cocoon open geklapt omdat ik benieuwd was of alles past. En het past, Achteruitbouw XL gaat op 5 cm langs de Alutec. Verlichting nog getest omdat in een ander Topic wat mensen problemen schijnen te hebben met dubbele lampjes in de knipperlichten en de computer van de auto dan de knipperlichten uitschakelt. 21 minuten getest en geen enkel probleem met 4 knipperlampen aan op de gevarenlichten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #176 Gepost op: oktober 03, 2014, 07:46:13 pm »

Alles heel mooi voor elkaar Jelle, ziet er ook erg goed uit zo  .....................   (voor een HK)   :P
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #177 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:44:38 pm »

Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #178 Gepost op: oktober 03, 2014, 10:05:46 pm »

:(



 :H Ik vind het echt erg mooi geworden   :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Mieke

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #179 Gepost op: oktober 04, 2014, 12:07:21 am »

Mooi werk geleverd.
Het is toch wel fijn aan de HK (zeker de Cocoon) dat er een rits mogelijkheden is om de car naar je eigen wens aan te passen. En dat je als handige doe het zelfer die klus zelf kan klaren.Ik zie eigenlijk weinig andere merken voorbij komen waar dat gebeurt. Ik spreek hier niet van een aanpassing aan het keukentje of een gordijntje hier of daar maar echt de grote werken. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen 100% tevreden is mijn het geleverde.
Maar voor mij zou de Cocoon nooit wat zijn daar blijf ik bij.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal