Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #225 Gepost op: juli 23, 2015, 08:19:10 pm »

vanuit een zeer zonnig en warm Die.  :# :#
Ze gaan inderdaad wat stroef. Heb er nog niets aan gemodificeerd. Maar kan ik allicht ook nog eens proberen. FF ergens een stukje schuurpapier scoren in een Intermarche of zo.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #226 Gepost op: juli 23, 2015, 08:34:36 pm »

@ Yella, bij mij was er eerst geen beweging in te krijgen. Dacht als het bij jou gaat, moet het ook bij mij lukken :) Je hoeft maar een klein beetje weg te schuren en hij schuift prima!

vanuit een zonnig NL :)

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #227 Gepost op: juli 23, 2015, 08:36:46 pm »

@ Yella, bij mij was er eerst geen beweging in te krijgen. Dacht als het bij jou gaat, moet het ook bij mij lukken :) Je hoeft maar een klein beetje weg te schuren en hij schuift prima!

vanuit een zonnig NL :)
Ze schuiven goed, maar het zou iets soepeler kunnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #228 Gepost op: juli 23, 2015, 08:41:30 pm »

Zorg dat je niet teveel weg schuurt, dan klemt ie niet meer :P

veel plezier in Die!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #229 Gepost op: juli 24, 2015, 08:18:43 pm »

Zorg dat je niet teveel weg schuurt, dan klemt ie niet meer :P

veel plezier in Die!
Nog niets aan gedaan. Geen haast. Kan thuis ook nog.
Met het plezier komt het wel goed. weer is schitterend, 35 graden en overdag lekker fris windje.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #230 Gepost op: augustus 14, 2015, 12:40:36 pm »

Inmiddels thuis van een vakantie aan de Drome. De Pipers heb ik verder niets meer aan gedaan, afgeschuurd. In eerste instantie gingen ze wat stroef, maar gaat al beter na een paar malen gebruik. En de klemmen moeten ook maximaal open bij schuiven. Is even een leermomentje want met name bij de schuine voortentstokken gaan de Pipers dicht als de boel wordt ingeklapt. Dus bij uitklappen eerst even de klemmen helemaal open doen.
Op de terugreis ergens in Belgie zag ik het linker spatbord van de Cocoon wat bewegen. Bij controle bleek er een schroef en de zijreflector te zijn verdwenen. Natuurlijk geen boutje mee, dus vastgezet met een scheerlijn van de tent van onze dochter. Ging prima. Gisteren bij HK in Bunnik nieuw boutje en een nog liggende oude reflector gehaald. Nieuwe waren op. Maar vandaag wilde ik het monteren en toch besloten om het spatbord vast te zetten zonder de reflector er tussen, is steviger. De reflectoren aan beide zijden heb ik nu wat hoger op de spatborden vastgemaakt. HK doet het inmiddels ook op die manier, is er kennelijk achter gekomen dat een spatbord vastzetten met een kunststof reflector ertussen niet zo degelijk is. Gisteren ook de Alutec achterop verwijderd en het frame. de kist omdat deze toch bleek te lekken bij regen. Op de hoeken zitten n.l. kunststof steunblokjes die niet waterdicht afsluiten. Dat moet dus worden aangepast komende tijd. Het frame verwijderd omdat dit toch een 45 euro aan stalling scheelt. En is niet zo\n grote klus. Verder veel profijt gehad van de kist als extra bergruimte onderweg en op de camping. wel viel het me op dat de Cocoon iets meer schommelgevoelig was bij 120 km/uur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #231 Gepost op: augustus 14, 2015, 01:31:22 pm »

Ik heb ze (dankzij jouw tips!) ook besteld en gemonteerd. Op de luifelstokken ging het zonder probleem, alleen de dikke stok sluit wat moeilijk, maar glijden was geen probleem. Bij de dikke luifelstok heb ik de Piper ook de hendel wat afgeschuurd zodat deze beter sluit.
Op de tentstokken was de montage lastiger omdat de buizen niet wilde glijden en moest er geschuurd worden (4 stuks). Lijkt erop dat de verf niet overal even dik is. Op sterk beschadigde stukken door het schroefje heb ik ook daar een schuurpapiertje over gehaald. Wat ik fijn vindt is dat het kogeltje in de schuine buizen ook gewoon nog werkt.

Opzetten en inklappen gaat nu soepel. Moet volgende keer wel nog even kijken hoe de klemmen zitten en geen problemen op kunnen leveren bij het inklappen (heb het idee dat alles iets meer uitsteekt nu, maar het zeil past nog wel).

thanks again!
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #232 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:08:57 pm »

wel viel het me op dat de Cocoon iets meer schommelgevoelig was bij 120 km/uur.

Nou, dat idee had ik ook met de fiets achterop.
Goede kogeldruk, zal iets van 55 kg geweest zijn.
Desondanks toch zo rond de 120 km/h wat geschommel af en toe. Meer als ik gewend was.
Had het merendeel van het gewicht tussen de as en de disselbak liggen. En de disselbak zelf mudjevol met gewicht.

Misschien dat dat meegeholpen heeft aan het schommelen.
Net niet genoeg gewicht op de as gepakt icm verlenging aan de achterzijde met de fiets erop.... denk ik.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #233 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:27:46 pm »

Nou, dat idee had ik ook met de fiets achterop.
Goede kogeldruk, zal iets van 55 kg geweest zijn.
Desondanks toch zo rond de 120 km/h wat geschommel af en toe. Meer als ik gewend was.
Had het merendeel van het gewicht tussen de as en de disselbak liggen. En de disselbak zelf mudjevol met gewicht.

Misschien dat dat meegeholpen heeft aan het schommelen.
Net niet genoeg gewicht op de as gepakt icm verlenging aan de achterzijde met de fiets erop.... denk ik.
De as zou iets verder naar achteren moeten denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #234 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:29:16 pm »

Een fiets achterop doet meer dan je verwacht.
Op onze caravan reed dat voor geen meter al zal de kortere afstand naar de als wel iets schelen.
Je hangt iets relatief zwaars op het uiterste puntje en dat zal een kleine slinger versterken...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #235 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:29:38 pm »

Net via Marktplaats een 2de verandascherm gescoord. Afgelopen vakantie gebruikten we het verandascherm als zonnescherm door het zonder stok boven tegen de luifel vast te zetten. Hielp prima om de zon van de koelkast en de keuken weg te houden. Daarom nu een 2de erbij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #236 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:31:02 pm »

Een fiets achterop doet meer dan je verwacht.
Op onze caravan reed dat voor geen meter al zal de kortere afstand naar de als wel iets schelen.
Je hangt iets relatief zwaars op het uiterste puntje en dat zal een kleine slinger versterken...
Bij 115 trad het af en toe heel licht op en verdween ook weer snel. Bij 120 werd het iets heviger en moest ik toch even het gas loslaten omdat mijn vrouw het niet zo leuk vond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #237 Gepost op: augustus 14, 2015, 03:39:39 pm »

Ik hen een bagage rek op de kop getikt. Dit jaar met de skibox op de cocoon gereden. Was super stabiel, ik rij 136 op de cc (130 echte km). Ivm zicht achteruit de box op het dak en evt de fietsen op de cocoon.
Is me erg goed bevallen qua stabiliteit en wegligging.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #238 Gepost op: augustus 16, 2015, 11:49:00 am »

INmiddels de Alutec kist getest op water dichtheid. zo lek als een mandje dus. Het water komt bij de popnagels en alle andere verbindingen naar binnen. dat wordt alles afkitten dus. Gaan we ff over nadenken hoe dit goed op te lossen. Alle verbindingen uitboren, kitten en weer vastpoppen is ook een hele klus.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #239 Gepost op: augustus 16, 2015, 12:03:08 pm »

Ik heb ook de hele deksel op de kop gelegd en afgevuld.. lek idd, als een mandje. Bij iedere popnagel en op de hoeken kit toegepast en getest. Daarna de kist zelf aangepakt door alle nagels subtiel te vullen met een beetje bouw siliconen. Resultaat: door rijwind en dikke buien onderweg nog steeds water in de kist.... Tijdens stilstaan echter niet meer (deksel).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal