Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #90 Gepost op: augustus 24, 2014, 08:15:04 pm »

Wij hebben ook altijd worteldoek, nooit stankproblemen. Ik gebruik hetzelfde, op maat geknipte doek al sinds ik de Cocoon heb.
De Jametic ook nooit geroken. Maar dit jaar was het echt nat. Een paar keer een nacht enorm veel regen gevallen. Het was gewoon zacht onder de voortent en is kennelijk gaan rotten. Het bleef ook nat onder het grondzeil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #91 Gepost op: augustus 24, 2014, 08:47:25 pm »


De Jametic ook nooit geroken. Maar dit jaar was het echt nat. Een paar keer een nacht enorm veel regen gevallen. Het was gewoon zacht onder de voortent en is kennelijk gaan rotten. Het bleef ook nat onder het grondzeil.
Dit hebben wij ook eens gehad nog in het tent tijdperk. Een modderpoel onder het kuipzeil. Wat wij vermoeden dat de stank veroorzaakt is het water dat tussen kuip en grondzeil blijft staan. Samen met wormen en of slakken die er tussen zijn gaan rotten. Een muf luchtje.
Sinds we worteldoek gebruiken stinkt het niet meer en er blijft geen water tussen kuip en worteldoek staan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #92 Gepost op: augustus 25, 2014, 06:07:52 am »

Ik had er zelfs helemaal niets onder, vergeten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Onze Cocoon 2014
« Reactie #93 Gepost op: augustus 25, 2014, 07:30:28 am »

Dan wil het wel vies worden ja. Wij hadden alleen zwart ecodoek eronder. Wel regen gehad. Tijdens inklappen met handdoek erover en alles weer schoon en droog..niets meer aan doen.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2014, 07:32:01 am door EdwinMerks »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #94 Gepost op: augustus 28, 2014, 05:54:40 pm »

Dan wil het wel vies worden ja. Wij hadden alleen zwart ecodoek eronder. Wel regen gehad. Tijdens inklappen met handdoek erover en alles weer schoon en droog..niets meer aan doen.
Grondzeil ligt al vanaf zondag buiten te luchten, onder de carport. Ruik het nog steeds als ik er langs loop. ga het komend weekend boenen met groene zeep.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #95 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:02:04 pm »

Alvast begonnen met de achterdrager voor de disselbak achterop. Ben op zoek naar RVS profielen om de drager van te maken. Die van Jari zag er zo mooi uit in RVS. Al een paar keer de plaatselijke staalconstructeur gebeld. Die zal kijken of er wat op voorraad ligt, maar vergeet het kennelijk telkens weer. Zal maar eens langs rijden. Misschien dat die het ook in elkaar kan lassen als het niet al te duur is. En anders laat ik het op het werk lassen.
Inmiddels wel al een verlenging gemaakt voor de slinger voor de uitdraaipoten. De slinger met 52 cm verlengd door een los verlengstuk te maken van draadeind M12, 1 koppelmoer en 3 gewone moeren en een ring. En tot slot een dop 19 die ik nog had liggen van een wielsleutel. Dop op het draadeind vastgebout. Koppelmoer op de andere kant, past in de dop van de slinger. Heel stabiel, alleen wat zwaarder nu.
De verlenging is nodig omdat ik zelf een achterdrager maak en de steunpoten derhalve op dezelfde plaats blijven zitten, maar de disselbak straks wel 60 cm naar achteren komt t.o.v. de steunpoten. Achteraf was een MTT wellicht handiger geweest, maar als je alles vantevoren weer. Maar op deze manier kan het ook prima.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2014, 06:33:41 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

theun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: combi camp country
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #96 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:22:18 pm »

 Ben op zoek naar RVS profielen om de drager van te maken. Die van Jari zag er zo mooi uit in RVS als ik je er mee kan helpen dan hoor ik het graag  :K
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #97 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:32:42 pm »

Ben op zoek naar RVS profielen om de drager van te maken. Die van Jari zag er zo mooi uit in RVS als ik je er mee kan helpen dan hoor ik het graag  :K
Teun, waar zou je mee willen helpen dan?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #98 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:38:15 pm »

Ik had er zelfs helemaal niets onder, vergeten.
Als je nog iets moet kopen kan ik deze aanbevelen. Wij hadden geen stank en het kuizeil zag er redelijk netjes uit ondanks alle blubber onder ons kuipzeil:http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #99 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:47:09 pm »


Grondzeil ligt al vanaf zondag buiten te luchten, onder de carport. Ruik het nog steeds als ik er langs loop. ga het komend weekend boenen met groene zeep.

Gelukkig geen last van. Afgelopen vrijdag na een week weer opengeklapt om hem klaar te maken voor zijn winterslaap. Geen enkel geurtje te bekennen...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #100 Gepost op: augustus 28, 2014, 07:18:23 pm »

Als je nog iets moet kopen kan ik deze aanbevelen. Wij hadden geen stank en het kuizeil zag er redelijk netjes uit ondanks alle blubber onder ons kuipzeil:http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr
Heb gronddoek liggen, maar was vergeten het onder de voortent te doen. Kwam er pas achter na het klappen. :(
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #101 Gepost op: augustus 28, 2014, 07:19:03 pm »

Gelukkig geen last van. Afgelopen vrijdag na een week weer opengeklapt om hem klaar te maken voor zijn winterslaap. Geen enkel geurtje te bekennen...
Ik laat het grondzeil er wel uit. Zie ik het voorjaar wel weer. Lekker hele winter luchten,.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #102 Gepost op: augustus 28, 2014, 07:20:36 pm »


Ik laat het grondzeil er wel uit. Zie ik het voorjaar wel weer. Lekker hele winter luchten,.

Zou ik ook doen. Anders stinkt de hele tent als je hem in het voorjaar weer gaat gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #103 Gepost op: augustus 30, 2014, 05:36:38 pm »

Vandaag de Cocoon naar de stalling gebracht. Lekker dichtbij hier in het dorp. Geen goed gezelschap, alleen cara dingesen. Wel weer wat leuke Oldtimer auto's. Kleine stalling overigens van een ondernemer die wat ruimte over heeft. Wel flexibel met halen/brengen etc. Er waren goedkopere opties, maar zie de Cocoon toch niet graag in een kas in snel wisselende temperaturen, veel zon er op etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

adhou

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #104 Gepost op: augustus 31, 2014, 11:32:18 pm »

Aanstaande vrijdag gaan wij in Emmen onze nieuwe Cocoon xl mtt ophalen!  :>
De afgelopen 30 (?) jaar hebben wij met ontzettende veel plezier gekampeerd. In een bungalowtent toen de kinderen klein waren en de afgelopen jaren met z'n 2tjes in een zogenaamde (4-persoons) koepeltent. Afgelopen zomer nog drie weken in de Pyreneeën gestaan.

Omdat we vaker én langer weg willen én meer willen gaan trekken, zijn we uiteindelijk overstag gegaan voor een tenttrailer en toen we de Cocoon zagen staan waren we direct verkocht. Erg fijn dat we hem komende herfstvakantie nog kunnen gaan 'uitvinden'. We willen een aantal terreintjes gaan bezoeken, wat een heerlijk vooruitzicht!  Met de tent waren we - als we wilden verkassen - toch gauw een dag bezig met afbreken, pakken en weer opbouwen. Daar kwam het meestal niet van dus stonden we de hele vakantie op dezelfde plek.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 12:02:29 am door adhou »
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal