Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kapotte bedlade holtkamper flyer  (gelezen 3263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoed69

  • Gast
kapotte bedlade holtkamper flyer
« Gepost op: juni 08, 2015, 12:25:23 pm »

afgelopen weekend met de HK Flyer op pad geweest, zondag ochtend echter nogal apart wakker geworden: paar centimeter lager: de bodem van de bedlade is aan een kant los geraakt. Gelukkig konden we de la makkelijk inschuiven, maar het moet wel gerepareerd worden. Ik geloof dat de meeste bedrijven die dit kunnen erg druk zijn, dus willen we proberen of we het zelf kunnen doen. Iemand tips?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2015, 12:29:50 pm »

Houtlijm er tussen en met goed passende schroeven vast zetten kan je denk wel zelf
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2015, 12:32:53 pm »

Ik ben toch wel benieuwd, want hoe kan je dit nou vastschroeven zonder dat via de buitenkant te doen?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2015, 01:20:00 pm »

idd lijmen met de juiste houtlijm.

en schroeven kiezen die net ietsje korter zijn dan de dikte van de lat en de bodem/zijkant.

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2015, 02:38:51 pm »

De oude lijmlaag verwijderen, mechanisch, dus schuren oid. Vervolgens met een PU lijm vastzetten. De schroeven zijn montage-hulpen, hoeven dus niet sterk te zijn.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2015, 02:41:06 pm door Drikusniet »
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2016, 09:15:25 pm »

Dit is een wat ouder topic maar toch nog even een vraag (voor de zekerheid) 

Afgelopen week zijn we voor het eerst met onze nieuwe flyer weg geweest. Wat een geweldig ding! Heerlijk genoten van de ruimte en alle mogelijkheden. Het weer heeft hier natuurlijk ook een goede bijdrage aan geleverd.

Tijdens het opzetten viel mij op dat het midden van de bedplank een beetje los zit. Hij hangt als het ware een beetje door. Ik heb dit geprobeerd te repareren met een spijkertje. Helaas zonder het gewenste effect.

Na het lezen van dit topic begrijp ik dat je van binnen naar buiten moet schroeven en dat je pu lijm moet gebruiken. Omdat de plank voor het grootste gedeelte nog vast zit kan ik niet schuren. Het lijkt me zonde om hem eerst helemaal los te maken. 

De klus lijkt me te overzien. Zie ik iets over het hoofd of zijn er zaken die ik juist wel of niet moet doen?

Alvast bedankt! 


Gelogd

Fr@nk1982

  • Gast
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2016, 10:45:29 am »

Ik zou geen pu lijm gebruiken. De witte (watervaste) houtlijm geeft een veel sterkere lijmverbinding. Zo sterk dat niet de lijm los laat maar bij breuk t hout splijt. Zie de testvideos van matthias wandel op youtube.

Oude lijm idd goed verwijderen en oude spijkers/schroeven ook. Lijm er op, de handel vastklemmen (niet zo loeistrak dat je alle lijm er tussenuit knijpt) en dan afschroeven of nieten met een tacker. Probeer van te voren eerst zonder lijm of je alles goed kunt klemmen. Tijdens t lijmen heb je immers weinig tijd. Lijm die er tussen uit komt kun je verwijderen met een vochtige doek. Pu lijm geeft vieze vlekken, pas daar voor op.

Als je schroeft boor dan voor het lijmen alle schroefgaten voor en verzink de schroefkoppen in t hout. T hout is vrij dun waardoor het redelijk makkelijk splijt door t schroeven.


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2016, 09:20:27 pm »

En kijk uit dat er nergens een schroef of spijker uitsteekt, dat kost je de wagenbak bij het dichtschuiven
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2016, 09:39:52 pm »

Afgelopen weekend heb ik de plank gemaakt. Ik heb wel pu lijm gebruikt. Voor de rest heb ik in grote lijnen de aanpak van Fr@nk gevolgd.

Het lijkt nu goed en stevig te zitten. We gaan het op het volgende kampeerweekend zien. Ik verwacht eigenlijk dat het goed zit.
Gelogd

Fr@nk1982

  • Gast
Re: kapotte bedlade holtkamper flyer
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2016, 11:42:15 am »

En voortaan lekker slapen, geen geklap in de klapper :D

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal