Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer  (gelezen 5602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robrieschke

  • Gast
Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Gepost op: maart 27, 2016, 09:42:37 am »

Hallo,

Vorig zomer zijn wij voor het eerst op vakantie geweest met onze Holtkamper flyer. Uiteraard was dit helemaal geweldig alleen wou onze dochter pas slapen als het donker werd, tussen 10 en 11 savonds. Dit komt omdat de kinder slaapkamer zeer licht is. Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie een oplossing heeft voor bijvoorbeeld een verduisterende binnentent.

Met vriendelijke groet Rob
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2016, 07:47:27 pm »

Wij hebben de binnentent gekleurd met Dylon kleurstof, wij hebben verf voor handwas genomen die moet maar 40graden hebben. Het was een risico maar het is gelukt. Wij hebben donkergroen genomen. Hier en daar hadden we een lichter plekje. Ik heb wel 2 pakjes genomen meen ik me te herinneren, en ik heb alles toch in de machine gemikt uiteindelijk.
Was mooi donker in de tent.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2016, 09:20:38 am »

Wij "worstelen" ook al een paar jaar met hetzelfde probleem en we hebben ook diverse oplossingen bekeken en uiteindelijk besloten om ons erbij neer te leggen. Waarom:

Verduisteringsstof is zwaar en niet ademend. Het namaken van een slaapcabine is zeer arbeidsintensief en naast de kosten van de stof dus ook qua arbeidskosten erg duur want het ophangsysteem van de cabines moet ook aangepast worden ivm het gewicht van de stof. Tenzij je (denkt) het zelf te kunnen doen....

Textielverf hebben we ook overwogen, maar al dat gedoe met verf in de wasmachine trekt ons niet echt. En je hoort hele wisselende berichten over het resultaat dus hebben we die optie naast ons neergelegd.

Ik heb de oplossing deels gevonden door een donker grijze Tarp over de slaapcabines te spannen, dat scheelt zowel in licht als in temperatuur in de tent. Daarnaast heb ik bij de Gamma 4 zwarte douchegordijnen gehaalt en die aan de zijkanten van de slaapcabine opgehangen. Niet de meest fraaie oplossing maar naar tevredenheid.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2016, 09:40:57 am »

Ik denk dat verfen best moet kunnen, meestal werkt het wel goed. Het hoeft ook niet perfect en je kan altijd nog een tweede keer kleuren proberen.

Wij hebben er wel op gelet bij aankoop (dat de binnentent donker is). Leuk zo'n witte binnentent, maar onze kinderen zijn al vroeg wakker; dan helemaal.
In mei eens kijken hoe donker het echt is.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2016, 11:40:58 am »

Verven lukt best hoor. Zal van de stof afhangen natuurlijk. En in de wasmachine is het echt geen gedoe. Je steekt heel de boel in de machine samen met de kleurstof en de hoeveelheid zout die op het pakje staat en laat maar draaien. Net zoals je gewone was. Je moet wel na het voltooien van heel het kleurproces je wasmachine nog eens leeg laten draaien om de kleur uit te spoelen.
Ik weet niet of de onderstaande link lukt. Maar hier staan foto's van het resultaat. Wel rekening houden dat je met de lichtinval wat kleurspeling ziet door het licht, dus het zijn geen vlekken op de stof. Op foto 2 zie je de echte kleur het best
http://myalbum.com/album/bvOpyPyLQET4
Wij hadden na het kleuren 2 kleine vlekjes waar de kleur niet gepakt had.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2016, 01:38:31 pm »

De vraag is of de TS een binnentent heeft voor het gedeelte op de deksel (ik ga er vanuit dat deze ruimte bedoeld wordt)

Wij hebben in dat gedeelte geen binnentent, we hebben hier gekozen voor een tentje van horregaas tegen insecten.
In onze vorige wagens hebben we ook nooit iets gedaan om het donkerder te maken. Het koste meestal 2 dagen voor de kinderen om te wennen en dan was het geen probleem meer.

Gelogd

robrieschke

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2016, 02:47:47 pm »

De Flyer heeft als het goed is een binnen tent, tenminste dit hadden mijn ouders destijds wel. Op dit moment hebben die er ook niet bij maar als ik dit zo lees lijkt en kleuren ervan mij wel wat. Ook al helpt het maar een klein beetje dan zijn we al heel erg geholpen. Onze flyer heeft donker groene accenten dus dan past het er ook goed bij. Bedankt voor jullie reacties
Gelogd

miekedol

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2016, 05:33:52 pm »

Hoi hoi,

wij hebben net een Jamet Louisiana opgehaald. Erg blij mee!
Maar nu lijkt het mij ook wel wat om de slaapcabines te verven. Er is alleen 1 maar...de cabines zitten aan elkaar vast dus het is best een pakket. En daarnaast hangen er ook plastic flappen aan. Ik weet niet of dat altijd zo is? Want kan dat wel in de wasmachine? Ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft, anders durf ik het vast niet aan  ::)

Groetjes
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2016, 07:27:55 pm »

Er zitten niet aan alle slaapcabines plastic flappen. Maar de 40graden is geen probleem. Als het niet in je wasmachine past kan het ook met de hand in een grote emmer oid.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2016, 08:03:10 pm »

Of de badkuip, of het kinderbadje of een speciekuip.
Gelogd

miekedol

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #10 Gepost op: juli 09, 2016, 09:29:31 pm »

maar als je het dan wel wil verven, wordt het dan wel mooi egaal als je het in een badkuip doet?
En ja, aan onze zitten wel van die plastic flappen, ik heb de cabines er al uit gehaald.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #11 Gepost op: juli 09, 2016, 11:22:55 pm »

In een badkuip zou ik mee oppassen want daar kan het soms ook in het kunststof trekken. Maar zolang je de kleurstof goed oplost voordat je de stof erin doet en de stof goed beweegt en 'los' laat komen moet het egaal worden.
Gelogd

miekedol

  • Gast
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2016, 10:24:43 am »

Ik heb voor eerst besloten om alleen alle losse hoezen de losse gordijntjes te verven. De cabines ga ik schoonmaken met een sopje en de gordijntjes die er aan zitten rol ik overdag gewoon heel goed op zodat je ze niet ziet  :P
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Oplossing voor verduisteren kinderslaapkamer Holtkamper flyer
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2016, 07:37:40 pm »

Ik weet niet of de onderstaande link lukt. Maar hier staan foto's van het resultaat. Wel rekening houden dat je met de lichtinval wat kleurspeling ziet door het licht, dus het zijn geen vlekken op de stof. Op foto 2 zie je de echte kleur het best
http://myalbum.com/album/bvOpyPyLQET4

Link is goed. Mooi geworden!
Gelogd
Fly High
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal