Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte XL windforce  (gelezen 7655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramoz

  • Gast
Kyte XL windforce
« Gepost op: mei 29, 2016, 01:34:38 pm »

Gisteren voor het eerst de vouwwagen opgezet, toch wel ff handig voor de vakantie ff oefenen.

Wat is die Wind Force toch een uitvinding, knopje aan en 2 minuten later staat je wagen! De Kyte is echt MEGA snel op te zetten..... Kan niet wachten op de vakantie!!

Mochten er mensen zijn die twijfelen over Windforce en Kyte, echt gewoon doen!! Fantastisch

Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2016, 04:52:42 pm »

Denk er hard over na - lijkt me ideaal helemaal alleen de wagen op te kunnen bouwen. Mijn vrouw helpt graag maar onze 2 ukken hebben vaak andere prioriteiten tijdens de opbouw. Haar aandacht is dan veel beter elders besteed. Misschien volgend seizoen.

Als je zin en tijd hebt in het maken van een filmpje, dan houd ik me graag aanbevolen!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2016, 05:00:04 pm »

het is idd een prachtig systeem maar er hangt alleen ook een prachtig prijskaartje aan waardoor het voor ons niet haalbaar is. Maar het is idd een prachtig systeem..
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2016, 05:26:53 pm »

Je zelf krijg je hem niet zo netjes ingevouwen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2016, 07:52:50 pm »

Wij hebben h'm ook, onze 1ste vouwwagen en het is een fantastisch systeem. En tuurlijk hangt er een prijskaartje aan, maar daar hebben wij ook wel een paar jaar voor moeten sparen.

Wij hebben 7 jaar met een grote tent gekampeerd en geslapen op een hoog luchtbed. In de mei vakantie weggeweest met de Kyte naar Nommern
 Luxemburg, dat slapen op een matras... heeeeerlijk :)
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2016, 09:09:14 pm »

Bij vroege versies van de Windforce is er wel eens gemeld dat (met name buitenlandse campings) soms te weinig amp. leveren voor de windforce. Is dat nog steeds zo? Is 10 amp genoeg? Is het system aangepast? Ik meen dat iemand op het forum het eens gemeten heft, en dat met name bij start van de compressor er veel gevraagd werd.

Thx.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2016, 11:26:34 am »

Als ik het goed heb was het Windforce systeem eerst 1 unit voor zowel opblazen als invouwen
dat zijn nu 2 aparte units

De eerste keer dat we hem hebben opgezet was op een camping bij ons in het dorp, en daar hadden ze max 10 Amp
zonder problemen kunnen in en uitklappen

Dus 10 Amp is zeker genoeg
Ik heb ook berichten gezien dat het met 6 Amp ook lukt, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen proberen

Dat het bij het "starten" meer stroom verbruikt klopt, zijn natuurlijk elektro motoren, en dan zit je met aanloop stromen die hoger zijn dan als hij eenmaal draait


Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2016, 12:03:22 pm »

en valt hij ook zonder stroom evengoed op te zetten??? stel dat je ergens staat en er is geen stroom...
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2016, 12:52:12 pm »

Zonder stroom is hij ook op te zetten

Echter omdat je alles DICHT doet (ramen en deuren) ivm de Windforce zul je voordat je hem handmatig open kan klappen de deur open moeten ritsen zodat er lucht in kan
Anders krijg je hem niet (of in elk geval heel moeilijk) met de hand uitgevouwen

En natuurlijk bij invouwen ook weer deure (en eventueel ramen) open zodat de lucht er weer uit kan

Maar dan kun je hem weer niet met Windforce opzetten...... mits je natuurlijk alles weer dicht weet te krijgen terwijl hij ingevouwen staat [:)]

Wij hebben dit echter nog niet geprobeerd.........
Gelogd

bramoz

  • Gast
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2016, 01:16:50 pm »

Goede tip! het openzetten van de deur bij uitvouwen en invouwen handmatig!!

bedankt.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2016, 01:21:48 pm »

Beste tip voor een Kyte Windforce........ zorg dat je een camping kiest met voldoende stroom  :J
Gelogd

jeroenluppes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl windforce
  • No wahalla
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2016, 03:45:28 pm »

Wij hebben vorig jaar ook een Kyte windforce gekocht. Na een jaar wikken en wegen was de Kyte al niet meer leverbaar zonder windforce en ik moet ook zeggen geen moment spijt. Zoals al beschreven staat, handmatig net zo makkelijk op te zetten allen met het in klappen krijg je het iets zo strak opgevouwen, wat ook logisch naar mijn mening omdat je er dan niet als lucht eruit krijgt. Voor zover ik weet is 6 ampère wel het minimum wat je nodig hebt om het systeem te gebruiken. Afgelopen Hemelvaart weekend waren we op een camping waar dat de max. was en daar werkte het pas bij de derde poging. Wat ik trouwens wel een gedoe vindt is iedere keer die flappen van het windforce systeem los te moeten halen, maar ja zo is er altijd wel wat.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2016, 05:15:09 pm »

Die 3e poging, was dat omdat de stop doorsloeg, of had je probleem om de motor aan de gang te krijgen?
Gelogd

Arjen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Kyte S
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #13 Gepost op: juni 03, 2016, 05:21:10 pm »

Bij vroege versies van de Windforce is er wel eens gemeld dat (met name buitenlandse campings) soms te weinig amp. leveren voor de windforce. Is dat nog steeds zo? Is 10 amp genoeg? Is het system aangepast? Ik meen dat iemand op het forum het eens gemeten heft, en dat met name bij start van de compressor er veel gevraagd werd.

Thx.

Onze Kyte S heeft twee ventilatoren, eentje voor uit uitklappen en eentje voor het inklappen. Ik heb laatst de stroom gemeten: tijdens het eerste moment van aanzetten tot >20 A, daarna constant 16 A. Afgelopen week in Frankrijk op een camping heb ik het windforce niet kunnen gebruiken en moest het uit- en inklappen handmatig gebeuren. Hier was maximaal 10 A beschikbaar. Meeste campings eigenlijk geen probleem.
Gelogd

jeroenluppes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl windforce
  • No wahalla
Re: Kyte XL windforce
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2016, 10:42:24 pm »

Die 3e poging, was dat omdat de stop doorsloeg, of had je probleem om de motor aan de gang te krijgen?
Nee bij eerste twee pogingen vloog de stop eruit, daarna ging het goed. Het traag op gang komen en ken ik ook. Zo merk je toch wel dat het systeem toch wel wat vraagt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal