Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Maximale dikte matras Kyte?  (gelezen 2509 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxel

  • Gast
Maximale dikte matras Kyte?
« Gepost op: juni 04, 2016, 04:02:46 pm »

Er is al meer geschreven over het vervangen van het standaard matras van de Kyte. Dat willen wij ook doen (omdat we HK matras te hard vinden). Vandaag hebben we 'proef gelegen' op een heerlijk matras, maar deze is 21 cm dik terwijl de standaard van HK maar 10 cm is (en de traagschuim 12 cm).

Weet iemand of een matras van 21 cm dik in de Kyte (XL uit 2016) past? Heeft iemand bijvoorbeeld een veel dikker matras dan de HK matrassen van 10 of 12 cm? Volgens mij komen bij inklappen framedelen op of om het matras. De vraag is of een dikker matras dan niet in de weg ligt. Net ook even met HK gebeld en zij geven aan deze vraag nog niet eerder gekregen te hebben en adviseren daarom op safe een dikte van maximaal 12 cm.

Misschien heeft iemand nog een tip voor een ander comfortabel matras? We zoeken vooral een lekker zacht matras.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Maximale dikte matras Kyte?
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2016, 04:53:20 pm »

In onze vorige vouwwagen gebruikte we een los opdekmatras van ongeveer 4 of 5 cm dik.
Deze gebruiken we nu in de kindertent L omdat onze zoon altijd van zijn matje afrolt.
Tijdens transport en opslag ligt hij op ons eigen traagschuim matras en ik begrijp dat die 12 cm is.
Gezamenlijk is het nog geen 21 cm maar wij merken geen hinder bij het dicht klappen.

Overigens vinden wij ons matras heerlijk slapen.  :J
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Maximale dikte matras Kyte?
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2016, 06:05:01 pm »

Wij hebben bij het inklappen het 'droommatras' (de naam had niet beroerder gekozen kunnen worden) + Ikea topper + self-inflating matrassen van de kinderen erop liggen. Totaal pakket geschat 12 + 5 + 3 = 20cm en geen enkel probleem met inklappen. Echter. De Ikea topper is 200cm lang en de SIs ook. Dus eventuele framedelen liggen vermoedelijk op het HK matras. Ik zou denk ik een standaardmatras van 21cm niet aandurven. Proberen? Of matras kopen van 200cm lang, dan werkt het volgens mij prima.
Gelogd

Maxel

  • Gast
Re: Maximale dikte matras Kyte?
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2016, 02:05:45 pm »

Dank voor de reacties. Mede op basis daarvan zijn we maar 'op safe' gegaan en hebben we gisteren een nieuw matras gekocht van ca. 14 cm.

Het originele matras, waar we slechts 3 nachten op hebben geslapen, mag dus weg, zie http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18461.msg248312#msg248312
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Maximale dikte matras Kyte?
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2016, 02:07:28 pm »

Ben benieuwd welk matras je gekocht hebt - zou je daar iets meer over kunnen vertellen?

Gr, Matthijs
Gelogd

Maxel

  • Gast
Re: Maximale dikte matras Kyte?
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2016, 02:14:29 pm »

Bij de matrassenfabriek in Son en Breugel (www.dematrassenfabriek.nl) hebben we een matras met combi van koudschuim en traagschuim in de zachte variant gekocht. Ze maken daar de matrassen in hun eigen fabriek en ze hebben dus heel veel keuze en veel maatwerk.

Het is een internetwinkel, maar ze hebben ook een showroom(pje) waar je vanalles uit kunt proberen en goed advies krijgt. Gisteren langs geweest en waarschijnlijk wordt het matras komende week al geleverd.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2016, 04:20:04 pm door Maxel »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal