Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: advies 2 persoonsvouwwagen  (gelezen 1017 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
advies 2 persoonsvouwwagen
« Gepost op: april 21, 2024, 05:16:03 pm »

Hallo.,
Als het lukt willen we voor de zomervakantie nog een vouwwagen kopen. Wat wij belangrijk vinden: snel kunne. opzetten, niet te kleine voorruimte, kar inclusief dissel niet langer dan 3.70cm, goed bestand tegen regen en wind, veel opbergruimte in de kar, een luifel. Wat vinden we niet belangrijk: hoeft geen keukenblok bij te zitten, "looks"
Het te besteden bedrag is ongeveer 5500 euro. Ik heb er een aantal op het oog

Jamet Easy uit 2018: Deze heb ik gezien voor 5200 euro inclusief beurt en Bovag garantie, inclusief luifel
Holtkamper Cocoon s 2011: Gezien voor 5500 euro, inclusief luifel en inritsbare zijkanten
Alpenkreuzer waterfront 2022: Gezien voor 6500, eigenlijk boven budget

Ik heb al veel gekeken op marktplaats, bovengenoemde vouwwagens heb ik geselecteerd. De Jamet heeft tot nu toe mijn voorkeur, prijs ok, prima wagentent qua grootte, krijgt nog een beurt en 12 maanden garantie.

Nu ben ik benieuw wat jullie van de Jamet vinden? Is dit een goed koop, of kan ik beter naar een ander merk kijken als het gaat om opzetgemak, degelijkheid.

Alvast bedankt voor de feedback
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.239
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2024, 05:35:28 pm »

De HK van particulier? De Jamet met garantie. Al in het echt gezien. Puur leeftijd en prijs zou ik de Jamet kiezen. Maar ja wie ben ik. Als je de HK zou kunnen voelen en zien wat betreft tent doek kan de weegschaal nog wel eens die kant op gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: april 21, 2024, 05:37:49 pm door OhPeeCee »
Gelogd

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2024, 05:40:17 pm »

Hoi

De Holtkamper is particulier
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.239
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2024, 05:42:42 pm »

Particulier is altijd wat lastiger te bekijken. Ligt er ook aan hoeveel tijd je nodig hebt om er te komen (oftewel niet te ver weg)

Laatste bod zit (als ik de goede advertentie zie van Kees in Diemen) nog ver onder de vraagprijs. Dus daar kan je nog wat voordeel behalen.  Garantie is niet zaligmakend maar kan wel makkelijk zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: april 21, 2024, 05:45:57 pm door OhPeeCee »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2024, 05:43:02 pm »

De jamet is zeker geen slechte wagen.


Zou ook eens kijken naar de Raclet Panama Up, is van de zelfde groep als de jamet en wordt beschouwd als iets betere kwaliteit dan Jamet. Ik denk ook dat hij iets ruimer is.


Ook de Cabanon Malawi 2.0 denk ik dat in aanmerking moet komen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 940
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2024, 05:47:08 pm »

De Jamet is de rationele keuze.
De Alpenkreuzer is boven budget, wel een hele leuke.
De Holtkamper heeft een veel ouder doek en zou ik daarom links laten liggen. Al is het nog zo goed onderhouden, leeftijd telt bij katoen.
Gelogd

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2024, 06:35:12 pm »

De jamet is zeker geen slechte wagen.


Zou ook eens kijken naar de Raclet Panama Up, is van de zelfde groep als de jamet en wordt beschouwd als iets betere kwaliteit dan Jamet. Ik denk ook dat hij iets ruimer is.


Ook de Cabanon Malawi 2.0 denk ik dat in aanmerking moet komen.

Wat betreft de Cabanon, de luifel vind ik niks, toch in de weer met een hoop stangen.
De Raclet is idd een mooie, er staat er in Noordbergum, maar die is 5995 euro, toch weer wat duurden dan de Jamet. En of dat het waard is voor mij?? In ommen staat er trouwens ook een, zal eens informeren naar de prijs. Misschien kan ik ook mijn Anssems bagagewagen inruilen, als ik er tenminste een goede prijs voor krijg. Iemand een idee hoe lang de wagen is van de raclet inclusief dissel?
Gelogd

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2024, 07:45:26 pm »

Nou even nog even de financien bekeken, op zich zou het budget naar 6500 euro kunnen. Dus alle drie de opties blijven open. De Raclet en de Alpenkreuzer  zijn duurder betekent dit automatisch dat een van deze 2 een betere keuze is dan de Jamet?  De Alpenkreuzer is sowieso het minst oud.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.239
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2024, 07:47:13 pm »

Blijft ook een beetje het gevoel wat je erbij hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.578
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2024, 09:59:29 pm »

Tja, wat spreekt je het meest aan qua ontwerp. Ik zou voor de Waterfront gaan wat betreft leeftijd maar vooral het ontwerp zelf, slimme tent met veel ruimte en voor zover ik dat bij de Wit kon beoordelen van goede kwaliteit.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.358
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2024, 10:15:08 pm »

Uit jouw voorkeurslijstje zou ik zonder nadenken voor de Waterfront gaan.

Gelogd
Adventure Awaits

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: april 22, 2024, 12:13:38 am »

Ik heb deze ook gezien, bij mij in de buurt  https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2096384508-aart-kok-zambezi-original
De wagen is natuurlijk een oudje, maar is vorig jaar gekeurd. Het tentdoek van 2017 bij Aart Kok. Ik vind dit wel een mooie wagen
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.358
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: april 22, 2024, 07:41:25 am »

Als deze je echt aanstaat en dan zou ik de verkoper een berichtje sturen en kijken of je snel samen op kunt zette, hij ziet best mooi uit. Toch een paar zaken die je mss even moet bedenken. Er is wel een nieuwe tent op gekomen, maar de wagen zelf is wel een oudje inmiddels. Hoeft niet zo'n probleem te zijn, want zo ingewikkeld is een aanhangwagen niet maar ergens moet je dat toch wel meenemen. Verdiep je er in ieder geval in.

Een andere wel duurdere suggestie binnen jullie budget zonder het complete budget te hoeven gebruiken is deze:
https://www.caravans.nl/alpenkreuzer/alpenkreuzer-duet-2020-compacte-2-persoons-945844.html
Dat zijn echt hele gemakkelijke wagens.

Wat ik in je verhaal ook wel een beetje mis zijn je echte kampeerwensen. ga je trekken? of blijf je langer op 1 plek staan bijvoorbeeld. En ga je naar zonzekere bestemmening (bestaan die eigenlijk nog wel) of verwacht je toch ook wel minder weer of koude avonden..  Wil je dan toch lekker binnen kunnen zitten?

Andere dingen die van belang zijn, wil je altijd bij je bagage kunnen ook als de wagen is ingepakt en hoe makkelijk moet dat kunnen? 

De Jamet Easy die je aanhaalde heeft een luifel. Nou heb ik onlangs zelf naar een zo'n wagen gekeken en juist het type luifel (eigenlijk een voortent zonder zijwanden) is helemaal niet fijn als je kort ergens staat. of als je snel wil vertrekken. 

Eigenlijk moet je in je hoofd je kampeerreizen even visualiseren en dan echt een aantal wagens gaan bekijken. Lukt dat niet, kies dan een goedkopere wagen die je mss na een jaar met een klein beetje verlies weer verkoopt om te leren.
zo iets als deze bijvoorbeeld:
https://www.caravans.nl/combi-camp/combi-camp-venezia-948012.html








Gelogd
Adventure Awaits

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2024, 09:21:42 am »

Als deze je echt aanstaat en dan zou ik de verkoper een berichtje sturen en kijken of je snel samen op kunt zette, hij ziet best mooi uit. Toch een paar zaken die je mss even moet bedenken. Er is wel een nieuwe tent op gekomen, maar de wagen zelf is wel een oudje inmiddels. Hoeft niet zo'n probleem te zijn, want zo ingewikkeld is een aanhangwagen niet maar ergens moet je dat toch wel meenemen. Verdiep je er in ieder geval in.

Een andere wel duurdere suggestie binnen jullie budget zonder het complete budget te hoeven gebruiken is deze:
https://www.caravans.nl/alpenkreuzer/alpenkreuzer-duet-2020-compacte-2-persoons-945844.html
Dat zijn echt hele gemakkelijke wagens.

Wat ik in je verhaal ook wel een beetje mis zijn je echte kampeerwensen. ga je trekken? of blijf je langer op 1 plek staan bijvoorbeeld. En ga je naar zonzekere bestemmening (bestaan die eigenlijk nog wel) of verwacht je toch ook wel minder weer of koude avonden..  Wil je dan toch lekker binnen kunnen zitten?

Andere dingen die van belang zijn, wil je altijd bij je bagage kunnen ook als de wagen is ingepakt en hoe makkelijk moet dat kunnen? 

De Jamet Easy die je aanhaalde heeft een luifel. Nou heb ik onlangs zelf naar een zo'n wagen gekeken en juist het type luifel (eigenlijk een voortent zonder zijwanden) is helemaal niet fijn als je kort ergens staat. of als je snel wil vertrekken. 

Eigenlijk moet je in je hoofd je kampeerreizen even visualiseren en dan echt een aantal wagens gaan bekijken. Lukt dat niet, kies dan een goedkopere wagen die je mss na een jaar met een klein beetje verlies weer verkoopt om te leren.
zo iets als deze bijvoorbeeld:
https://www.caravans.nl/combi-camp/combi-camp-venezia-948012.html

Hoi
Wat betreft de Aart Kok, dat is mij inderdaad te onzeker qua leeftijd, dus die laat ik aan mij voorbijgaan. De Duet lijkt mij wat te klein en er zit geen luifel bij.
Wij zijn wel echte kampeerders, gaan al jaren met de tent(en) naar de Alpen in Oostenrijk, Frankrijk. Op dit moment trekken we nog niet, maar dat zijn we wel van plan als de kinderen de deur uit zijn (over 2 jaar) Een wat grotere leefruimte is wel een pre, slecht weer maken we wel eens mee in de Alpen. Wat betreft de leefruimte lijken mij de Jamet Easy, de raclet en de Alpenkreuzer prima. De leefruimte is te vergelijken met de tent die we nu hebben. En de luifel, die kun je er wel de avond voor dat je weggaat eraf halen.

Morgen gaan we naar Vouwwagencenrum Noordbergum de Raclet en de Alpenkreuzer bekijken, dat wordt een leuk uitje. Beide wagens worden even "vastgehouden" voor ons.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2024, 10:00:50 am door yep123 »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 940
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: advies 2 persoonsvouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2024, 10:34:48 am »

Veel plezier. Hier hebben wij onze eerste vouwwagen gekocht. Ik vind het een erg fijne winkel. Echt een familiebedrijf.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal