Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waterpas zetten combi camp  (gelezen 25954 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Waterpas zetten combi camp
« Gepost op: augustus 10, 2012, 11:32:48 pm »

Ben mij een beetje aan het oriënteren voor de opvolger van mijn jametic.
Mij lijkt een cc wel iets maar zie dat deze eigenlijk geen uitdraai poten heeft. :?
Is dit wel makkelijk waterpas te zetten als het terrein erg afloopt?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.975
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:09:52 am »

Je moet met blokken of keggen werken.
Ik vond het waterpas stellen toch wel het grootste nadeel van de combi camp.
Ook omdat je de deksel tov je wagenredelijk recht moet liggen dus ook blokken ed gebruiken.
Bij de keuken pootjes zijn alleen ter stabiliteit van de keuken.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:15:20 am »

Hmmmmm eens over nadenken dus.

Misschien de Alpha van Trigano een betere keuze?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:29:30 am »

Alle wagens hebben voors en tegens zeg ik maar.  :O

Wij hebben een combicamp country en dit jaar op niet al te rechte camping gestaan.
De wagen zelf kan je met wielblokken prima horizontaal zetten. Wagen scheef zetten. Handrem erop. En dan achteruit het blok opduwen via de dissel (hefboom dus met weinig kracht). Dan met neuswiel de andere as horizontaal zetten en inderdaad de keukenpootjes alleen ter stabilisatie. Voor de deksel kan het dan zijn dat je het nodige vulhout nodig hebt. Ik heb plankjes en keggen genoeg gezien eerdere ervaringen. Wij vinden het geen probleem. Maar het kan zeker in je keuze van een vouwwagen meetellen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:33:47 am »

Maar heb je dan niet een altijd wiebelend bed?
De schokbrekers veren dan toch elke keer als je je bed op gaat.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:47:36 am »

Ik snap van al die heisa over het waterpas stellen van, niet alleen, een CC helemaal niets.
Met een (paar) plankjes links en rechts heb ik de kar altijd binnen een kwartiertje waterpas. Ik heb blokken en keggen maar die zitten nog in hun plastic verpakkingsmateriaal.

Met mijn 25 jaar klapkar-ervaring heb in slecht één keer problemen gehad op een camping in Limoges en dit was nog met mijn AK.
We kregen toen een plaats toegewezen die zowel van voor naar achter als van links naar rechts zo'n 40cm afliep.
Daar is geen kruid tegen gewassen. Bak stond scheef en voortent los van de grond aan één kant en tentdoek over aan de andere kant. Na één dag zijn we weer vertrokken want op zo'n terrein is het geen kamperen want niet alleen je VW maar ook je stoelen en tafel staan scheef.
 
Gewoon kijken hoe het profiel van je plaats is. Kies het beste gedeelte uit maar zorg dat je altijd naar beneden uitklapt. Kar horizontaal neer zetten, klappen en ruimte onder klapgedeelte opvullen. Voortent/luifel er aan en accepteren dat je soms links of rechts een paar cm overhoud of tekort komt. Ook mooi strak afspannen is er dan niet altijd bij.

Maar goed dit zijn 'just my two cents'
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:18:32 am »

Ik snap van al die heisa over het waterpas stellen van, niet alleen, een CC helemaal niets.
WW
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:38:09 am »

Jij vind het een heisa maar wij kunnen gewoon niet slapen als de slaapplek niet waterpas staat.

Het gaat mij dus niet hoe strak staat de tent erbij.
Nee de wagenbak moet waterpas staan.

Dus de vraag is eigenlijk is dit makkelijk te doen omdat ik uitzetpootjes gewent ben?
En zijn de poten die onder de keuken zitten genoeg om wiebelen te voorkomen?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

gaaf

  • Gast
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:41:00 am »

Mij lijkt een cc wel iets maar zie dat deze eigenlijk geen uitdraai poten heeft. :?
Is dit wel makkelijk waterpas te zetten als het terrein erg afloopt?

Wij zijn tevreden gebruikers van een country en stellen eigenlijk nooit waterpas.(klein 3hoek waterpasje op de dissel om hoofdeind te bepalen)
Wij zorgen ervoor dat de wagen van de keuken naar de dissel enigzins gelijk staat met de ondergrond en dat de kant waar de deksel komt de wagen eventueel iets hoger komt ivm open klappen.
En wat de uitdraaipoten betreft, heb net even gekeken zitten er inderdaad nmaar 2 op :O Die hebben we dus eigenlijk nooit gebruikt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:43:58 am »

Oke dat wiebelen zit blijkbaar in mijn hoofd. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Muilwijk

  • Gast
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:06:49 pm »

Net thuis van 3 weken slapen in de combi camp (voor het eerst). Ik slaap ook graag (redelijk) recht. Maar exact waterpas lig ik thuis waarschijnlijk ook niet.
Het bed wiebelt niet door de schokbrekers, maar ligt heerlijk/.
Voor het eerst 3weken kamperen zonder rugpijn doorgekomen. Dit terwijl onze andere klapper (jamet 2008) ook
al een lattenbodem had. Dit bed ligt voor mijn gevoel een stuk stabieler.

Groetjes, Irene
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:14:38 pm »

@Alex

Als je de bak op mijn manier neerzet staat hij altijd waterpas. En het bed ligt in de bak dus staat dat dan ook waterpas. Ik weet zeker dat als je het één keer hebt gedaan/uitgeprobeerd je alle heisa over het waterpas stellen ook niet begrijpt.

En mbt het wiebelen. De schokbrekers zijn er voor om grote schokken van de kar, die meer als een halve ton weegt, op te vangen tijdens het rijden. Je moet het wel erg gek maken als je de schokbrekers tijdens de nacht wil aktiveren. Het is ons tenminste nog nooit gelukt  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 12:20:26 pm door bert m »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:56:09 pm »

Hmmmmmmmmmm oke dan is die issue geen issue meer. :P
Ga ik eens kijken wat voor laadruimte er in zo'n cc zit.
Moet toch alle rommel die ik nu meesleep wel me kunnen krijgen. ;)
Zie deze foto wel

Maar ook met een veel dikkere rand zodat er minder ruimte over blijft.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2012, 01:45:17 pm »

Ook wij zijn dit jaar voor het eerst met onze nieuwe CC weggeweest; het viel mij op hoe ontzettend stabiel de wagenbak staat zonder uitdraaisteunen, die geeft werkelijk geen krimp. Waar ik in onze Conway amper om durfde te draaien merkt mijn vrouw in de CC nog niets als ik 10 keer per uur omdraai.
Het bed slaapt werkelijk fantastisch!
 
Wij hebben op een camping in Spanje gestaan waar de plek niet echt vlak was, eigenlijk zet je de CC vrij snel goed met alleen het neuswiel. Omdat wij de Valley zonder keuken hebben gekocht hebben wij onder de wagenbak aan de achterzijde 2 uitvalpoten zitten (stabilizer jacks, zie http://www.atwoodmobile.com/manuals/chassis/85860.pdf) die werken wel erg eenvoudig en zijn erg sterk, onder de later geplaatste keuken heb ik de steunen weggelaten.
Op de prijslijst van CC staat de optie om die steunen ook aan de voorzijde te laten zetten; dat wilde ik eerst doen maar blijken we (nog) niet nodig te hebben (gehad).
 
PS: Je zou zelfs nog iets onder het frame van het bed kunnen leggen mocht dat niet helemaal waterpas staan, maar m.i. is dat niet nodig.
 
Voor wat betreft de ruimte: Wat bedoel je met 'die dikkere rand'? Aan de buitenzijde van het frame kun je gewoon spullen kwijt. Er is daar maar heel weinig ruimte voor de tent/buizen nodig. Wij hebben daar bijvoorbeeld een parasol, buizen van de gastencanbine, aluminium tafel e.d. liggen. Die ruimte is ook van buitenaf toegankelijk als je de rits daar een stukje open zet (wat je moet doe als je hem inklapt, wel moet het bed dan naar beneden staan).
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 02:01:56 pm door nunogconway »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.405
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2012, 02:49:02 pm »



Je ziet een houten rand waar het bed op rust.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal