Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Topper kwesties.  (gelezen 1534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Topper kwesties.
« Gepost op: april 01, 2024, 11:02:20 pm »

Beste allemaal,

Wij hebben een Kavango uit 2023 met een matras die ik zelfs te hard vind. Afgelopen vakantie opgelost met een si mat, maar aangezien wij rondtrekken teveel werk om elke keer leeg te laten lopen.

Nu zag ik via dir forum dat er medeklappers zijn die een Pantera schuimrubber mat op maat laten maken. Ik dacht aan extra soft, ter compensatie van het bakstenen matras eronder. Iemand ervaring?
Optie 2 is een wollen onderdeken, 4 cm dik maar deukt meer in denk ik. Voordeel hiervan is dat het warmte regulerende werking heeft (we gaan altijd naar Scandinavië mét zwetende man).

Qua hoogte denk ik aan 2/3 cm. Kan ik dan nog klappen met de topper er op? Dit is een must.

We doen de topper op het bed boven de wagenbak, of maakt dit nog wat uit? Kinderen klagen niet, dus wat niet weet wat niet deert 😆

Groet!
Gelogd

Miekie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Topper kwesties.
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2024, 11:07:20 pm »

Wij hebben deze. Is traagschuim. Wij vinden 'm heerlijk liggen en we klappen 'm mee in.

https://jysk.nl/slaapkamer/matrassen/topmatrassen/topmatras-140x200-gold-t30-wit-wellpur
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Topper kwesties.
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2024, 11:22:11 pm »

Vergeten te vermelden, maar wij klappen de deuren mee. Dus dan minder ruimte over.
Gelogd

Miekie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Topper kwesties.
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2024, 11:23:19 pm »

Vergeten te vermelden, maar wij klappen de deuren mee. Dus dan minder ruimte over.
Ah ja, dan wordt dat met de topper van Jysk, die wij hebben wel krap... Oftewel: dat gaat dan denk ik niet...
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Topper kwesties.
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2024, 09:01:46 am »

Is het matras vervangen voor iets wat je wél lekker vind slapen dan geen idee?
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Topper kwesties.
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2024, 09:45:25 am »

Dat zou uiteraard ook nog kunnen. Maar dan blijft de vraag; hoe dik mag dit matras zijn als ik de voorwanden ook mee wil klappen?
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Topper kwesties.
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2024, 03:24:52 pm »

Dat zou uiteraard ook nog kunnen. Maar dan blijft de vraag; hoe dik mag dit matras zijn als ik de voorwanden ook mee wil klappen?
Wil je dikker dan de standaard dan? Ik kan zo even niet vinden hoe dik de standaard matras is overigens...

Wij hebben het standaard matras en laten dekbed en slaapzakken liggen (dekbed van ons en slaapzakken van de kinderen), en klappen de voorwand mee in. Dat kan prima maar heel veel dikker moet het niet zijn, vermoed ik, want dan is het inklappen wat lastiger.
Gelogd

Anneloes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Topper kwesties.
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2024, 08:59:57 pm »

Wij hebben er een topper op. De standaardmatras vinden we ook veel te hard, zeker in vergelijking met onze traagschuimmatras thuis. Klappen met de topper is geen probleem. We denken overigens wel na over een andere matras, want die topper biedt nog te weinig soulaas. Ik hoor graag suggesties, ook hoe dik de matras kan zijn om nog goed te kunnen klappen.
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Topper kwesties.
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2024, 09:30:07 pm »

Wil je dikker dan de standaard dan? Ik kan zo even niet vinden hoe dik de standaard matras is overigens...

Wij hebben het standaard matras en laten dekbed en slaapzakken liggen (dekbed van ons en slaapzakken van de kinderen), en klappen de voorwand mee in. Dat kan prima maar heel veel dikker moet het niet zijn, vermoed ik, want dan is het inklappen wat lastiger.

Matras is, volgens fabrieksopgave maar 6,5 cm dik. De meeste toppers zijn al dikker! Onder de 10 cm zijn het vaak kindermatrassen, dus voor laag gewicht.

Ik zit wat te rekenen; met een topper van 2,5 cm heb je al 1/3 dikker matras en als ik dan de slaapzakken van de kinderen oprol en niet meeklap dan zou ik er moeten zijn…  :O Toch?
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Topper kwesties.
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2024, 10:25:21 pm »

Matras is, volgens fabrieksopgave maar 6,5 cm dik. De meeste toppers zijn al dikker! Onder de 10 cm zijn het vaak kindermatrassen, dus voor laag gewicht.

Ik zit wat te rekenen; met een topper van 2,5 cm heb je al 1/3 dikker matras en als ik dan de slaapzakken van de kinderen oprol en niet meeklap dan zou ik er moeten zijn…  :O Toch?

Ik ken meer mensen die er een topper op hebben liggen. Ik zou t gewoon eens testen
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 850
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Topper kwesties.
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2024, 02:17:17 pm »

Op onze CC Flexi (zelfde kar/systeem) hebben we op 1 bed een topper van de Lidl (aanrader!), deze is 5cm dik. Het ligt echt stukken beter dan alleen het harde matrasje.
Inklappen doen wij ook incl. voorwand en met opgemaakte bedden (slaapzakken, matrashoes), alleen de kussens gaan eraf.
Gaat prima! Het lijkt eerst wat schuin soms, maar door het gewicht van het tweede bed + de spanning van de elastieken zakt de boel netjes omlaag.
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Topper kwesties.
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2024, 06:22:01 pm »

Op onze CC Flexi (zelfde kar/systeem) hebben we op 1 bed een topper van de Lidl (aanrader!), deze is 5cm dik. Het ligt echt stukken beter dan alleen het harde matrasje.
Inklappen doen wij ook incl. voorwand en met opgemaakte bedden (slaapzakken, matrashoes), alleen de kussens gaan eraf.
Gaat prima! Het lijkt eerst wat schuin soms, maar door het gewicht van het tweede bed + de spanning van de elastieken zakt de boel netjes omlaag.

Ah top! Hier kan ik wat mee. Jij drukt gewoon een beetje door? Ik ben wat bang voor het scharnier, onder het dekzijl gaat alles wel prima passen denk ik. Ik ga eens op zoek bij de Lidl shop. 👍🏼
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 850
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Topper kwesties.
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2024, 07:55:21 pm »

Ah top! Hier kan ik wat mee. Jij drukt gewoon een beetje door? Ik ben wat bang voor het scharnier, onder het dekzijl gaat alles wel prima passen denk ik. Ik ga eens op zoek bij de Lidl shop. :)1360]
Ja, beetje aandrukken, maar niet overdrijven natuurlijk. Het zakt vanzelf ook al een stuk in.
Die scharnier is behoorlijk stevig uitgevoerd, daar ben ik niet zo bang voor.
Gewoon even zelf proberen is het beste ;-)
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Topper kwesties.
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2024, 08:58:15 pm »

Zo, de topper is in huis en ligt inmiddels ingeklapt en wel in de vouwwagen 😊.  Het is de traagschuim topper van de Jysk geworden; GOLD T30 wit WELLPUR. Dikte 4,5 cm en deukt mooi mee in. Ligt comfortabel, dus ik denk dat we heerlijk gaan slapen in de klapper!

Dank jullie allen voor het reageren op mijn vraag!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.344
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Topper kwesties.
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2024, 10:03:23 pm »

Niks zo belangrijk als een goede nachtrust.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal