Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.  (gelezen 11747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnold van leeuwen

  • Gast
"voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Gepost op: juni 15, 2012, 05:27:54 pm »

Beter goed gestolen dan slecht verzonnen.

Onder dat motto zag ik bij de combi camp club iemand die in de disselkast 3 potten had gemaakt waardoor de gasflessen goed in de disselkast passen. Ik heb ook twee van die voerbakjes laten maken. Volgende week knutselen. Ik zal de voorgang hier plaatsen.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2012, 07:43:42 pm »

Beter goed gestolen dan slecht verzonnen.

Onder dat motto zag ik bij de combi camp club iemand die in de disselkast 3 potten had gemaakt waardoor de gasflessen goed in de disselkast passen. Ik heb ook twee van die voerbakjes laten maken. Volgende week knutselen. Ik zal de voorgang hier plaatsen.



Dat kwam dus van Frank, de meest fanatieke klapper die er bestaat in Nederland volgens mij. De firma Combi Camp herkent z'n eigen wagen straks niet meer terug ... ;-)

Voor de mensen die de betreffende disselbak niet kennen: door deze voerbakjes (die term houden we er in!  :K ) past er een 5kg DIN-fles rechtop in deze niet al te ruime disselbak.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.665
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2012, 09:00:24 pm »

Zitten er gaten in om eventueel lek-gas af te voeren? Dat lijkt me wel handig met het oog op de veiligheid.

Ik had ze al gezien op het CC-forum, toen we nog dachten dat we op zoek waren naar een CC. Erg handige vinding.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2012, 11:40:52 pm »

Gaatjes komen er nog in. Volgende week monteren zal nog wat foto's van het proces en het resultaat maken.
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2012, 08:24:36 pm »

Nou ze zitten erin.

Eerst het oorspronkelijk stukje hout dat voor bodemplaat doorgaat eruit gehaald.



Daarna twee nieuwe delen gemaakt van 12 mm watervast multiplex. (twee delen omdat ik anders een hele plaat moest kopen en ik ben dan toch een echte hollander.



De gaten overgenomen van de twee bouten waar de originele plaat mee vast zat en de bouten waar de disselkast mee op het frame staat vervangen voor langere.



De positie voor het gat afgetekend (net naast de houder van de disselkast) en deze uitgezaagd.
Het engste is zagen in je disselkast.



Daarna de pot erin (nadat de kraag passend is gezaagd).
Hapjes eruit ter hoogte van de ventilatiegaten in de disselkast voor de natuurlijke ventilatie.





Het randje tussen de pot en de disselkast is later netjes dicht gekit.
De pot met kleine boutjes door en door vast gezet. Gaten onderin voor eventueel "lek-gas"

Tegen de achterwand twee oog-bouten ter hoogte van de hals van de fles. Deze aan de achterzijde versterkt met een aluminium U profiel zodat ze niet erdoorheen trekken. Met een simpele "spin" blijft de fles keurig op zijn plaats.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.665
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2012, 08:29:04 pm »

mooi! Een erg nuttige aanvulling voor je disselbak!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fbez

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2012, 08:34:17 pm »

Mooi gedaan hoor!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2012, 08:35:25 pm »

mooi! Een erg nuttige aanvulling voor je disselbak!

En het scheelt gewoon de helft aan je gaskosten: omruilen van een 2.5 kg fles kost bijna net zo veel als een 5.0 kg fles. Ik durf het zagen in m'n disselbak nog niet aan en ik heb geen lasser in de buurt maar anders had ik het wel geweten...
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2012, 09:14:51 pm »

En het scheelt gewoon de helft aan je gaskosten: omruilen van een 2.5 kg fles kost bijna net zo veel als een 5.0 kg fles. Ik durf het zagen in m'n disselbak nog niet aan en ik heb geen lasser in de buurt maar anders had ik het wel geweten...
owwwwww ik wil wel zagen voor je
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2012, 09:20:03 pm »

owwwwww ik wil wel zagen voor je

Nu nog een lasser, en als het even kan beiden woonachtig in het Noorden?  ;)
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2012, 09:21:40 pm »

Ziet er inderdaad netjes uit. Maar er is nog een kleinere maat van die groene 5 kg flessen. Die passen volgens mij zonder probleem in de disselbak. Zo'n fles kost 7,50 euro. Toevallig vanmiddag een nieuwe vulling gekocht. Heb er altijd twee bij me.

Zoeken op google gasfles 2,5 kg
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2012, 09:38:14 pm »

Ziet er inderdaad netjes uit. Maar er is nog een kleinere maat van die groene 5 kg flessen. Die passen volgens mij zonder probleem in de disselbak. Zo'n fles kost 7,50 euro. Toevallig vanmiddag een nieuwe vulling gekocht. Heb er altijd twee bij me.

Zoeken op google gasfles 2,5 kg

Twee dingen bij deze 2.5 flessen:

- slecht verkrijgbaar tov de 5 kg flessen
- (vrijwel) net zo duur als een 5kg fles

Ik heb nu die 2.5 kg flessen omdat die idd prima passen, maar ik baal me blauw dat ze bijna net zo duur zijn als een 5 kilo uitvoering. Daarnaast: wij gaan vaak en veel weg en de groene flessen zijn in het buitenland niet om te ruilen. Dan heb ik liever 2x 5 kg standaard bij me dan 2x 2.5 kg. (We koelen ook vaak op gas.)
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2012, 09:54:26 pm »

- slecht verkrijgbaar tov de 5 kg flessen
- (vrijwel) net zo duur als een 5kg fles

Precies de rede voor ons ook
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2012, 10:49:16 pm »

Dat zou inderdaad kunnen dat ze moeilijk verkrijgbaar zijn.
Ik hoef maar 2minuten te fietsen en ik heb ze.
Ze zullen misschien wel even duur zijn als de 5 kg fles... Maar zijn nog altijd vele malen goedkoper als die blauwe camping gaz flessen.
Voor die paar euro hoef je niet in je disselbak te gaan zagen en knutselen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.665
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: "voerbakken" in disselbak combi camp bouwen t.b.v. de gasflessen.
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2012, 08:28:27 am »

@ 2,5 kg groene fles: Ze zijn relatief duur in aanschaf. Is ook logisch: het deel dat groter is, is erg eenvoudig, het lastiger deel van de fles (kraag, kraan en voet) zit er wel op, dat verklaart de prijs.

De vulling is even duur als van de 5 kg fles, dwz, per kg gas... Na de aanschaf van de fles kan je natuurlijk naar een vulstation gaan: die vullen alles wat goedgekeurd is. In het buitenland zijn die erg dun gezaaid, dat probleem blijft. In mijn regio (Den Haag) hebben we de luxe van een vulstation die meer dan genoeg keuze heeft in gasflessen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal