Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)  (gelezen 3840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy78

  • Gast

Heb je niet veel eisen aan een camping? Dan is Camping L'Ardèche een ideale camping.

Wij zijn al diverse keren (met tent) op deze camping geweest. Toen was het nog wel Camping Municipal Zamenhof (gemeentecamping). Mijn ervaring is dus eigenlijk op die camping.
Vorig jaar stonden de schoonouders op deze camping, toen was het wel al onder de nieuwe naam en nieuwe eigenaren.

Het is een niet al te grote camping met ca. 150 plaatsen. Er is geen echte animatie aanwezig. Er worden wel diverse activiteiten georganiseerd (disco, petanque toernooi). De camping heeft wel een restuarant wat toen wij er kwamen goed was. Volgens mij is het nu ook nog goed. Is echter buiten het hoog seizoen niet iedere dag open (hoogseizoen weet ik niet). Verder is er op de camping een speeltuin, tafeltennis en directe toegang tot de rivier (door een poort).

Er liggen twee sanitairgebouwen (1 van ca. 2000 en 1 van ca. 2015 schat ik zo). Deze zijn redelijk schoon, maar minder schoon als de meer * campings zoals L'Ardechois. Het wordt wel bij gehouden.

Toen wij er kampeerde kwamen er ook groepen (jeugd) die wel eens voor overlast konden zorgen. Echter werd er toen door de beheerder (hardhandig) ingegrepen. Wij hebben het een jaar gezien dat er jeugd direct uit de douche zijn gehaald en direct van de camping zijn afgezet.

Op de camping staan vooral fransen, maar je komt er ook wel nederlanders, duitsers en engelsen tegen.

Sinds kort (meen 2015?) is de camping over gegaan op nieuwe eigenaren (duitsers meen ik). Deze zijn ook erg aardig en het was vorig jaar absoluut geen probleem dat wij een paar uur bij onze schoonouders op bezoek kwamen.

Wat wel opviel was dat vorig jaar het gras op de plaatsen niet gemaaid was, dat was erg aan de hoge kant. Dit was echter wel in het voorseizoen. Misschien dat dit voor het hoogseizoen wel gedaan wordt...

De cijfers:
    * Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 7
    * Schoonheid van de camping zelf: 7
    * Animatie team: niet aanwezig
    * Voorzieningen: 7
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

Website: http://www.campingdelardeche-vallonpontdarc.com/

O en as je naar de foto's gaat kijken zie je foto 3 de (oude) caravan van mijn schoonouders staan. Links daarvan stond onze tent, de zie je volgens mij ook een stukje  :#
En op foto 13 zie je links op de foto iemand met een roodhemd zitten, dat ben ik  :J (was in 2008 meen ik, finale tussen Frankrijk en Italië op het EK meen ik...)
 
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2017, 05:39:18 pm door Rudy78 »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2017, 09:38:19 pm »

Dank je wel voor de uitgebreide recensie. Ook deze camping heb ik de kaart gezet
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Rudy78

  • Gast
Re: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2017, 12:14:13 am »

Ik zie dat deze verkeerd op de kaart staat. De camping ligt aan de andere kant van de weg.
Let wel op, er liggen twee campings aan de andere kant van de weg...
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2017, 09:36:17 pm »

Als er twee campings aan de andere kant van de weg liggen, dan was die op de kaart de juiste. En anders heet de camping Camping Ardèche - Vallon-Pont-d'Arc met de website: www.campingdelardeche-vallonpontdarc.com

Mocht het toch deze camping zijn www.internationalcamping07.com dan hoor ik dat uiteraard graag.

Op de kaart is hij in ieder geval aangepast (naar de andere kant van de weg :#)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2017, 09:47:31 pm »

even een aanvulling als het mag. je moet door een poort heen om bij de rivier te komen er staat dat die poort om 10 uur dicht gaat maar... toen wij er waren dit jaar was de poort om 23 uur gewoon nog elke dag open.

Maar het gras was gemaaid  8) en we hebben daar heerlijke dagen gehad
Gelogd
Jevipro

Rudy78

  • Gast
Re: F: Ardeche: Vallon Pont D'Arc / Salavas: Camping L'Ardèche (Voorheen Zamenhof)
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2017, 10:02:38 pm »

Als er twee campings aan de andere kant van de weg liggen, dan was die op de kaart de juiste. En anders heet de camping Camping Ardèche - Vallon-Pont-d'Arc met de website: www.campingdelardeche-vallonpontdarc.com

Mocht het toch deze camping zijn www.internationalcamping07.com dan hoor ik dat uiteraard graag.

Op de kaart is hij in ieder geval aangepast (naar de andere kant van de weg :#)

Ik bedoelde natuurlijk dat de marker verkeerd stond...  :P Nu staat die goed  :J

even een aanvulling als het mag. je moet door een poort heen om bij de rivier te komen er staat dat die poort om 10 uur dicht gaat maar... toen wij er waren dit jaar was de poort om 23 uur gewoon nog elke dag open.

Maar het gras was gemaaid  8) en we hebben daar heerlijke dagen gehad

Schoonouders zijn er dit jaar ook weer geweest (was er wel warm...) maar het gras was inderdaad gemaaid  :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal