Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Wachten op service afspraak...  (gelezen 38093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TrailerFan

  • Gast
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #105 Gepost op: maart 14, 2015, 04:38:54 pm »

Wat wekt je verbazing, heb verschillende uitspraken gedaan?
Ik verbaas mij over hun wijze van plannen.
Maanden duurt het voordat een afspraak tot stand komt, vervolgens ligt de afspraak maanden ver weg.
Is het dan zover, dan duurt het waarschijnlijk toch nog 3 weken voordat een en ander klaar is.
Verbaasd jou een dergelijke werkwijze dan niet?

Bij een probleem reageren zij dan weer zeer snel.
Tijdens onze vakantie is er een onderdeel kapot gegaan.
Zij hebben er voor gezorgd dat een vervangend onderdeel (incluis gereedschap) naar ons (in Italiƫ) toe gestuurd is en wij zelf de zaak hebben kunnen repareren.
Een pluim hiervoor.





Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #106 Gepost op: maart 14, 2015, 05:42:08 pm »

Ik verbaas mij over hun wijze van plannen.
Maanden duurt het voordat een afspraak tot stand komt, vervolgens ligt de afspraak maanden ver weg.
Is het dan zover, dan duurt het waarschijnlijk toch nog 3 weken voordat een en ander klaar is.
Verbaasd jou een dergelijke werkwijze dan niet?

Bij een probleem reageren zij dan weer zeer snel.
Tijdens onze vakantie is er een onderdeel kapot gegaan.
Zij hebben er voor gezorgd dat een vervangend onderdeel (incluis gereedschap) naar ons (in Italiƫ) toe gestuurd is en wij zelf de zaak hebben kunnen repareren.
Een pluim hiervoor.
Op die manier wel. Ze doen ook niet moeilijk als er iets stuk is. Tijdens onze aflevering was dat rode handvat van de handrem beschadigd. Ik maakte een opmerking en het ding werd meteen vervangen. Zonder gemor. Het jammere is dat je hier weinig positieve recensies ziet en alleen de negatieve hoort zoals al eerder iemand opmerkte. Het kan beter, erkent HK zelf ook. Maar het blijft mensenwerk. En ik zie dat er een aantal mensen hier tegen schoppen die geen HK bezitten. En een HK blijft een manier van leven denk ik. Jaren geleden liep ook altijd iedereen te janken over mijn Lada. Heb er 3 gehad en nooit trammelant er mee gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #107 Gepost op: maart 14, 2015, 06:45:55 pm »

Op die manier wel. Ze doen ook niet moeilijk als er iets stuk is. Tijdens onze aflevering was dat rode handvat van de handrem beschadigd. Ik maakte een opmerking en het ding werd meteen vervangen. Zonder gemor. Het jammere is dat je hier weinig positieve recensies ziet en alleen de negatieve hoort zoals al eerder iemand opmerkte. Het kan beter, erkent HK zelf ook. Maar het blijft mensenwerk. En ik zie dat er een aantal mensen hier tegen schoppen die geen HK bezitten. En een HK blijft een manier van leven denk ik. Jaren geleden liep ook altijd iedereen te janken over mijn Lada. Heb er 3 gehad en nooit trammelant er mee gehad.
Het gaat mij er niet om ergens tegen aan te schoppen, maar ik vind het gewoon bezopen dat je een afspraak maakt voor onderhoud van een vw en dan nog eens weken moet wachten tot het werk gedaan is. Zoals iemand al eerder schreef, denk je eens in dat een garage dat doet, een beurt voor je auto, je mag hem volgende week maandag 's ochtends brengen, maar ze gaan er pas 2 weken later mee bezig  :I  :? 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #108 Gepost op: maart 14, 2015, 06:47:21 pm »

Het kan beter, erkent HK zelf ook. Maar het blijft mensenwerk. En ik zie dat er een aantal mensen hier tegen schoppen die geen HK bezitten.
Wat je hier suggereert vind ik niet helemaal terecht. Het kunnen toch echt alleen de Holtkamper eigenaren zijn die hier gepiept hebben over problemen en gebrek aan aftersales of service(beurten). Niet HK bezitters kunnen uit de aard der zaak nu eenmaal niet klagen over HK.

Ook op andere vlakken is -bij mij althans- de indruk gewekt (en dat moet toch ergens vandaan komen) dat vooral degene die z'n scheur bij HK ver genoeg weet open te trekken, de service krijgt die je van de Mercedes onder de klappers mag verwachten. (Bugatti vind ik wat te hoog gegrepen. Dat vind ik denk ik eerder bij de Opera horen)
En een HK blijft een manier van leven denk ik.
Dat geldt voor Aart Kok ook. En zelfs (en misschien zelfs wel meer) voor de Alpenkreuzer. Mijn indruk is alleen dat een deel van die way of life bij HK vooral bestaat uit het heel erg ventileren dat het een fantaaaastische wagen is (maar wat moet je anders zeggen als je er 20 mille voor uitgegeven hebt. Dat het niks is? Zie mijn link over de cognitieve dissonantie) en dat het bij HK beslist, net als bij iedere andere leverancier, ook maar mensen zijn die steken laat vallen, maar vervolgens niet accepteren dat anderen dat (ook) zeggen.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2015, 08:06:06 pm door Frankie »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #109 Gepost op: maart 14, 2015, 08:46:55 pm »

Wij hebben onze Aart Kok destijds bij de Wit gekocht. We hebben best wat service dingetjes gehad. Maar niets als lof over de wijze waarop dit bij de Wit in samenspraak met Aart Kok opgepakt is. Dit was ook allemaal niet in dag geregeld. Er ging ook wat tijd zitten in overleg tussen de twee. Al die tijd stond de vouwwagen bij de Wit, netjes droog en warm in de werkplaats. Met regelmaat informeerde we per mail naar de status en werden dan keurig op de hoogte gehouden. Toen het zover was dat we de wagen weer op konden halen, was er meer aan service gedaan dat wat we mochten verwachten voor een wagen van 3 seizoenen oud. Wij hebben de partijen de tijd gegeven om een en ander op te lossen. Per slot van rekening kamperen we toch niet van oktober tot en met maart. Waarom zouden we dan de wagen in een week weer terug willen hebben?
Het maken van een afspraak om de wagen te brengen was bij de Wit altijd zo geregeld.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #110 Gepost op: maart 15, 2015, 08:55:09 am »

Het is ook geen geduld meer hebben. Is er iemand die in de periode november tot en met maart die met de kar op pad gaat? Ik schat in van niet. En als dit toch het geval is dan weet ik zeker dat er wat geschoven kan worden.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #111 Gepost op: maart 15, 2015, 11:13:44 am »

Het is ook geen geduld meer hebben. Is er iemand die in de periode november tot en met maart die met de kar op pad gaat? Ik schat in van niet.
Klopt. Maar daar gaat het denk ik ook niet om. Het gaat om het maken van afspraken en het voldoen aan verwachtingen.
Even los van de vraag of het de beste methode is, denk ik dat zelfs heel veel mensen nog wel zouden kunnen leven met de mededeling: "Wij hanteren voor onderhoud en reparatie een standaard termijn van maximaal 6 weken. Dus als u hem op 1 februari brengt, dan komt-ie in de wachtrij te staan en is-ie op of voor 15 april klaar."

Maar dat is niet wat er gebeurt. Wat er gebeurt is dat er vaak een 'afspraak' voor reparatie gemaakt wordt die qua tijd en planning geen betekenis heeft. Wat feitelijk slechts een afspraak voor een intake is en waarbij er over de doorlooptijd slechts vage mededelingen worden gedaan die vaak niet worden gehaald.

http://youtu.be/jHkLEmf7Txw
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2015, 11:16:01 am door Frankie »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #112 Gepost op: maart 15, 2015, 11:45:36 am »

En ik zie dat er een aantal mensen hier tegen schoppen die geen HK bezitten.
Als het stukje over de Roadmaster ging had ik er ook over geschreven.
Maar het feit dat we een vouwwagen forum zijn (en geen HK forum) is de kans dat niet HK bezitters ook reageren natuurlijk aanwezig.
Dat ze graag een beetje olie op het vuur gooien zal ook gebeuren.

Ze doen ook niet moeilijk als er iets stuk is. Tijdens onze aflevering was dat rode handvat van de handrem beschadigd. Ik maakte een opmerking en het ding werd meteen vervangen. Zonder gemor.
Het gaat ook niet over de kwaliteit van de service, het ging volgens mij over dat ze niet reageren.
Wat dan wel weer klopt is dat dan een verhaal in een negatieve spiraal terecht komt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #113 Gepost op: maart 15, 2015, 02:00:07 pm »

Als het stukje over de Roadmaster ging had ik er ook over geschreven.
of over Combi Camp of ........  :J :J

Maar het feit dat we een vouwwagen forum zijn (en geen HK forum) is de kans dat niet HK bezitters ook reageren natuurlijk aanwezig.
:J :J

Dat ze graag een beetje olie op het vuur gooien zal ook gebeuren.
:#   :+   :O
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Mieke

  • Gast
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #114 Gepost op: maart 15, 2015, 02:54:33 pm »

Mij verbaast het dat iedereen altijd wel verbaast is over iets  ::)

Mijn oudje kan wel zonder de mannen en vrouwen van HK :) in de buurt zijn zaken genoeg te vinden die het technische aspect van een aanhanger even goed kunnen uitvoeren. De andere kleinere zaken lossen we dan zelf wel even op.

Diegene die nu nog een nieuwe HK kopen weten het onderhand wel, je zult even geduld moeten oefenen voor je vouwwagen aan zijn servicebeurtje toe is.

We schrijven een topic vol over onthaasten als we gaan kamperen en fier dat de meeste zijn dat ze dit kunnnen. Maar als het op die ene servicebeurt aan komt dan moet het wel even snel gaan, volgen wie dat volgen kan.

Een vouwwagen is een luxeartikel geen levensnoodzakelijke topprioriteit! Laat ons dat even niet vergeten.

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #115 Gepost op: maart 15, 2015, 03:00:48 pm »

Mij verbaast het dat iedereen altijd wel verbaast is over iets  ::)

Mijn oudje kan wel zonder de mannen en vrouwen van HK :) in de buurt zijn zaken genoeg te vinden die het technische aspect van een aanhanger even goed kunnen uitvoeren. De andere kleinere zaken lossen we dan zelf wel even op.

Diegene die nu nog een nieuwe HK kopen weten het onderhand wel, je zult even geduld moeten oefenen voor je vouwwagen aan zijn servicebeurtje toe is.

We schrijven een topic vol over onthaasten als we gaan kamperen en fier dat de meeste zijn dat ze dit kunnnen. Maar als het op die ene servicebeurt aan komt dan moet het wel even snel gaan, volgen wie dat volgen kan.

Een vouwwagen is een luxeartikel geen levensnoodzakelijke topprioriteit! Laat ons dat even niet vergeten.
Het gaat niet om snel snel, maar om het feit dat er geen reactie komt op een vraag die gesteld wordt per mail.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #116 Gepost op: maart 15, 2015, 03:39:48 pm »

Als je alles doorleest zijn er sommige die wel antwoord kregen andere niet.
Op een bepaald moment wordt alles veralgemeend naar NIEMAND krijgt antwoord van HK.
En nu gaat het dan weer over dat je vouwwagen binnengaat voor service en dat hij er dan 3 weken staat en hoe de afspraken bij HK werken.
Het gaat al lang niet meer over geen reactie krijgen op een mail. Want als je nooit antwoord kreeg kon de vouwwagen niet bij HK gekomen zijn....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #117 Gepost op: maart 15, 2015, 03:58:20 pm »

Het gaat al lang niet meer over geen reactie krijgen op een mail. Want als je nooit antwoord kreeg kon de vouwwagen niet bij HK gekomen zijn....
Nee, dat klopt. Maar we zijn dan ook al acht pagina's met berichten verder. En acht pagina's praten over een onbeantwoorde mail zou wat eeehhh 'apart' zijn. Het subject heeft zich dus enigszins verlegd naar deelonderwerpen van het subject, te weten 'afspraak', 'wachten' en 'service'. En dat blijkt nogal 'een dingetje' te zijn. En dat is best informatief... toch?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #118 Gepost op: maart 15, 2015, 04:45:59 pm »

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap :#
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2015, 07:22:06 pm door GJT »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wachten op service afspraak...
« Reactie #119 Gepost op: maart 15, 2015, 04:51:34 pm »

Ik ben niet zeker dat dit nog informatief is Frankie. Het lijkt me weer het zoveelste anti HK topic te worden. De ervaring die iedereen heeft loopt nogal uiteen. Wat ik best interessant "kan" vinden. Wat lang wachten voor de ene is is niet zo lang voor de andere. De ene vindt service dat elk mankement opgelost wordt en vindt het tijdsbestek waarin dit gebeurt ondergeschikt. Een ander vind service iets totaal anders. Heeft dit iets met HK te maken of zegt dit gewoon iets over ons als mens of hoort dit in een algemeen topic thuis over: wat is service?

En waarom lijkt het me dan weer dat sommige zich keren tegen HK? Mij boeit dit totaal niet dat iemand een afkeer heeft van HK. Mensen die geen HK hebben, gehad hebben en nooit gaan kopen maar er hun eigen idee over gevormd hebben. Maar die uitgebreide uitleg van die afkeer brengt mij niets bij. Ik ben ook niet wild van elk merk of model of dealer. Maar waar ik geen ervaring mee heb zwijg ik over, dat lijkt me slim.


Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal