Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsen achterop de wagen  (gelezen 1933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Fietsen achterop de wagen
« Gepost op: maart 22, 2015, 01:03:56 pm »

Hi

Advies gezocht, wij zijn sinds een paar weken trotse eigenaar van een holtkamper XL met trailerhitch en een greenbox kitchen op de dissel, voor een goede combinatie want wij willen de fietsen niet altijd meenemen.
Nu zijn wij gaan rekenen, onze huidige fietsen (gewone stadsfietsen) samen met fietsenrek komt zo tegen de 56-60 kg, dit moet gevolgen hebben voor de kogeldruk.

Wat zijn jullie ervaringen? Geeft de greenbox kitchen voldoende balans en daardoor kogeldruk?
Hoe lossen jullie dit op ( bier bier in de koelbox  8) 8) ? )

Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Fietsen achterop de wagen
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2015, 04:52:54 pm »

Nog gefeliciteerd met de Cocoon. Geweldig ding. Maar dat terzijde.
Ik heb op onze nieuwe Cocoon XL van 2014 een drager achterop gemaakt. Zie hiervoor mijn topic "onze cocoon 2014". Op de drager komt een grote Alutec D400 box. Net zo groot als de Basekitchen XXL van HK. Ding weegt al 15 kg. Frame iets van 7 kg. Dan moeten er nog spullen in. Ik moet ook schuiven met spullen in de wagen. Bijv. de tas met haringen voorin leggen. Dat ding weegt al 8 kg ongeveer. Tijdens de lange heenreis naar ons vakantieadres wil ik liever niet te veel gewicht in de box. Maar ik heb de boel getest met ca. 45 kg totaal incl. box. En dat is te doen. Koelbox in de Basekitchen was overigens leeg. Maar zulke zware fietsen zal vast wel problemen gaan opleveren. dus dat wordt creatief omgaan met gewicht in de wagen. maar er zijn meer mensen met een fietsdrager achterop en dat gaat kennelijk ook goed. HK levert ze tenslotte ook zo. En misschien is er nog een mogelijkheid om de wagenbak naar voren te zetten bij de greenbox. Met de XXL keuken kan dat in ieder geval niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jean

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Fietsen achterop de wagen
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2015, 11:37:04 pm »

Veel plezier met jullie Cocoon XL !
Wij hebben dezelfde combi: XL + WhiteBox + TailerHitch. Als de fietsen meegaan moeten we inderdaad compenseren aan de voorzijde anders is de kogeldruk wel erg laag.  Koelbox vullen helpt idd (wij gebruiken hem ook onderweg) en de zware spullen zoals tentstokken en vouwstoelen voorin de wagenbak leggen is een must. Haringzak ligt in de Whitebox. Die heb je als eerste nodig bij aankomst! De wagenbak naar voren schuiven gaat volgens mij niet. Er is zo'n 15 cm ruimte tussen de bak en de keuken en die heb je nodig om de keuken van de dissel los te koppelen. Dit jaar willen we zonder fietsen op vakantie gaan dus moet alles weer naar achteren. Benieuwd hoe dat gaat ....
« Laatst bewerkt op: april 06, 2015, 03:58:50 pm door Jean »
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Fietsen achterop de wagen
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2015, 06:36:13 pm »

Bedankt voor jullie ervaringen.

We gaan zo'n dissel weeg ding aanschaffen. En dan maar proberen.

Groetjes

Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal