Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: beste koelbox voor whitebox  (gelezen 4290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
beste koelbox voor whitebox
« Gepost op: april 09, 2015, 10:49:27 am »

Ik ben in verregaande onderhandelingen over de aanschaf van een whitebox voor onze cocoon.
Deze heeft alleen geen koelkast, op zich prima want dan koop ik er gewoon 1  :#

Nu is de vraag welke ik het beste kan kopen, ik lees veel over de RC1600 EPG en die vind ik al voor ± €200,- nieuw alleen deze schijnt aangepast (gasaansluiting verleggen/veranderen) te moeten worden om te passen? Weet iemand daar meer van?
Zijn er ook andere koelkasten die zouden voldoen? Ze moeten wel op 12v/220v en gas werken aangezien we mogelijk ook zonder stroom willen gaan kamperen.

Alvast bedankt voor de reacties!
« Laatst bewerkt op: april 09, 2015, 09:40:35 pm door h2o »
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: beste keuken voor whitebox
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2015, 04:55:12 pm »

Ik ben in verregaande onderhandelingen over de aanschaf van een whitebox voor onze cocoon.
Deze heeft alleen geen koelkast, op zich prima want dan koop ik er gewoon 1  :#

Nu is de vraag welke ik het beste kan kopen, ik lees veel over de RC1600 EPG en die vind ik al voor ± €200,- nieuw alleen deze schijnt aangepast (gasaansluiting verleggen/veranderen) te moeten worden om te passen? Weet iemand daar meer van?
Zijn er ook andere koelkasten die zouden voldoen? Ze moeten wel op 12v/220v en gas werken aangezien we mogelijk ook zonder stroom willen gaan kamperen.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk dat de aanpassing bestaat uit een slangtule achter met een knik. Standaard zit er een rechte op. Tenminste dat doet HK bij de huidige keukens. Verder doen ze niets aan de box voor zover ik weet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: beste keuken voor whitebox
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2015, 09:23:11 pm »

Ik heb hem gekocht en kan hem zaterdag gaan halen.
Nu heb ik nog een vraag: ik heb de cocoon thuis staan, kan ik de keuken ter plekke monteren of moeten er gaten in het chassis gemaakt worden? Ik kan ook met een aanhanger gaan maar ik heb hem toch thuis staan.
Kent iemand de bevestiging van een whitebox met van die klemmen aan de voorkant?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: beste keuken voor whitebox
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2015, 09:23:43 pm »

Ik heb hem gekocht en kan hem zaterdag gaan halen.
Nu heb ik nog een vraag: ik heb de cocoon thuis staan, kan ik de keuken ter plekke monteren of moeten er gaten in het chassis gemaakt worden? Ik kan ook met een aanhanger gaan maar ik heb hem toch thuis staan.
Kent iemand de bevestiging van een whitebox met van die klemmen aan de voorkant?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

muis

  • Gast
Re: beste keuken voor whitebox
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2015, 09:30:40 pm »

Van de Cocoon weet ik niet maar dat zal niet veel verschillen met de flyer. Die staat bij ons nog voor de deur,  ik kan er morgen wel even een foto van maken als je wilt :J
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: beste keuken voor whitebox
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2015, 09:38:42 pm »

De vraag is eigenlijk of hij zonder boren/slijpen en lassen bevestigd kan worden.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

muis

  • Gast
Re: beste koelbox voor whitebox
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2015, 10:42:22 pm »

Aan de onderkant van het frame van de whitebox zitten nokken en die haken onder de dissel. Aan de voorkant zitten op de dissel 2 klemmen waarmee je hem vastzet. Die klemmen heb je wel nodig om het geheel goed vast te zetten.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: beste koelbox voor whitebox
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2015, 10:03:20 am »

Als de whitebox op een onderstel staat en op de cocoon staan de juiste haken (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen)  om het onderstel achter te haken moet je niets doen. Anders natuurlijk wel.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal