Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Basekitchen cocoon inrichten  (gelezen 2605 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition met Basekitchen
Basekitchen cocoon inrichten
« Gepost op: april 12, 2015, 05:30:12 pm »

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar heb nog niet aktief deelgenomen omdat ik nog niet zelf een klapper had. Afgelopen week onze Holtkamper Cocoon opgehaald in Emmen met daarbij een nieuwe basekitchen.

Nu ziet de basekitchen er op zich goed uit, maar is het eigenlijk natuurlijk een grote bak met een kooktoestel en koelkast. En in de resterende ruimte van deze aluminium bak wil ik de mijn potten/pannen maar ook mijn (Mepal) borden, mokken en glazen meenemen. Daarnaast is er in theorie ook nog wel ruimte voor wat boodschapjes.

Ik worstel alleen nog een beetje met hoe ik dat handig ga doen.

Want de overgebleven ruimte is niet ingedeeld. Eigenlijk zou je een soort uit-tilbare kratjes er in willen plaatsen (zoals in bv. viskoffer omdat de bak best diep is en je anders de hoogte in de bak niet goed benut.

Hoe doen jullie dat? Doen jullie alles gewoon er los in? Of hebben jullie een soort van indeling erin gemaakt? Iemand ervaringen op dit gebied die wij zouden kunnen gebruiken?

P.s. ik vind als elektro-man de stroomaansluiting met een snoer via de bovenkant van de Alu-bak wat knullig en overweeg iets te knutselen met een stekker aan de buitenzijde. Tips om dat veilig en waterdicht te maken?
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Basekitchen cocoon inrichten
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2015, 06:40:02 pm »

Wij hebben 2 klapkratjes voor de kookspullen. De rest er logisch omheen ingepakt, zodat je evt. tijdens koken nog wat pakken kan.
Kwestie van gewoon aanbeginnen en enkele keren aanpassen, indien nodig, tijdens het kamperen.
In de praktijk komt toch de beste oplossing.

De laatste regel van jouw verhaal snap ik niet helemaal.
Je bent een elektroman, dus jouw werk ook dagelijks?
En dan de vraag voor een veilige en waterdichte oplossing?

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Basekitchen cocoon inrichten
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2015, 07:16:57 pm »

Ik heb van die bananendozen gebruikt in de keuken. Licht, maar toch erg sterk. Die dozen blijven in de keuken. Tussen beide dozen in was nog ruimte voor een kleine doos. Gewoon kwestie van dozen zoeken die passen. Zie ook "onze Cocoon 2014" voor meer oplossingen. http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14378.msg186103#msg186103 Bij de Action een afsluitbaar bakje gevonden wat past onder het dekseltje links, in de rails. En bij de Jysk hebben ze dezelfde bakjes die passen in de geleiders onder je aflegplank aan het keukendeksel. Dezelfde als die HK gebruikt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

robbas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition met Basekitchen
Re: Basekitchen cocoon inrichten
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2015, 08:36:12 am »

Hallo Mars (en Yella), bedankt voor je reaktie.

Overigens snap ik je opmerking :-) Mijn werk als elektro-man is echter in de electrical engineering hoogspanning. Ik ben er dus al een tijdje uit welke materialen er voorhanden zijn op laagspanning, en zeker welke praktisch zijn in de basekitchen. Ik zit een beetje te dubben of ik een contactdoos in de buitenzijde van de basekitchen zal plaatsen. En als ik dat maak, welk type handig is en waar ik die dan precies zal plaatsen weet ik nog niet.

Zeker ook omdat je de basekitchen iets naar achter moet schuiven om hem los te maken van de dissel en hem naar de zijkant kan verplaatsen. Het is dan weer niet handig als er een uitstekende contactdoos in de plaats zit.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Basekitchen cocoon inrichten
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2015, 06:34:14 pm »

Kijk even op dit topic http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14698
Daar staan ook wat op oplossingen van andere zelfbouwers.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal