Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag  (gelezen 7694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Badgasten

  • Gast
HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Gepost op: april 13, 2015, 07:15:40 pm »

Hallo,

Al een tijdje aan het meelezen, maar nu toch echt een vraag om hulp.

We hebben een maand ofzo geleden een HK Flyer Expedition Bedouin uit 2001 gekocht.
Nou was het van het weekend redelijk mooi weer bij ons en we dachten laten we eens kijken wat we gekocht hebben :P

We hebben hem van de eerste eigenaar gekocht en die gebruikte eigenlijk alleen de vaste luifel, dus verder geen toeters en bellen.
Wij willen echter alles gaan gebruiken en ik zou dus ook graag willen weten hoe we dit dan precies voor elkaar krijgen.

Nou zitten er 4 gewone stokken bij en 2 3-delige die iets langer zijn, deze hebben een punt die door een gat in de tent moet, ook
zit er 1 dikke uitschuifbare aluminium stok bij en 2 soortgelijke die iets dunner zijn met aan 1 kant een klem die ws om een andere
tentstok geklemd wordt.

Nu de vraag:

Wat moet waar en hoe?
We hebben de luifel,2 voorwanden en allebei de erkers.

Inmiddels is ook wel duidelijk dat de firma HK niet zo van de documentatie/handleidingen is ::)

Alvast bedankt voor de hulp!

Medeklapgek :#
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2015, 08:59:34 pm »

Als je de luifel wil opzetten heb je 2 stokken nodig die je door een gat moet steken (luifelstokken). Dus stokken met een punt bovenaan onderaan zou een stop/voetje moeten zitten.
Voor de voorwand zelf heb je normaal geen stokken nodig.
Je hebt ook nog twee stokken nodig om de erkers uit te zetten, nu wij hadden die ook maar nooit gebruikt, kan dus niet herinneren hoe ze er uit zagen. Zou best kunnen dat ze aan een kant een klem hebben. Maar er zal wel een kenner antwoorden :)
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2015, 09:41:15 pm »

Voor de veranda uitbouw (extra luifel) heb je twee stokken nodig. Verder voor beide erkers een stok.
Overige stokken kun je gebruiken om bijvoorbeeld de luifel aan zijkant of achterzijde (doek bij de ramen) open te zetten.

De stokken met de klem passen als het goed is in elkaar. Dit maakt je garderobestang, deze kun je bevestigen aan de schuine buizen boven de deksel en kun je met inklappen laten zitten.

Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2015, 09:52:29 pm »

Allereerst bedankt voor de reacties :)

Ik denk dat de 2 langere stokken voor de erkers zijn, omdat deze enigzins schuin staan. Deze bestaan uit 3 delen; een top (met de punt) en een uitschuifbaar deel.

Ik heb iid op foto's gezien dat de luifels ook met de stokken open te zetten zijn, maar heb er dus niet genoeg om ze allemaal van stokken te voorzien.

Verder, om op de reactie van Kole in te gaan, zijn de stokken met de klem aan 1 kant nogal lang voor een garderobestang. Bij elkaar heb ik dan ongeveer 8 meter garderobestang, zal mn vrouw blij mee zijn :# :J

@ Kole; Bij jou op de site staat een mooie!
« Laatst bewerkt op: april 13, 2015, 09:58:52 pm door Badgasten »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2015, 11:04:40 pm »

Wij hebben 2 dikke alu buizen voor het membrane systeem.  Heb je ook 2 hele korte buisjes met pinnetje?
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2015, 11:18:23 pm »

Hallo muis,

Ja, die heb ik wel, maar die zaten in de verpakking met de uitschuifbare buizen...
Dus ik denk dat ook een soort luifelstokken zijn. Het einde van die buizen is versmald, zodat de top (het korte stukje met de punt) erop kan.

Verder denk ik (weet eigenlijk wel zeker) dat ik geen membrane systeem heb
Gelogd

muis

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2015, 11:31:08 pm »

Met kort bedoel ik 10 / 15 centimeter.  De stokken voor de luifel en de luifels aan de zijkant en achterkant zijn bij ons oranje terwijl de alu buis en de kleine stokjes niet geverfd zijn.  Bij het membrane kun je het dak los ritsen van een dunne onderlaag.
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2015, 11:31:58 pm »

Deze zijn overigens ook niet aluminium, maar goudkleurig...

De dikke Alu-buis heeft 2 platte uiteinden met gat.

De andere 2 lange uitschuifbare met de klem hebben ook een platte kant met gat aan allebei de uiteinden.

Het lijkt alsof ze om een punt van de andere stokken moeten/kunnen...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2015, 11:57:11 pm »

Ja dat klinkt wel echt anders. Zoiets hebben wij er volgens mij niet bij zitten.  (Wij hebben het paasweekend voor het eerst gekampeerd met onze flyer uit 2005, was ook even puzzelen  :J )
Bij ons is de garderobe stang goudkleurig. Die is verstelbaar met aan elke kant een klem die je om een andere stok klemt. Kun je die 2 losse stukken niet in elkaar schuiven zoals Kole zei?

Als je een mogelijkheid hebt kun je hier een fotootje neerzetten.  Vaak krijg je dan een reactie zo van, oh die, die zijn voor. .... :J
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2015, 10:33:17 am »

De stokken zijn van zichzelf al uitschuifbaar... En ik heb er 2...
De klem zit maar aan 1 kant...
Ze kunnen dus niet "in elkaar"...

Ik zou best wel een foto van de binnenkant van een volledig opgezette bedouin uit 2001 willen zien...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2015, 01:29:36 pm »


De dikke Alu-buis heeft 2 platte uiteinden met gat.

Het lijkt alsof ze om een punt van de andere stokken moeten/kunnen...
jouw laatste zin kan een verklaring zijn. Wij gebruiken soms ook zo'n stok om de twee verticale luifelstokken goed uit elkaar te houden bij zwaar weer. Je schuift het gat over de punten van de luifelstokken. Dit geeft het geheel wat meer stevigheid. Is niet standaard maar een trukje.
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2015, 01:36:57 pm »

Ja, dat heb ik volgens mij al vaker gehoord... Die heeft idd alleen maar een gat aan ieder uiteinde...

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2015, 06:29:36 pm »

Hier zie je heb bv bij onze Spacer, stormbestendig opgezet:
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2015, 06:38:46 pm »

Ja, idd Mieke...
Zoiets dacht ik ook al, of onder het doek of erop... Maakt niet veel uit, denk ik....

Ik zal even kijken of ik foto's kan maken van die andere lange goudkleurige...
Gelogd

Badgasten

  • Gast
Re: HK Flyer Expedition Bedouin opzetvraag
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2015, 06:46:41 pm »

Zo zie hij er uit...

Nogmaals, het zijn er 2 van ongeveer 2 meter die dus tot ongeveer 4 meter kunnen worden uitgeschoven...

De aluminium buis zijn we wel uit, denk ik :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal